uninstall GRUB lukt niet met FDISK /MBR

• Onderwerp starter Onderwerp starter jd75
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jd75

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
ik wil mijn dualbootloader deinstalleren.

Op de site van grub heb ik gekeken hoe je grub kunt deinstalleren, daarin werd aangegeven dat je dmv van het commando: FDISK /MBR in de commandline grub kunt verwijderen.

Dit wil echter niet lukken :S
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan oplossen?

De meest makkelijke manier is om met een win98 diskette op te starten en dan bij de dosprompt het commando fdisk /mbr in te geven. Een opstartdisketten kun je downloaden vanaf www.bootdisk.com

of nog simpeler, de cd van XP/linux insteken (wat jij ook wilt) en dan alle partietie terug verwijderen en opnieuw een goeie partietie aan maken voor je operatingsystem en instalen...:thumb:

bij mijn weten staat grub dan nog altijd op de mbr van je harde schijf (master boot record)
Kijk ook eens in cfdisk of je windows partitie op boot staat.

help.mij.nl zei:
of nog simpeler, de cd van XP/linux insteken (wat jij ook wilt) en dan alle partietie terug verwijderen en opnieuw een goeie partietie aan maken voor je operatingsystem en instalen...:thumb:

Maar dan ben je dus ook je bestaande windows installatie kwijt!! Op de door mij beschreven manier blijft je windows instalatie gewoon bestaan. Je krijgt alleen het keuzemenu bij opstarten niet meer te zien.

Is de vraag opgelost of moeten we nog verder zoeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan