Unmountable Boot Volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandido

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2000
Ik had een paar maanden geleden steeds bovenstaande foutmelding tijdens het opstarten.
Ik dacht dat het aan mijn HD lag. Ik heb een nieuwe HD erin geplaatst, en de boel weer geformatteerd.
Dit is een tijdje goed gegaan totdat ik sinds van de week weer iedere keer dezelfde foutmelding krijg. En het gebeurt nu steeds vaker.

-Maxtor DiamondMax Plus 9 (120 Gig, 8mb cache) (Nieuw)
-Windows XP Prof. SP1
-Apparaatbeheer geeft geen fouten.
-Na opstarten in de veilige modus start hij meestal wel.
-Heb de bios gereset.

Foutmelding in systeemlogboek:
-Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in Device/Harddisk/0/D en
-Pariteitsfout op Device/IDe/IDePort0

Wat kan dit wezen?

Alvast bedankt, Bandido.

@ Patja,

Na het installeren van mijn nieuwe HD heb ik alle kabels gecontroleerd.

@Tanja1968,

Ik heb zo'n gele ronde kabel. Ik weet niet hoeveel- aderig die kabel is. Misschien jullie?

Alvast bedankt.

Durf niet te zeggen hoeveel aderig dat is, maar ik heb in mijn eerste antwoord nog 2 links gegeven met tips die je kunt proberen.

Hallo Tanja1968,

Je eerste link zegt iets over de 80-adrige kabel. De tweede kan ik gebruiken als ik er helemaal niet meer inkom.
Weet iemand hoe je een 40 van een 80 aderige kan onderscheiden?

b.v.d.

Bij een platte kabel kun je he tzo zien. Die heeft het dubbele aantal dunnere draadjes dan de 40-aderige. Maar bij een ronde zou ik het helaas niet weten.

Voor deze HD moet je in ieder geval een 80 aderige kabel hebben en je zeg dat alle kabels goed, ook op het Moederbord ??hebt aan gedrukt Ook je voedings kabel??? op de HD wil namelijk wel eens het probleem zijn(los pennetje)

Bandit, bedankt voor je antwoord.
De kabels zitten vast.
Zou het een losse kabel kunnen zijn, als de veilige modus wel opstart?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan