UPC Cisco EPC3925 modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Hallo
Ik heb sinds 3 weken de nieuwe ipad en ik heb een UPC Cisco EPC3925 modem in de meterkast hangen.

Nu heb ik beneden wel een redelijke internetverbinding op mijn ipad (schommelt af en toe die streepjes op de ipad van vol naar half) maar boven valt de internetverbinding steeds weg.

De deuren staan open en van boven naar beneden is een gewone trap, het modem zit in de meterkast onder aan die trap.

Nu is mijn vraag is dit normaal zijn hier meer problemen mee en het aller belangrijkste kan ik er wat aan doen en zo ja hoe?

Hoor graag jullie reacties ideeën en oplossingen

alvast dank voor het meedenken
Carina

Modem zal niet zo'n sterk signaal hebben.
Oplossingen zijn hem op een andere plek te zetten of een Range Extender aan te schaffen.
Meterkast is vaak verre van ideaal overigens.

Dank je wel voor je snelle reactie, bedoel je met een Range Extender een nieuwe router?

en wat betreft de meterkast dat heeft upc gedaan omdat daar de kabel binnen komt.

zelf heb ik nul,nul verstand van dit soort dingen vandaar mijn vraag hier op dit forum.

UPC geeft zelf aan, dat de kabelmodem op max een meter van het Abonnee Overneme Punt (AOP) kan en zij daarop ondersteuning geven. Vanaf de kabel modem kun je verlengen wat je wil.

UPC Cisco EPC3925 is bij mijn weten een kabelmodem/router wat ik al eerder aanhaalde.

UPC heeft voor zover ik weet enkel maar internet via de kabel.

Ik snap het nu niet meer, maar ik heb een upc modem die vast zit aan een kabel uit de grond waar een kabel op aan gesloten zit die naar mijn pc loopt. Een vaste kabel dus. En meteen zit er in het modem een ingebouwde wifi die een bereik heeft tot halverwege de trap.
Daarom denk ik ook dat de oplossing van terrarabo het beste is ook al zou ik niet waar ik zoon ding neer moet hangen en aan moet sluiten.

Maar terrarabo dank voor je tip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan