Universele Laptop Adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

VitanyLTD

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Ik heb vandaag bij de mediamarkt een universele laptop adapter gekocht,
aangezien ik niet in de winkel in de doos mocht gaan schumen heb ik aangenomen dat het aantal ampéres goed was.
het aantal "Wats" en het voltage waren namelijk wel goed.

Nu is het na thuis uitpakken het geval dat de universele laptop adapter maar 3.74A is en mijn originele 4.75A.
Kan dit mijn laptop niet kapot maken? (snelle reacties gewenst, ik typ dit namelijk MET mijn laptop.)

M.v.g. Matthijs

die adapter is 1 amp te kort dus je kan niet veel met je laptop dat trekt ie niet

Lang leve trust

Ga even naar een computerwinkel (mediamarkt (vicomputer (kijkshop)))
koop een trust universele adaptor wel eentje die speciaal voor notebooks/laptops is
even pielen met de knopjes die er op zitten voor het juiste aantal
volt, Kilo wat,en Ampere
en klaar is kees
oja meestal zit er op je laptop een stikkertje waarop staat hoeveel hij van wat nodig heeft bijv 12volt (onderop je laptop)

suc 6

Maar zou ik wel gewoon mijn laptop kunnen gebruiken met deze adapter?
ik zou het erg vervelend vinden als ik er niet achter kan.
(ook merk ik niks van traagheid of iets dergelijks, even snel als altijd)

en stel dat het echt te weinig is om op te werken, gaat mijn laptop er dan niet aan kapot?
de adapter zal in iedergeval niet kapot gaan want die heeft oververhittings, kortsluiting en nog een of andere beveiliging.
hetgeen waar ik me dus zorgen om maak is dat mijn laptop straks ineens doorbrand of kapot gaat door de adapter.

Laptop adapter is 90 Watt, Universele adapter ook.
allebei de adapters leveren 19V (de universele kan nog hoger, die kan namelijk wel tot de 24v).

dus kan het zijn dat mijn laptop nu ineens de geest gaat geven?
(acer aspire 5520G)

oh ja en over die trust adapter, hebben die verstelknoppen voor het aantal ampéres en watt? lijkt me sterk..

Laatst bewerkt:
jaah moet zeker werken werkt op bijna op bijna alle laptops ik gebruik hem nu zelf ookj:o

VitanyLTD,
De adapter is geen probleem, de stroom die deze adapter kan leveren is afgegeven op 24 Volt.
24 X 3,74= bijna 90 Watt
Je zet hem op 16 volt-> 90 Watt/16V=5.61 A Max
Laptop behoefte Max is 4,75 dus de adapter werkt niet op maximale vraag= geen probleem voor de laptop.
Probleem kan onstaan als je stroom vraag niet kan leveren omdat bv de adapter te "licht" is, dan zakt de spanning in elkaar en gaat je laptop uit.

VitanyLTD,
De adapter is geen probleem, de stroom die deze adapter kan leveren is afgegeven op 24 Volt.
24 X 3,74= bijna 90 Watt
Je zet hem op 16 volt-> 90 Watt/16V=5.61 A Max
Laptop behoefte Max is 4,75 dus de adapter werkt niet op maximale vraag= geen probleem voor de laptop.
Probleem kan onstaan als je stroom vraag niet kan leveren omdat bv de adapter te "licht" is, dan zakt de spanning in elkaar en gaat je laptop uit.

ik zie net een foutje in een bovenstaand bericht.
allebei de adapters leveren 16V (de universele kan nog hoger, die kan namelijk wel tot de 24v).

dit is niet het geval, ik bedoelde 19V. (is al aangepast)

maar gezien jouw berekening.. klopt alles dus.
24x3,74 = 90 watt.. klopt exact, mijn vorige adapter was dat ook
en 16 verander ik dan in 19 omdat ik die fout heb gemaakt bij het lezen.
dat word dus
90 Watt / 19V = 4.736 Ampére
Ietsjepietsje afgerond naar boven en het is exact 4.74Ampere, precies wat mijn vorige adapter leverde!

Kan ik nu dus concluderen dat de adapter ok is en dat ik hem nu dus zonder zorgen aan kan sluiten?
(mijn accu is namelijk ondertussen leeg, kan mss nog 1x forum lezen.. over 2 uurtjes of morgen.)

EDIT: aangezien er niemand meer reageert en ik de adapter nu de hele dag al gebruik zonder problemen
kan dit topic wel opslot.

de adapter lijkt de vraag van energie namelijk wel aan te kunnen en de post van Quatsch heeft goed geholpen!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan