UPC analoog slechter in de winter

Status
Niet open voor verdere reacties.

heula

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2000
Ik ben sterk van mening dat het analoge kabel signaal van UPC in de wintertijd slechter is dan als het weer warmer is. Ik heb diverse tv's in huis en ik merk op allen dat het signaal stukken minder is dan het was. Veel meer ruis door het beeld heen. Alleen de tv met de uitgebreide DNR mogelijkheden blijft goed maar zet ik DNR uit dan is het ook naadje met het beeld.
Nu heb ik 2 jaar geleden al mijn bekabeling, stekkers, aansluitdozen, versterker etc vervangen door Hirschmann spullen en dat leverde toen uitstekend beeld op.

Ik heb UPC met deze gedachte geconfronteerd maar die zeggen uiteraard dat het weer geen invloed heeft.

Is mijn gedachte terecht of is het zoals upc zegt niet van toepassing?

Misschien wordt het signaal 's winters verzwakt doordat er veel meer afname tegelijk is, vergeleken met 's zomers als het warmer is en minder mensen tv kijken.
Ik roep maar wat hoor... heb er verder ook de ballen verstand van haha :p

Kan je de signaalsterkte niet eens meten en ter referentie een halfjaar later nogmaals meten?
Lijkt me een interessant experiment.

ik heb hetzelfde maar dan niet zo erg.
volgens mij ligt het aaan de kabels ofzoiets
goede kabels zorgen er wel voor dat de ruis minder wordt
(ik weet het ook niet zeker)

Misschien wordt het signaal 's winters verzwakt doordat er veel meer afname tegelijk is, vergeleken met 's zomers als het warmer is en minder mensen tv kijken.
Ik roep maar wat hoor... heb er verder ook de ballen verstand van haha :p

Kan je de signaalsterkte niet eens meten en ter referentie een halfjaar later nogmaals meten?
Lijkt me een interessant experiment.

Is zo'n dergelijke meter te koop ergens. Wil het idd wel eens testen en vergelijken.

DNR is wel een noodzakelijke functie op een tv hoor. :D

Hoi,

Mijn bekabeling in huis was prima een aantal jaren geleden .
Ik zat echter op het eind van een aantal schakelkasten van UPC.
Heb maanden geklaagd, voordat UPC een monteur heeft gestuurd.
In drie van de zes kasten (die veelal buiten staan) heeft hij ofwel de kabelconnecties 'schoon' gemaakt i.v.m. oxidatie, ofwel opnieuw de aansluiting vastgeschroefd, ofwel een verbindingskabel moeten vervangen.
E.e.a. is onderhevig aan corrosie, warmte, kou en vocht. Het blijft nu eenmaal een 'metalen' verbinding.
Nadien heb ik geen problemen meer gehad.

Voorstelbaar is inderdaad, dat jij hier ook mee te maken hebt.
Vraag ook eens mensen in je omgeving die op UPC zitten, of ze er last van hebben en ga gemeenschappelijk klagen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Mijn bekabeling in huis was prima een aantal jaren geleden .
Ik zat echter op het eind van een aantal schakelkasten van UPC.
Heb maanden geklaagd, voordat UPC een monteur heeft gestuurd.
In drie van de zes kasten (die veelal buiten staan) heeft hij ofwel de kabelconnecties 'schoon' gemaakt i.v.m. oxidatie, ofwel opnieuw de aansluiting vastgeschroefd, ofwel een verbindingskabel moeten vervangen.
E.e.a. is onderhevig aan corrosie, warmte, kou en vocht. Het blijft nu eenmaal een 'metalen' verbinding.
Nadien heb ik geen problemen meer gehad.

Voorstelbaar is inderdaad, dat jij hier ook mee te maken hebt.
Vraag ook eens mensen in je omgeving die op UPC zitten, of ze er last van hebben en ga gemeenschappelijk klagen.

Ik heb al eens contact gehad met UPC en gevraagd of ze eens in de kast willen kijken of onze verbinding niet wat opgeschroefd kon worden. Dat vroeg ik omdat aan het eind van onze wijk er een gebouwtje staat waar regelmatig auto's van UPC staan en het is geen koffiehuis dus zullen ze daar vast ergens aan kunnen draaien dacht ik.
UPC zegt natuurlijk dat dit niet zo werlkt en dat ik als zeker weet dat mijn bekabeling in orde is ze best langs willen komen om te meten. Alleen als blijkt waneer het niet aan UPC ligt maar toch bij mij dan krijg je een rekening.
Hoe weet ik nu dat als UPC zegt dat het niet aan hun ligt als ze bij mij zijn gwesst of dat ook echt zo is?

Welke waarde moet de kabel van buiten geven om binnen een goed signaal te hebben?

Ik zal eens vragen in de buurt hoe het bij hen is. Al moet je altiijd maar afwachten of sommige mensen wel zien dat hun beeld niet jofel is.

Heb je alleen analoge kabeltv van UPC of ook andere producten.

Heb je = direct bij je hoofdaansluiting - een tv, of werk je met allerlei andere apparatuur die op je kabel is aangesloten.
Als je één toestel direct op de hoofdaansluiting, met een normale cai-kabel (dus niet een hele lange, zelfgefabriekte) hebt aangesloten, beoordeel dan de kwaliteit. En vraag ook eens anderen wat ze ervan vinden.
Is je toestel nieuw, of al wat ouder?

't Gaat erom dat je evt. 'storende' factoren binnenshuis uit sluit.

Ik zal morgen eens een tv direct op de aansluiting in de meterkast aansluiten en kijken hoe het beeld dan is.

Toestellen zijn allemaal onder de 5 jaar oud en zijn LCD van Philips. De toestellen met DNR zijn goed maar die zonder hebben "te" veel ruis.

Laatst bewerkt:
Ik heb zonet een LCD alswel een oude CRT tv aangesloten op de CAI in de metrkast en dan is het wel iets beter maar nog steeds niet zoals het was. Lijkt me dan toch dat het aan UPC ligt dus ga ze maar eens bellen om een meting te komen doen.

Bedankt voor de reacties.

Hoi,

Kijk, daar heb je 't weer. Eerst moeten praten als Brugman, voordat ze een keer in actie komen.
Maar fijn dat je probleem nu is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan