Unreal II schokt verschrikkelijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcmaniaxx

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2002
Yo mensen,

Ff ter informatie: Ik heb het spel Unreal 2 origineel aangeschaft.

Ik heb het spel een paar dagen geleden geinstalleerd. Alles verliep vlekkeloos. Hij draaide echt geweldig op mijn systeem. Nergens stotteren, geen lage fps (50a60FPS).

Met het volgende systeem:
AMD TB 1120 MHZ
512 MB SR-Ram 112 MHZ
GF 4 TI 4400 128 MB DDR 300@590 MHZ
2X Maxtor 30 GB (raid 0)

Ik ben dus bezig in level 4 ofzo. Ineens begint het super te stotteren. Het is echt zo vaag. Het beeld bevriest,,,,,,,en daarna kan je weer verder spelen. Helaas blijft het zich herhalen. Om de 2 sec gebeurt dit.

Iemand anders die dit probleeem ook heeft? Ik word er helemaal gestoord van. Heb ook al de nieuwste drivers, patch etc enz

Bij voorbaat bedankt!

Zo te zien heeft dat systeem SD-RAM? Dan zal er ongetwijfeld geswapped worden naar je hd tijdens het spelen. Dit omdat het SD-RAM waarschijnlijk volloopt, waardoor het virtueel geheugen moet worden gebruikt.

Probeer de resolutie lager te zetten.

Huh, wel erg vaag allemaal hoor.:D

Ik draai em al op 1024x768, details hoog. Maar het rare is dat ik dit voor kort nog niet had. Hoe kan het dan ineens zo gebeuren?

En bestaan er proggie's om je swap dinges op peil te houden? Of hoe je het ook wilt noemen.

Heeft het trouwens zin als ik Win 98 erop gooi en het dan draai met 256 mb ram? Zal alles sneller lopen

Of kan ik het beter houden bij WIn xp?

Geplaatst door pcmaniaxx
Huh, wel erg vaag allemaal hoor.:D

Ik draai em al op 1024x768, details hoog. Maar het rare is dat ik dit voor kort nog niet had. Hoe kan het dan ineens zo gebeuren?

En bestaan er proggie's om je swap dinges op peil te houden? Of hoe je het ook wilt noemen.

Niet elk level in Unreal2 is zo ''licht''.
Dus dat het ene level niet schokt, en het andere level is, is niet zo gek hoor.

Ik snap het niet! Ik heb het in drukkere gebieden gespeeld. Vergeleken met dit level stelt het echt niets voor.

Geplaatst door pcmaniaxx
Heeft het trouwens zin als ik Win 98 erop gooi en het dan draai met 256 mb ram? Zal alles sneller lopen

Of kan ik het beter houden bij WIn xp?

Je hebt toch 512 mb RAM?

Geplaatst door pcmaniaxx
Ik snap het niet! Ik heb het in drukkere gebieden gespeeld. Vergeleken met dit level stelt het echt niets voor.

Dat maakt niet uit. Een level waar veel actie in voorkomt, kan misschien goed draaien omdat et level zelf niet zo zwaar is qua design.

Een level waar amper actie in is, kan toch moeilijker lopen omdat het design erg gedetailleerd is.

Mania swap eens terug naar een level dat je wel altijd goed hebt gedraaid. Indien die ook slecht draait, weet je dat het niet aan de textures kan liggen.

Heb je dan mischien iets geïnstalleerd van een programmatje ofzo. Sommige programma's verzieken je gehele systeem zonder dat je het weet. Even de programma's die op de achtergrond draaien checken dus.

Ik had dit in de level van de 'levende' planeet...
Dit kwam doordat ik mijn geforce te ver had overclocked :)
Nadat ik de core en de mem wat terug gezet had, liep het weer vlekkenloos, dus als je je 3dkaart heb overgecloked, ff stapje terug zetten en kijken of het helpt...

Ik heb ff alles gecheckt. Het kwam alleen bij het level voor waarin alles steeds schokt. De rest loopt vlekkeloos.

Rara, waar kan dit toch aan liggen?

Was bij mij net zo, in een level waar je in de grot moet was dat bij mij, dan vriest t beeld een paar sec. en dan gaat het weer verder heel erg irri, maar bij mij lag het dus aan een oververhitte 3dkaart :)

ik denk niet dat het aan je 3D-kaart ligt
een vriend van me heeft een GeForce Ti 4600 en die kan Unreal Tournament 2003 met de allerhoogste standen mogelijk spelen en dan verloopt hij nog ongelofelijk soepel
dus dan moet zijn 3D-kaart dit toch ook wel makkelijk aankunnen ?

hmm

misschien gaat er op de achtergrond ineens een programmaatje draaien tijdens het spelen van dat spel waardoor je performance inelkaar zakt, spyware, trojan of iets dergelijks, staat outlook expres b.v. op automatisch checken van mail ofzo iets ik denk dat je het in die richting moet zoeken, had het zelf tijdens het spelen van the sims,

succes en groeten uit dordrecht
Marcel

Ik annuleer zowieso tijdens het spelen ongelooflijk veel achtergrondproggie's. Toch heb ik het idee dat ik de boosdoener niet kan zien.

Er was toch een programmatje dat je nog heleboel andere dingen op de achtergrond ''definitief'' kon verwijderen? Ik ben alleen de naam vergeten.

Ik denk toch dat je er niks aan kunt doen. Het gebeurt alleen maar in 1 level zeg je, dan zal deze level gewoon te zwaar zijn voor jouw systeem om met alle toeters en bellen aan te draaien. Dus de oplossing is heel simpel: de details in dat level naar beneden schroeven.

Je processor laat namelijk wel een beetje te wensen over. Aangeraden (en dat is voor Medium detail schat ik zo) is een 1200 Mhz en dat heb je niet. Dan kun je nog zo'n snelle videokaart hebben, de processor trekt het gewoon niet...............:thumb:

Geplaatst door JPeetje
ik denk niet dat het aan je 3D-kaart ligt
een vriend van me heeft een GeForce Ti 4600 en die kan Unreal Tournament 2003 met de allerhoogste standen mogelijk spelen en dan verloopt hij nog ongelofelijk soepel
dus dan moet zijn 3D-kaart dit toch ook wel makkelijk aankunnen ?

Dat klopt, maar ik heb het over een overgeclockte 3dkaart, deze kunnen te heet worden, en dan haperen ze juist ipv dat ze sneller worden...

1 ding.
je pc is gewoon te slecht voor deze game.
kijk maaar eens naar de minimale systeem eisen voor deze game, jij ligt precies op de grens.

maar ik denk als je alle grafische kewle dingen uit zet dat het dan al een stuk sneller gaat! :D

Ff voor de laatste keer: Ik heb het spel uitgespeeld en die problemen kreeg ik alleen in het desbetreffende level. Dus ik denk niet echt dat het aan mijn pc ligt. Ik haal met alle details hoog en een res 1024x768 zo een 50 fps.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan