• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

unieke waardes verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vossie75

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Goedendag,
Ik heb een excel bestand met 30.000 regels.
Hierin staan veel dubbele waardes.
het bestand bestaat uit 9 kolommen waaronder:
- A = EAN
- G = Supplier

Nu weet ik hoe ik dubbele waardes zichtbaar kan maken en/of verwijderen.

Maar wat ik nu eigenlijk wil doen is juist alle unieke waardes verwijderen waarna ik de dubbele over hou.
Daarna kan ik met filter de dubbele waardes van bepaalde supplier filteren en die kopieeren.

En dat is wat ik nodig heb, per supplier een lijst met gegevens die dubbel zijn zodat ik die in aan andere tol kan plakken om ze daar te gebruiken voor filteren.

Nu kan ik dus de dubbele of unieke waardes zichtbaar maken, maar als ik de unieke waardes er daarna handmatig uit moet verwijderen ben ik dagen bezig (steeds 1 a 2 regels die verwijderd moeten worden).

Is er dus een manier om alle unieke waardes in 1 keer te verwijderen of alle dubbele waardes (dus alle regels met dubbele waardes (inclusief de dubbele zelf) te copieeren naar ander tabblad?
Ik kon zo snel geen oplossing vinden via google.

Heb je een representatief voorbeeldje voor ons? Middels de AANTAL.ALS formule kan je het aantal gelijke regels tellen en dan daarop filteren.

Code:
Sub M_snb()
   Cells(2, 11) = "=countif($A$2:$A$18,$A2)>1"
   Cells(1).CurrentRegion.AdvancedFilter 2, Cells(1, 11).Resize(2), Cells(1, 20)
End Sub

De dubbele gegevens komen in kolom T te staan

bedankt.
blijkt dat met een eenvoudige filter je ook op text op veld kleur kan filteren.

dus de dubbele waardes rood markeren en dan filteren op textkleur donkerrood en filter op gewenste supplier en dan kon ik zo alle dubbele waardes kopiëren.

is dus gelukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan