• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

unique namen uit range halen zonder de lege velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Franko1967

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2015
Ik ben druk aan het stoeien geweest, maar komt niet verder dan deze formule:
=ALS.FOUT(INDEX(C$9:C$30;VERGELIJKEN(ONWAAR;ISGETAL(VERGELIJKEN(C$9:C$30;$P$8:P9;0));0));"")

In de range C9:C30 staan ook lege velden, maar die wil ik niet zien in mijn lijst (P8:P...)
Volgens mij moet dit met de ISLEEG functie, maar heb geen idee waar en hoe ik die erin moet plaatsen.
Heeft iemand een idee?

bvd
Frank

Misschien zo:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(C$9:C$30;VERGELIJKEN(ONWAAR;ISGETAL(VERGELIJKEN(ALS(C$9:C$30="";[COLOR="#FF0000"]$C$9[/COLOR];C$9:C$30);$P$8:P9;0));0));"")

Hierin is verondersteld dat cel C9 in ieder geval nìet leeg is.
Als het niet werkt, plaats dan een representatief voorbeeld. Dat wordt sowieso wel gewaardeerd.

Laatst bewerkt:
Unieke waarden uit een kolom halen gaat ook met een 'draaitabel' of met 'Advanced filter' (ned: uitgebreid filter??)

voorbeeldbestandje

In D6 staat nu een 0 ivm lege velden, maar die wil ik er dus niet tussen hebben.

Bijlagen

Code:
=ALS.FOUT(INDEX($C$9:$C$30;VERGELIJKEN(WAAR;ISNB(VERGELIJKEN(ALS(ISLEEG($C$9:$C$30);$C$9;$C$9:$C$30);$P$8:$P8;0));0));"")

Die in P9 plakken en op ctrl shift enter drukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan