Unmountable_Boot_Volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amreg

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2001
Hallo

Ik heb de pc van een vriendinnetje van mijn zoon hier met de foutmelding:
unmountable_Boot_volume

Is dit de eerste keer dat u dit scherm krijgt dan bla bla bla

Stop:0x000000ED(0x81B7F620,0xc0000032,0x00000000,0x00000000

Als ik het goed heb begrepen was dit probleem er ineens.
Het is een HP pentium 4, 256 mb sdram,40gb hd, 1,5GHZ

Volgens mij is er een bestand beschadigd maar ik kan er niets opzetten omdat ik telkens het blauwe stopscherm krijg.
Ik heb geen Windows Xp home-cd.
Bij deze pc is niets geleverd en staat alles op de harde schijf.
Ik heb opgestart met een windows 98 systeem diskette en kan de c: schijf niet vinden.
In de Bios staat deze wel het is een WDC WD 400EB-11CPF0, deze schijf is een S.M.A.R.T. schijf.
S.M.A.R.T. adviseert ook om zo snel mogelijk een backup te maken omdat de HD kapot aan het gaan is.
Ik heb ook geprobeerd om in veilige modus op te starten met 0 resultaat het werkt gewoon niet krijg weer het blauwe scherm met de foutmelding.

Wie weet hier op raad?
Ik heb op de windows pagina gekeken maar mijn engels is daar voor niet goed genoeg.

Groetjes,

Germa

Humpe,
het heeft geen zin een Hijackthis log te plaatsen, als men niet een de pc opgestart krijgt.:rolleyes:

@Amreg,
Start eens op met de WinXP cd-rom.
Kies voor "Repair"(R) en type daar fixboot gevolgd door Enter.

Welk bestand werd er aangegeven in de foutmelding?

Laatst bewerkt:
Als fixboot het niet doet

Even ter aanvulling van Crash.

Herstelconsole kun je krijgen met bijna elke Win NT5 CD (2000 of XP). Je kunt ook op een andere PC eerst met de CD de 4 opstart diskettes maken.

Maar als het probleem is zoals op de site staat en daar lijkt het op omdat smart roept dat hij (de drive) aan het sterven is, zal dat niet helpen.

Overigens er bestaan geen S.m.a.r.t. drives. Smart is een optie die je aan en uit kunt zetten in je bios. Smart waarschuwd als de drive bedenkelijk wordt (very smart idea).

Eric.

P.S. Terug naar de winkel als je nog garantie hebt.

Ik heb de setup diskettes van microsoft gedownload en geprobeerd te draaien maar ik krijg steeds de fout melding code 7.
De harde schijf maakt een akelig tikkend geluid dus ik denk dat ie hartstikke dood is.
Dat word dus zeker een nieuwe.

Maar toch hartelijk bedankt voor het meedenken allemaal.

Groetjes,
Germa:o

Heb je nog garantie op de schijf.

Hallo Humpie,

Ik weet niet of er nog garantie op zit.
Deze pc is van een chinees gezin en het vriendinnetje van mijn zoon wist niet of er nog garantie op zat, volgens haar is hij nu 2 jaar maar ze weet niet of ze ook nog extra garantie hebben bij gekocht.
Ik heb haar gezegd dat ze dat maar moeten navragen en als dat zo is moeten ze hem terug brengen naar de winkel zodat ze een nieuwe HD krijgen.

Bedankt voor het meedenken.

Grioetjes,

Germa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan