unsubscribe nieuwsbrief

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0515

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2010
Hallo,

wat moet ik doen om afmelden / unsubscribe toe te passen in mijn digitale nieuwsbrief - gemaakt in dreamweaver?
Hoe zorg ik dat het afmeld bericht door mij (degene die nieuwsbrief verstuurd) ontvangen kan worden?

gast0515

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het al gezien :-)
Dank je wel.
Het is me toch niet duidelijk:
Hoe zorg ik dat het afmeld bericht door mij (degene die nieuwsbrief verstuurd) ontvangen kan worden?

is alleen maar <unsubscribe> </unsubscribe> voldoende?
Hiermee geef ik toch niet aan waar deze 'oproep' naar toe verstuur moet worden.....?

Is de uitleg niet duidelijk of begrijp je het niet.

Je zou een standaard zin in je nieuwsbrief kunnen typen dat zie ik ook weleens.

Zoiets als.

Beste lezer van de nieuwsbrief. Indien je geen prijs meer steld op een door mij verzonden nieuwsbrief, laat dit mij per omgaande weten.

Stuur mij dan een mail en vermeld daarin. "Ik meld mij af voor je nieuwsbrief" Stuur deze mail dan aan: mijnmail@weetikveel.nl

Ik haal uw mailadres dan uit mijn mailbestand of database.

Het is wel niet zo professioneel maar het werkt wel.

ja, dat kan.
Het is echter de bedoeling om het automatisch (met een klik) te laten gebeuren.

Je kunt ook een gratis dienst zoals "your mailinglist provider" gebruiken, hier kun je jouw nieuwsbrief als HTML bestand inladen of aanroepen (bv www.website.nl/nieuwsbrief-maart.html) en onderaan elke nieuwsbrief staat automatisch een link waar abonnees zich kunnen afmelden, zodat je er zelf geen werk mee hebt.

Hoi gast0515,
Eh, los van het bovenstaande: hoe meldt men zich aan voor een nieuwsbrief? Ook op de site?
Dan kan je een identieke pagina als die met het aanmeld-<form> maken, en het opschrift cq de value "Aanmelden" vervangen door "Afmelden".
Of denk ik nu te simpel? *)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
Als je een database hebt met alle aangemelden, kan die dan automatisch bijgewerkt worden en heb je er zelf geen omkijken meer naar bij het versturen van de volgende ronde van de nieuwsbrief (dan tap je de laatste versie van de database af).
Zou allemaal met php gerealiseerd moeten kunnen worden, maar daar ben ik niet in thuis. Voor de vraag "Hoe dan?": die kan je misschien posten bij het forum-onderdeel PHP, want het is geen specifiek Dreamweaver-probleem.

Dan kan je een identieke pagina als die met het aanmeld-<form> maken, en het opschrift cq de value "Aanmelden" vervangen door "Afmelden".

Ja, ik vermoed dat dit de beste optie is.
Dan zou ik een bericht ontvangen dat een persoon niet meer mijn nieuwsbrief wilt ontvangen.
Ik zou degene die zich afmeld van mijn mailinglist zelf (en hadmatig) kunnen verwijderen.

Dank!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan