?UNKNOWN onder SYSTEEM

Status
Niet open voor verdere reacties.

POWERMERCEDES

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2004
In configuratiescherm-systeem-hardware-apparaarbeheer staan twee ??..

Er staat het volgende:
?-Multimedia-audiocontroller
?-Multimediacontroller

Ik weet NIET wat deze hardware is of verzorgd?
Kan de drivers NIET vinden ik weet niet wat het is

alles werkt prima op de pc,geluidskaart/videokaart

vreemd dat er overige apparaten bij staat

ik heb Niks nieuws aan me Pc hangen
wat gekoppels is werkt

Is er een programatje welke alles aut.UPDATE aan driver?

kan iemand mij helpen

er is geen backup dus kan vorige stuurprpgramma niet terughalen

opnieuw installeren gaat ook niet ik zou niet weten welke cd ik in me pc moet doen

wie weet wat het is

oh en everest gaf aan:

pci-bus
intel ac'97 audio controller
pci-bus2.apparaat 9
philips saa7134 pci ac decoder

ik weet niet wat het is moet ik drivers dowwnloaden en van wat dan?

mijn dank alvast

<strike>Heb je al eens een programma als Aida/Everest/Sisoft gebruikt?

Hiermee kun je zien wat voor hardware er in je PC zit.</strike>

Lijkt me redelijk standaard. Al bij Intel gekeken?

Is het een standaard fabrieks PC? Heb je de MOBOdrivers al geïnstalleerd? Heb je CD-tjes?

Wat voor cd tjes

JA paradigit NIEUW gekocht heb alles nog?

wat moet er in de cd-lade?

motherboard cd?

Thanx alvast

Ja ik heb everest op me PC

Doe die cd er in van het moederbord.
Ga naar apparaatbeheer en rechtsklik op het vraagteken van je audiodriver.
Zet Windows op zoeken naar het stuurprogr. op de cd-rom.
En doe met die andere vraagtekens ook maar hetzelfde.

Klopt het dat je iets doet met die pc waarvoor je een tv-decoder nodig hebt?

Laatst bewerkt:
Uitgeschakelde stuurprogramma's.

Geplaatst door POWERMERCEDES
Er staat het volgende:
?-Multimedia-audiocontroller
?-Multimediacontroller
De raad die Elisa geeft zou wel eens de oplossing kunnen betekenen. Maar een geel vraagteken hoeft niet altijd op een fout te wijzen. Als er betere hardware (of betere stuurprogramma's) is(zijn) geinstalleerd, schakelt Windows de stuurprogramma's die niet meer te gebruiken zijn uit en zet ze bij Overige apparaten met dat gele vraagteken.
Is er een programatje welke alles aut.UPDATE aan driver?
er is geen backup dus kan vorige stuurprpgramma niet terughalen
In Windows XP kun je op zo'n geel-vraagteken-apparaat gaan staan en rechtsklikken. Daarna op Eigenschappen en vervolgens op Stuurprogramma's klikken. Op de tabkaart die je dan ziet, staan vier langwerpige keuzeknoppen.
1. Stuurprogramma gegevens.
2. Stuurprogramma bijwerken.
3. Vorig stuurprogramma.
4. Installatie ongedaan maken.
Als je op 2. klikt gaat hij stuurprogramma's zoeken, ook op een CD-Rom als je dat aangeeft (Eigenlijk dus de oplossing van Elisa). Klik je op 3. dan gaat Windows naar een vorige driver zoeken en als hij die vindt, installeert hij hem ook.
Maar nogmaals, het zou ook zo kunnen zijn, dat je die gele vraagtekens aan het eind van deze topic zo kunt laten, zeker als al je audi- en videofuncties het goed doen.

Maar nogmaals, het zou ook zo kunnen zijn, dat je die gele vraagtekens aan het eind van deze topic zo kunt laten, zeker als al je audi- en videofuncties het goed doen.
Ik leer graag bij maar het bovenstaande vraag ik me toch wel af.
Als Windows zijn eigen drivers gebruikt zal er geen geel vraagteken staan. Je kunt dan ook zien welke is gebruikt. Probeer je deze te 'verbeteren' door je eigen driver in te voeren dan zal Windows dit weigeren met de mededeling: 'Geen beter stuurprogramma gevonden'.

Geplaatst door Elisa
Als Windows zijn eigen drivers gebruikt zal er geen geel vraagteken staan. Je kunt dan ook zien welke is gebruikt. Probeer je deze te 'verbeteren' door je eigen driver in te voeren dan zal Windows dit weigeren met de mededeling: 'Geen beter stuurprogramma gevonden'.

Goede Morgen nog:D

Voorbeeld: Camera met USB aansluiting een keer op je computer aangesloten te hebben, zal als die is verwijdert een Geel vraag teken geven.
Er is dan niets mis!

Dat is wel iets anders Bandit.
We hebben het nu wel over een geluidskaart die altijd aanwezig is. Hetzij als geluidskaart, hetzij onboard.

Het voorbeeld dat jij geeft kan iedereen wel bedenken :p

Geplaatst door Elisa
Dat is wel iets anders Bandit.
We hebben het nu wel over een geluidskaart die altijd aanwezig is. Hetzij als geluidskaart, hetzij onboard.

Het voorbeeld dat jij geeft kan iedereen wel bedenken :p

Onboard + extra PCI geluidskaart???

Geplaatst door Elisa
Er stond: Hetzij als geluidskaart, hetzij onboard.

Ik geef me over!

pci-bus
pci-bus2.apparaat 9
philips saa7134 pci ac decoder

Zie er zo 2 X 2 ?

Overige apparaten - geel vraagteken.

Geplaatst door Elisa
Hi Elisa,
Dat klopt wel, maar er zijn nogal wat fabrikanten die aangeven dat je voor hun stuurprogramma's niet Windows moet laten zoeken, maar dat je zelf in een lijst moet gaan zoeken. Daarna moet je de locatie van het stuurprogramma opgeven (voor het apparaat dat je in de lijst uitzocht, al dan niet in de CR-Rom van de fabrikant).

Bandit123 gaf al een voorbeeld, maar er zijn er meer. Na overstap op ADSL terwijl de ISDN-adapter nog in de kast zit, gaat er een "Netwerkcontroller" bij "Overige apparaten" achter een geel vraagteken staan. (Dat is dus prima, totdat je adapter uit de kast hebt gehaald.) De stuurprogramma's van Realtek High Definition Audio, oudere versies Realtek AC'97 Audio, worden door de fabrikant voorzien van het voorschrift: als Windows waarschuwt dat het stuurprogramma niet digitaal is ondertekend door Microsoft, toch installeren. (Er zijn meer stuurprogramma's die dit aangeven.) Meestal sluit Windows zich er alsnog bij aan, maar in sommige configuraties zou er dan ook een stuurprogramma achter een geel vraagteken terecht kunnen komen.

Maar ik benadruk nog maar eens: een geel vraagteken in de hardwarelijst hoeft niet altijd een probleem te betekenen, zeker als het hele systeem naar tevredenheid functioneert. :)

Re: Overige apparaten - geel vraagteken.

Maar...wat vindt POWERMERCEDES er op dit moment van? :confused:

Moet er in ieder geval zijn op de cd of op het net.
Ik heb em ook meelopen.

Geplaatst door Elisa
Moet er in ieder geval zijn op de cd of op het net.
Ik heb em ook meelopen.
Realtek Semiconductors Ltd. in Taiwan maakt onder andere de Realtek High Definition Audio, voorheen Realtek AC'97 Audio 7.1 met SPDIF (voor het digitaal overbrengen van audiosignalen), een op het moederbord geintegreerde chipset voor het "onboard soundsystem". Intel gebruikt die chipset ook, voegt er nog drivers aan toe voor de communicatie met Windows. ( High Definition Audio Package KB888111 voor Windows XP.) We weten niet of bij POWERMERCEDES niet een nieuwere versie van Realtek HDA is geinstalleerd zonder dat een eerdere versie eerst is gedeinstalleerd. De andere apparaten kunnen op dezelfde manier door andere, nieuwere stuurprogramma's "in de hoek zijn gezet".

Maar als alles goed werkt op multimediagebied, zou ik er niet aan gaan sleutelen.

Laatst bewerkt:
Audio on/at board?!

Geplaatst door Elisa
Everest Multimedia zie bijlage
PCI/PnP Audio geeft:
Creative Audigy/Audigy 2 Audio processor
And last but not least waarachtig hij is er toch!!
Intel 82801EBICH5 - AC'97 Audio Controller.
Als ik jou nou niet gelukkig maak op kerstavond dan weet ik het niet meer :D
Gelukkig kerstfeest!

Jij kunt zo een geluidsstudio-aan-huis beginnen! :thumb:

POWERMERCEDES heeft voor het laatst iets gepost om 00:18 uur, maar ik hoop nog wel meegelezen. :confused:

Ook fijne feestdagen! :thumb:

Jij kunt zo een geluidsstudio-aan-huis beginnen
Maar........met of zonder die AC'97??
Dat was eigenlijk het uitgangspunt :D

Hele fijne kerstdagen!
attachment.php

Laatst bewerkt:
Tsja Bandit je lokte het wel een beetje uit met dat hok :D Niet iedereen zegt welterusten.
En nu ga ik eens fijn wat off topic wissen ;)
Morgen doe ik deze.

Laatst bewerkt:
:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Allen bedankt,wat een reacties zeg..

Ik heb alles gelezen ,omdat alles goed werkt zonder enige meldingen en fouten geloof ik het wel ik denk dat drivers XP niet exact overeenkomen met drivers welke worden bijgeleverd!.

Verders heb ik stuurprogrammahandtekening zgn.WEL of NIET compatibel met XP uitstaan anders kan ik zowieso niets installeren zegt XP niet compatibel...

Over gebruik van de menus in apparaatbeheer met de muis zoals rechtermuis etc...behoef ik geen hulp..zulke zaken zijn me bekend..Helaas gaat bij gebruik van zulke menus het zoeken niet via het internet aut.voor de vereiste driver cq. update.

De cd van de motherboard heeft niet geholpen,!Hier staan de benodigde drivers simpelweg niet op ook andere cd's bijgeleverd geprobeerd ook niet!.

Ik moet eerst weten wat het is de hardware,als in systeem staat overige ja kan van alles zijn toch..

JA ik heb een PCTV-kaart alleen is deze niet verbonden met de antenne kabel van de TV dus ik kijk geen TV via me PC meer,kaart wel erin misschien is dit het euvel?

JA ik heb ooit drivers voor digitale camera USB geinstalleerd en de camera blijft niet aangesloten op de PC misschien is dit het?

JA ik heb ook TOM TOM deze gaat ook via de USB poort bij update ervan via het internet word herkent als een F;Drive dan

Bij gebruik van bovenstaande heb ik geen problemen.

AUDIO/VIDEO alles werkt optimaal...Alleen je kijkt soms verder en dan kom je zulks tegen en zet je er je vraagtekens bij maar deert niet ik weet NU ongeveer waar het aan zou kunnen liggen en dat het geen kwaad kan

Dit wat mijn reactie tot zo ver een ALLEEN vriendelijk bedankt..

Alvast een fijne jaarwisseling

PowerM:thumb:

Dat is hardstikke mooi Ook vast eeen Fijne jaar wisseling
@Elisa zal nog wel reageren,inde trend van...........................................:D

EVEREST Home edition geeft aan[zie hieronder]::(

Waarschuwing:( De juistheid van de DMI data kan niet worden gegarandeerd!!!

EVEREST home edition [Multimedia]:

Apparaatbeschrijving Type
Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3] PCI
Apparaatbeschrijving Type
Creative SB0240 Audigy 2 Sound Card PCI

? [gele vraagteken] UNKNOWN:EVEREST home edtion:

Apparaateigenschappen
Soort Besturingssoftware Multimediacontroller
Hardware Identificatie PCI\VEN_1131&DEV_7134&SUBSYS_002B11BD&REV_01
Lokatie-informatie PCI-bus 2, apparaat 9, functie
PCI-apparaat Philips SAA7134 PCI AV Decoder

Ik ben benieuwd naar je totslot/conclusie BOING_747 & alle anderen die het volgen
Rest is alles OK conform EVEREST..

Fijne jaarwisseling toegeWenst :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan