Uninstall hidden maps

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nootdorp99

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Ik heb in mijn windows directory een 115-tal mappen staan (hidden) die allemaal beginnen met $NtUninstall*********

Kan ik die mappen omgestraft weghalen ?

Eric

Je kunt het beter volautomatisch doen dan.

Wat je kunt doen:
  • Download Ccleaner.
    cc_down.gif

• Installeer het programma, en vink tijdens de installatie enkele opties uit.
    cc_install_settings.gif

• Klik op het onderdeel Cleaner.
    cc_cleaner.gif

• Klik in de lijst op het vakje voor Internet Explorer, Windows Verkenner en Systeem om die onderdelen uit te schakelen.
  • Klik op het vakje voor Hotfix Uninstallers om dit onderdeel aan te vinken. (De andere items in het onderdeel Geavanceerd NIET aanvinken)
    cc_cleaner_adv_hotfix.gif
  • Druk op Analyseren. Laat het programma zoeken....
  • Druk op Opschonen.
  • Klik op het onderdeel Problemen.
    cc_problemen.gif

• Druk onderaan op Scannen naar fouten. Laat de software zoeken.
  • Druk onderaan op Herstel geselecteerde fouten...
  • Als het programma je vraagt of hij de fouten moet opslaan in een back-up bestand, kun je op Ja klikken en vervolgens aangeven waar hij de back-up moet zetten. (Die heb je enkel nodig moest er iets misgaan na het verwijderen van de fouten.)
  • Druk op Herstel alle geselecteerde fouten.
    cc_repair_all_errors.gif

• Het programma meldt Fout hersteld. Druk op Exit.
  • Sluit het programma.

Laatst bewerkt:
Onwijs bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Werkt prima !

Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, je kúnt ze weghalen.. Ik zou het alleen niet doen als je geen schijfruimte probleem hebt.

Wat er in die mappen staat zijn backups van systeembestanden die gemaakt worden tijdens updates. Wil je een update de-installeren, dan kun je de originele bestanden terugzetten. Heb je ze verwijdert, dan gaat dit niet.

Lees ook dit door:
http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=671797/sc=fba283#anchor2060030
We raden je aan de $NtUninstall-mappen niet zondermeer te verwijderen. Door deze te verwijderen kun je namelijk de patches en updates niet meer deïnstalleren. Hoewel het in de praktijk niet vaak zal voorkomen, zijn er situaties waarin je updates of patches moet deïnstalleren.

Als je de harde schijfruimte hard nodig hebt, kun je beter andere manieren kiezen om vrije ruimte creëren, bijvoorbeeld via schuifopruiming. Voor wie de $NtUninstall-mappen, ondanks dit advies toch wilt verwijderen: wacht eerst een week of twee hoe een update functioneert op je pc. Als dat in orde is, haal dan pas de bijbehorende $NtUninstall-map weg.
Persoonlijk verwijder ik ze nooit want ik heb er geen last van.

Als alles prima werkt, kan het absoluut geen kwaad en je spaart er al snel heel wat schijfruimte mee uit. ;)

Als alles prima werkt, kan het absoluut geen kwaad en je spaart er al snel heel wat schijfruimte mee uit. ;)

Ik heb 90 van die mappen, samen 158 MB op schijf. Gezien mijn 1 TB aan totale opslagruimte kan ik dat makelijk hebben.
Mocht je krap zitten in de ruimte dan kun je ze wegknikkeren als de boel een tijdje goed werkt :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan