up to date

Status
Niet open voor verdere reacties.

lollige

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Hoi allemaal
Ik wil nog altijd up to date zijn, want als ik nu al achter loop, dan loop ik dat over een paar jaar nog erger;) .
Wat ik graag zou willen weten: Wat zijn de normen van een computer vandaag? wat heb je aan een groter geheugen, of een betere video kaart, en wat is momenteel het beste wat je kan krijgen, en wat is goed genoeg etc.
Wie heeft een antwoord of een deel van het antwoord op deze vraag?
Doaghe
Lollige

En de beste computer die er is kan je van je leven niet betalen. :p
Wat het geheugen etc. doet is allemaal van elkaar afhankelijk.

Als je een nieuwe pc koopt moet je altijd boven de nu 'normale' systemen zitten. Zo kan je nog een tijdje mee.

Zo is 512mb geheugen al vrij 'oud' en zie je steeds vaker 1gb.
1GB voldoet nu nog goed... maar je zou er ook meteen 2gb in stoppen wanneer je veel gamed of videobewerkt, photoshopt.

Maar 1gb is voor een normale gebruiker meer dan genoeg. Let er ook op dat (als je vista wil) dat de nieuwe windows die geplanned staat voor een paar maanden. Wat meer geheugen / processor vraagt dan XP.

LOL, ik vond 1gig al veel, en had nog gewoon 256 ;-)
en wat voor dingen bij video, geluid, proccessor etc?

btw: Dat ik de beste computer niet kan betalen dat wist ik al:D
en waarvoor ik hem zou gebruiken? bijvoorbeeld een computer die de komende paar jaar de computer spellen nog aan kan ofzo. ik heb het gevoel dat als je een op alles werkende computer wil je elke 2 jaar een nieuwe moet ofzo ;)

daar heb je helemaal gelijk in dat je elke 2 jaar een nieuwe moet (als je hem niet update).

Je zou hem ook kunnen upgraden. Dan stop je er bijvoorbeeld een keer 1gb bij (100 euro). Dan vliegt hij waarschijnlijk. Wil je een nieuwe videokaart... stop je er een nieuwe videokaart in. Als je moederbord (centrale punt van je computer). Al die nieuwe onderdelen niet aan kan neem je een nieuw moederbord.

(misschien iets te technisch, maar als je een pc boer op de hoek hebt zitten kan die het er soms wel in zetten). En je kan vaak goedkoper uit zijn met het upgraden van je pc. Dan steeds een nieuwe computer kopen.

Een computer kan erg duur zijn als je hem up to date wilt houden.

ik zit met een stel oude thuis (pentium 3 en 2), maar dat word niet echt meer wat ;-) binnenkort zodra ik het geld bij elkaar heb een nieuwe dan maar, en dan maar sparen voor een upgrade ;-)
ik had nog een tijdje geleden gekeken voor een nieuwe processor, maar dat vond ik een beetje gedoe.. maat, wat het moederbord aankan, of ie op de rest past(dat moet lukken) en nog meer dingen waar je op moet letten... word me een beetje veel soms:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan