unpingeble/hosten game

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky99

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2001
omdat ik het spel COD wil hosten bij het spelen online ben ik er achtergekomen (via speedtest) dat mijn computer unpingeble is/lijkt... waar kan dit aan liggen? hoe te verhelpen?

XP Pro
thuisnetwerkje
XP firewall uit
Speedtouch 510 multi user
geen andere firewall actief
poort opengesteld (NATP)

bijgaand tevens een schermprintje. vind het zelf namelijk vreemd dat hier geen ip is ingevuld en vraag me af of dit er eventueel iets mee te maken kan hebben

alvast bedankt voor de moeite

Bijlagen

Waarom zijn je schermprintjes van .doc formaat, in plaats van een gewoon plaatje?

Het kan aan mij liggen, maar in het tweede screenshot heb je als mask /32 staan in een vakje. Lijkt me niet handig. Met /32 als mask staan alle cijfers vast in het netwerk deel. (moet je dan wel allemaal invullen.
Zelfde met de /16 op de tweede regels. de eerste 2 delen moeten dan vast staan.

sorry maar ik snap je antwoord niet helemaal.... waar dient mask voor dan?

Het netmask geeft aan welk deel van het ip-adres een netwerk-adres is, en welk deel de specifieke computer aanduid.

Bijvoorbeeld een thuisnetwerk. Heeft vaak het volgende:
IP: 192.168.0.x
Netmask: /24 ( of 255.255.255.0 )
Dit betekend dat van alle computers het ip begint met 192.168.0.
Vervolgens komt het laatste cijfer (x), wat bij elke computer verschillend is.

Met het netmask /32 zouden de eerste 32 bits (alle cijfers dus) bij het netwerk horen, waardoor je geen kans meer hebt om de specifieke computer aan te duiden.

Om tussen meerdere netwerken te communiceren heb je een gateway nodig. Met /32 als netwerkmasker, heb je maar 1 computer, dus is het netwerk niet echt nuttig

ok

maar kan ik hiermee ook mijn vraag oplossen? maw wat moet ik veranderen om t werkende te krijgen??

Geplaatst door typefreak
Bijvoorbeeld een thuisnetwerk. Heeft vaak het volgende:
IP: 192.168.0.x
Netmask: /24 ( of 255.255.255.0 )
Dit betekend dat van alle computers het ip begint met 192.168.0.
Vervolgens komt het laatste cijfer (x), wat bij elke computer verschillend is.
Door goed je antwoorden door lezen. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan