UPC arristm502b modem en adsl router

• Onderwerp starter Onderwerp starter taxie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

taxie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2010
Beste lezers,

Op diverse forum's en ook in person kom ik de stelling tegen: router aan het modem, pc aan de router, modem opstarten router opstarten, pc opstarten. Maar zo makkelijk is het niet was, het maar waar. Mijn vraag is dan ook kan ik een adsl-router b.v. ETECH adwg03 of PLANET adw 4300 zonder meer achter een UPC ARRIS tm502b modem aan plakken. Of: A dit is niet mogelijk B dit is niet zonder meer mogelijk C is mogelijk op de nu volgende manier:
De reden dat ik dit aan u de lezer vraag is dat ik geen zin heb om indien het niet hoeft, ik meer geld uit wil geven dan noodzakelijk om mijn netwerk weer online te krijgen.

Ik dank jullie voor de moeite die je toont om mijn vraag te lezen.

Taxie

Welkom bij Helpmij.nl

is upc adsl of kabel?
adsl kun je niet aan kabel aansluiten....

Laatst bewerkt:
Je kunt een ADSL router wel aansluiten aan een kabelmodem, maar dan kun je de router alleen als draadloze accesspoint en bedrade switch gebruiken. (Ombouwen door uitzetten van het DHCP server-gedeelte in de router).

Omdat de NL-providers je maar 1 publiek ip-adres geven kan er dan dus maar 1 pc tegelijk Internetten (want die krijgt dat ene ip-adres).

Je zult dus (als er meerdere personen Internet willen gebruiken) i.c.m. een kabelabonnement dus altijd een Breedband (draadloze) router moeten kopen en die aansluiten op de kabelmodem, een (draadloze) ADSL routermodem kun je dan niet gebruiken.

Tijs.

Je kunt een ADSL router wel aansluiten aan een kabelmodem, maar dan kun je de router alleen als draadloze accesspoint en bedrade switch gebruiken. (Ombouwen door uitzetten van het DHCP server-gedeelte in de router).

Omdat de NL-providers je maar 1 publiek ip-adres geven kan er dan dus maar 1 pc tegelijk Internetten (want die krijgt dat ene ip-adres).

Je zult dus (als er meerdere personen Internet willen gebruiken) i.c.m. een kabelabonnement dus altijd een Breedband (draadloze) router moeten kopen en die aansluiten op de kabelmodem, een (draadloze) ADSL routermodem kun je dan niet gebruiken.

Tijs.
tijs dank je voor dit antwoord, nu weet ik wat mij te doen staat een upc router kopen
Ger

eureka

Ik heb op marktplaats een e-tech kabel router gevonden voor slechts 15 euro in redelijk dicht in de buurt, ik woon in Nijmegen en de router ligt in Veenendaal. Dus als de verkoper tijd heeft ga ik hem halen.Dus de vraag is hierbij gesloten.
Dank voor jullie inzet!
Ger Tax :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan