Unmountable Boot Volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yell@

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Berichten
98
Hallo,

Een vriend van mij krijgt elke keer een BSOD met de melding unmountable boot volume. Ik ben er al achter dat het waarschijnlijk een foutje op de HDD is en dat je het kan repareren via de Windows XP cd. Als ik echter wil repareren vraagt hij om een administrator code. Ik heb al in de Bios en overal gekeken maar weet deze code niet. De PC is een oude bedrijfs PC dus kan deze code meoilijk achterhalen. Is er ook een manier om de HDD anders te repareren of de Administrator code te omzeilen?

mvg,

-==== Yell@ ====-
 
De schijf in een andere PC erbij hangen, als slave, is een mogelijkheid, en daar de nodige zaken doen, om de schijf weer gangbaar te maken.
 
Ok, dit is inderdaad een snelle oplossing. Ik kan de HDD wel even aan mijn PC hangen maar maak ik die andere HDD slave, moet dat via de jumpers of moet ik even de juiste connectie op mijn moederbord zoeken?

dank u Grutte pier
 
Je moet de slechte schijf als slave erbij hangen, naast de goede, of als master aan de tweede ide poort, indien het een IDE is, een SATA kun je gewoon bijhangen.

En de jumper ervoor, zit achterop, meestal geen, voor een slave, maar dat is afhankelijk van het merk, meestal zit er wel een sticker op, voor hoe of wat, let op, een slave moet in het midden van de kabel, een master aan het eind.
 
Ok, ik heb zelf een SATA en dit is een "ouderwetsche" dus kan hem er gewoon bij hangen zonder problemen?
 
Als die SATA maar als eerste blijft staan in de bios, om van op starten, is dat geen probleem, krijgt vanzelf wel schijfletters toegewezen, en kun je nazien met het tooltje van die schijffabrikant, b.v.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan