unmountable_boot_volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefke

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
Berichten
649
deze foutmelding kreeg ik plots toen ik de pc opstartte, in veilige modus opstarten helpt ook niet.

iemand enig idee wat dit kan zijn?
 
Kwam ook dit nog tegen;

Krijg je bij het opstarten van Windows XP na korte tijd al een "blue screen" (blauw scherm) met de melding : "Unmountable boot volume", geen paniek dan want met onderstaande hint kan je alles terug vlot laten werken zonder verlies van persoonlijke data.
Wat heb je nodig : jouw WindowsXP-cd

Stap 1)
start op met de WinXP-cd en wanneer je aan het Setup-scherm komt, zie je een mogelijkheid om de letter "r" in te drukken. Doe dit dus.

Stap 2)
Hierdoor krijg je een dos-prompt (de "anciens" onder de pc-gebruikers zullen nu waarschijnlijk in tranen uitbarsten en terugdenken aan heerlijke tijden wanneer je nog écht baas was over je pc, droog snel die tranen zodat we kunnen voortgaan).

Stap 3)
Typ in die dos-prompt het volgende : "chkdsk /p" (zonder de haakjes) en druk op Enter.

Stap 4)
Bevestig indien gevraagd en laat het ding maar zijn werk doen.

Stap 5)
Wanneer dit gedaan is en de dos-prompt terug vrij is, typ dan ook nog es "fixboot" (terug zonder de haakjes), bevestig indien nodig en druk terug op Enter.

Mocht dit om de één of andere reden niet werken voor jou, vervang dan stap 3,4 en 5 door in de dos-prompt het volgende commando in te typen :
"chkdsk /r" (terug zonder de haakjes).


BRON
 
weet iemand of je dat ook kan doen zonder cd
want op myn pc was xp proffesional al geinstalleerd toen ik myn pc kreeg

kan ik messchien gewoon de cd van home edition gebruiken, die heb ik wel

alvast bedankt
 
kan zonder CD van XP, maar dan wel via de opstart diskettes voor XP ( 6 stuks )( in de Bios even opstarten via A: aangeven) .Aan het eind van het opstarten komt hij dan met de vraag wat je wilt uitvoeren en dan druk je op de R van repair.
Ik heb vorige week het zelfde probleem opgelost.
Wanneer je op R hebt gedrukt kom je in een DOS scherm en wordt je gevraagd welke windows je wil repareren. ( Ik had er twee opstaan, dual boot)
Dit geef je aan en geef dan enter, daarna wordt er om een administrator wachtwoord gevraagd hier vul je niets in ,maar geeft enter.
Daarna achter de promt invoeren: chkdsk en geef enter.
laat dit helemaal uitlopen en daarna achter de promt typen: fixboot en geef enter.
Bij mij hebben deze handelingen geresulteerd in een wel weer opstarende dual boot installatie.
Succes B.kat
 
ik heb die 6 diskettes dus al geprobeerd uit te voeren, alleen hoe kom ik in de BIOS en wat moet ik dan doen
Ik ben niet zo into computers dus
bedankt.

PS, ik heb wel een keer geprobeerd XP er opnieuw op te zetten, dat heb ik gedaan door bij het opstarten snel op esc te drukken en dan setup te doen alleen dan krijg ik op een gegeven moment een melding dat hij iets niet kan vinden.
 
Tijdens het opstarten krijg je in het eerste scherm meestal : Pres Del to setup.
hier kijk je of je iets kan vinden over boot en daar verander je de opstart volgorde zodat A bovenaan staat.
Probeer dat maar eens.
B.Kat
 
Het is zeker niet mogelijk zonder dit een CD te doen of diskettes. Ik heb namelijk het zelfde probleem, alleen heb ik geen CD's en diskettes omdat ik mijn pc gekregen heb van een oom...
 
Download deze eens, brand hem, start ermee op, en ga naar TestDisk, en repareer de MBR ermee.
Tevens staan er meer progjes op, om een onwillige hdd mee te repareren.

Maare, dit is een topic van enige leeftijd, had je beter je eigen topic kunnen openen.:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan