unmountable_boot_volume (recovery cd lukt niet)

Status
Niet open voor verdere reacties.

remlicht89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Berichten
33
Ik heb vandaag weer last van de UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME foutmelding.
Normaal is dit nooit zo lastig te verhelpen.
Gewoon cd erin, R, CHKDSK etc....

Het probleem is nu echter dat hij bij het opstarten de cd niet kan zien.
Normaal kwam er altijd iets van "druk op een toets om van de cd te starten".
Maar dit komt er niet. Iemand een idee?
 
wel in je bios ingesteld dat ie als 1e je cdrom moet pakken ?
 
Ik ben verder niet in de bios geweest, dus dat zou toch gewoon hetzelfde moeten zijn als eerst?

Je komt hier toch door bij het opstarten F1 te drukken? Want dan heb ik al een volgend probleem, daar zit een password op dat ik niet weet...
 
als je tijdens het opstarten op Del drukt kom je in de bios
daar moet je de bootsequence zo instellen dat ie eerst de cdrom leest
dan krijg je bij opstarten idd de vraag.. druk op een toets om van de cdrom te starten en kun je de cd van xp gebruiken
als je alleen recover doet moet je het daarna weer instellen zoals het eerst was (ook weer als je pc opstart dus)
succes
 
Laatst bewerkt:
Dan kom je idd bij hetzelfde als met F1.
Alleen zit er een password op. Ik heb die zelf nooit ingesteld dus heb ook geen idee wat het kan zijn.
Het is een computer van de Aldi, dus misschien of iemand weet of dat daar standaard een wachtwoord op staat? Anders heeft mijn vader het ooit ingesteld, maar die weet het ook niet meer :confused:
 
k heb ff zitten zoeken en komt idd voor dat die gelockt is,
probeer dit eens, misschien heb je geluk en werkt dat wel
 
Dan kom ik op precies dezelfde plek waar ik via F1/DEL ook al kwam.
En dan wordt er weer een password gevraagd :confused:
 
"When you'll be asked for the password, try

am8888egh
am8888egc
or
am8888eg"

Als dat niet wil, RESET je BIOS dan even, dat doe je door je kast open te draaien en dan het batterijtje eruit te halen voor 10/15 minuten. Mischien dat dan het wachtwoord weg is.:thumb:

Groet,

Johan
 
Die wachtwoorden deden het niet.

Maar... Heb net de kast open gehaald en nou bleken alle stekkertjes van mijn cd-rom speler los te zitten. Ik heb hem vorige week bij de computerdealer gehad omdat ik de processor had gesloopt (had er met mijn vingers aan gezeten). Dus ik verwachtte dat binnenin alles wel klopte. Niet dus...

Verder is het misschien toch wel handig om de Bios te resetten om in de toekomst problemen te voorkomen met het wachtwoord. Gaan er veel belangrijke dingen verloren? Ben niet zo super met computers (voor als dat nog niet duidelijk was).
 
Die wachtwoorden deden het niet.

Maar... Heb net de kast open gehaald en nou bleken alle stekkertjes van mijn cd-rom speler los te zitten. Ik heb hem vorige week bij de computerdealer gehad omdat ik de processor had gesloopt (had er met mijn vingers aan gezeten). Dus ik verwachtte dat binnenin alles wel klopte. Niet dus...

Verder is het misschien toch wel handig om de Bios te resetten om in de toekomst problemen te voorkomen met het wachtwoord. Gaan er veel belangrijke dingen verloren? Ben niet zo super met computers (voor als dat nog niet duidelijk was).

Nee hoor, datum en tijd worden gereset naar ergens richting 2000, altans.. dat was bij mij zo. verder verdwijnen er geen documenten.
 
Dan probeer ik dat straks ook nog even.

En Mirandda en Probleempjes. Heel erg bedankt voor jullie hulp :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan