" up to date" systeem <700euro.....jullie mening/ervaringen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Page35

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
Berichten
28
Hoi Lezers en bedankt alvast voor het lezen van deze topic!

Ik vraag jullie mening over het volgende samenstelling hardware:

Processor: AMD Athlon X2 6000+
Moederbord: Asus Crosshair, nForce 590 SLI MCP (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SA...
Videokaart: Asus GeForce 8500 GT 512MB DDR2 (PCI-e, D-Sub/DVI) EN8500G...
Geheugen: Kingston KVR800D2N5K2/2G
Voeding: Recom Power Engine 450 RC-PE450, 450W (ATX12V 2.0)
Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB)

(Ik ben nog geen behuizing tegen gekomen waar mn oog op valt en op zich heb ik al een goeie dvd brander, vandaqar dat die er niet tussen staan)

Ik wil er graag mee gamen (Halo2, first person shooters), website bouwen (Adobe CS3), muziek produceren (Reason 3.0, Sonar6, Steinberg Wavelab 5) als mede internetten en bedrijfszaken mee kunnen bijhouden en doen. Ik wil ook graag veel tweak/overclock opties.
Windows Xp, Vista en Linux Suse 10.2 worden erop geinstalleerd en onder Vista heb ik een " base score" nodig van min. 5 voor vele spellen.
Over drie weken wil ik ze bestellen en heb al een goede/betrouwbaar/voordelig leverancier gevonden maar wellicht weten jullie van een beter samenstelling af! Ik vraag daarom jullie mening/suggesties/punten van aandacht voor deze systeem samenstelling.

mvg,
 
Mooi systeempje, maar waarom geen zwaardere voeding?

Liever ook een ander merk voeding. Kijk hier maar eens naar.

Dan hoef je bij je volgende upgrade niet veel uit te geven.
 
Weet ik eigenlijk niet...om geld te besparen? Redt het huidige systeem het dan net met een 450watt voeding? Oftewel, mijn volgende upgrade zou waarschjnlijk bestaan uit nog meer geheugen erbij en een 2e graphics kaart (SLI). Heb ik nu niet genoeg power? Wellicht is een andere merk iets om te overwegen :)

mvg
 
Je systeempje kan nu wel draaien, maar bij een upgrade-beurt zal je een nieuwe voeding moeten halen. Het lijkt me dan slimmer om dan nu een betere voeding te halen.
 
Okay, bedankt voor de tip! Zou een 550watt voldoende zijn of raad je een sterkere aan?

groeten
 
Nee, 550 Watt is wel genoeg. Daar kan je wel mee vooruit.
 
Nee, zegt me niks. De bekende merken zijn meestal A-merken, maar er zitten ook B-merken tussen. En die zijn slecht...

Merk Kwaliteit

A.C. Ryan Uitstekend
Aerocool Goed
Antec Goed
Aopen Goed
Asus Goed
Be Quiet Goed
Chieftec Goed
Coolermaster Goed
CWT Goed
Enermax Uitstekend
Enhance Goed
Enlight Goed
Fortron (FSP Group) Goed
Hiper Goed
Huntkey Goed
Levicom Goed
Nexus Goed
OCZ Uitstekend
Procase Goed
Revoltec Goed
Sharkoon Goed
Silentmaxx Goed
SilenX Goed
Silverstone Goed
Superflower Goed
Tagan Goed
Thermaltake Goed
Topower Goed
Q-technology Goed
Yesico Goed
Zalman Goed

Q-tec Slecht
Sweex Slecht
Trust Slecht

________________

Zoek maar uit:p
 
Bedankt voor de links en voor het posten van de lijst, dat helpt enorm :)

mooie case btw Dillondarko!!!

Ben nu alleen aan het twijfelen tussen twee moederborden...
de Asus Crosshair en de Asus M2N32-Prof. Ze hebben allebei dezelfde chipsets en tweak mogelijkheden..alleen heeft de Crosshair Ledjes en een andere geluidskaart.. en het scheelt nog zo een honderd euro's!

Wat vinden jullie ervan?

mvg,
 
Laatst bewerkt:
Die laatste. Ik neem aan dat je er niet te veel aan uit wilt geven?

Welke case? Mijn LEGO-PC?
 
Ja de Lego pc! Echt gaaf zeg! Dat je alles op een normaal temperatuur kan houden zonder het smelten van de plastic Lego's!!!
Ik wil wel best wat uitgeven voor een goeie moederbord, alleen als ik voor mijn gevoel twee van het zelfde naast elkar heb en de ene 50euro's goedkoper is, dan weet ik het wel! Maar zijn ze wel zo gelijk?

mvg,
 
Ja hoor, ze zijn best gelijk. Ik neem aan dat je nu ook een goede geluidskaart hebt? Gewoon hergebruiken.:)

Als je genoeg lego hebt, en een ouder pc-tje, wil ik je wel wat tips geven om ook een lego-pc te maken.
 
Ja, ik neem m'n oude geluids kaart over dus dat zal geen problemen opleveren :) Had ik maar wat Lego's!!!!

mvg,
 
Marktplaats? Ik heb niks meer voor je...:rolleyes:

Bij mij zit alles al in mijn lego-pc...
 
Daar zullen ze vast te koop zijn ja.. hmm..ik denk er nog even over na...zo een " case" is wel mooi maar komt vast ook met de nodige lawaai :(

trouwens, m'n huisgenoot wees me ergens op:

Antec SmartPower 2.0 SP-500, 500W (ATX12V v2.0)
Asus GeForce 8500 GT 512MB DDR2 (PCI-e, D-Sub/DVI) EN8500G...
Asus P5N32-e SLI Plus, nforce 680i SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, S...
Intel Core 2 Quad Q6600 (S775, 4x 2.4GHz, 8MB, 1066MHz FSB, B...
Kingston KVR800D2N5K2/2G
Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB)

Dan moet ik wel overstappen naar Intel Processors (en m'n limiet van 700euro's overschrijden met 50 euro's) maar, QUAD!!!! De moeite (en geld) waard toch!? Even veel overclock mogelijkheden maar de AMD Athlon X2 6000+ kan maar met 200Mhz worden verhoogd en de Quad Q6600 wel verre, verre hoger! Een 2.4Ghz weten ze naar 4.1 te overclokken!!!! Niet dat ik dat zou doen maar het geeft wel duidelijk aan wat de mogelijkheden zijn.

Wat vinden jullie van de tweede samenstelling?
 
Laatst bewerkt:
Mijn lego-pc maakt helemaal geen lawaai, alleen de 2e harddisk een beetje.

Wat betreft je systeem, beter.

En je hebt ook gelijk een A-merk voeding gekozen zie ik.:thumb:

Anyway, hier kan je echt wel mee vooruit.
 
Ja, ik zie nu ook wel waarom het zo belangrijk is om een A merk voeding te nemen. Bedankt voor je inbreng, denk dat ik bij de tweede samenstelling dan voorlopig blijf.. maar ik weet het gewoon niet... Is er al wat bekend of AMD processors blijft maken voor de AM2 socket? (Zag dat ze namelijk de F socket hebben ontworpen waar hun "Quads" op zullen draien.) Beter dan de 6000+? Want Intel blijft voorlopig werken aan betere processors voor de 775 socket. Bij welk van de twee zou de hoogste Base Score halen in Vista?

Weinig lawaai he?! Hmm...ik denk er nog even over na. Lijkt me wel gaaf zeg!

groeten
 
Laatst bewerkt:
In de constructie zitten allemaal luchtgaten, en koelt beter dan een normale pc-kast. Dus ook geen herrie van fans e.d......:thumb:

EDIT: Het is ook gaaf, als er een pc in lego gebouwd op je bureau staat, en als je hem aansluit dat ie gewoon werkt. Dat zegt toch wel iets over je. Kennis is macht:evil:

Persoonlijk ben ik Intel-fan, dus ik let niet zo op AMD. AMD kan meer bekekeningen maken per MHZ, terwijl Intel hogere kloksnelheid heeft, uiteindelijk vrijwel gelijk. Zo wordt het meestal vergeleken.

De score zou ik niet weten, ik ben nog de enige in de hele familie die vista draait.

EDIT2: wil zo graag een TFT schermpje voor mijn lego-pc!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan