upc horizon

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiel1974

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
mijn moeder heeft een nieuw totaal pakket afgesloten met internet, tv en bellen in een.
het betreft upc horizon.
nu is alles aangesloten en alles werkt perfect, echter ik krijg 1 laptop niet op internet.
ik heb op 1 laptop , een i-pad, een netbook en een aantal telefoons gewoon wifi en kan ik het internet op.
maar nu wil ik nog 1 laptop met windows vista ook op internet hebben.
ik krijg gewoon verbinding met het netwerk, signaalsterkte is ook goed en het paswoord klopt ook.
alleen ik krijg dus geen verbinding met internet.
heb alles gereset, netwerkkaart verwijdert.....
ik weet het niet meer, wat doe ik fout of zie ik over het hoofd ?

Beste,

Top 15 klachten UPC Horizon mediabox
De klachten die de Consumentenbond heeft ontvangen variëren van late levering, het niet kunnen kijken van televisie of gebruik maken van internet tot een gebruiksonvriendelijke interface en traagheid van het apparaat. De UPC Horizon is zowel mediabox als kabelmodem en draadloze router. Daarom zijn er ook mensen die geen van de diensten (internet, televisie en telefoon) kunnen gebruiken. Een overzicht van de klachten staat in onderstaande top 15.

Doet het niet of loopt veel vast.
Onoverzichtelijk en niet gebruiksvriendelijk.
Klantenservice slecht bereikbaar.
Traag.
Doet het niet op veel Sony- en Philipstelevisies of geeft daarop een groen/roze gloed.
Internet doet het niet.
Geen televisie.
Moet lang wachten tot monteur komt.
Televisieverbinding valt weg.
Geen telefoon.
Wifi-bereik/internet traag.
Veel zenders doen het niet.
Internet gedeactiveerd, maar box later geleverd.
€49 activatiekosten te hoog en alleen voor een vaste klant.
Decoder met internet en tv-pakket zonder Horizon kan niet opnemen.
Veruit de meeste klachten gaan over de eerste vijf problemen.

Bron: http://www.consumentenbond.nl/campagnes/telecomplex/top15-klachten-upc-horizon/

wat heb ik aan dze info....?
het bied geen oplossing!

Laatst bewerkt door een moderator:
@ewanpols en nu nog het juiste antwoord op deze vragen en we zijn blij.
met deze info heeft de vraagsteller geen antwoord gekregen.

en eventueel de fout automatisch laten repareren door windows?
Heb je dat al gedaan?

1/gebruik je een recente driver voor je draadloze netwerk adapter?
2/doet het probleem zich ook bekabeld voor? Dus als je de laptop dmv een kabel op de router hangt.
3/ post eens het resultaat van een ipconfig/all

ja ! ook dat werkt niet ... zegt dan dat windows de fout niet kan herstellen
@ewanpols en nu nog het juiste antwoord op deze vragen en we zijn blij.
met deze info heeft de vraagsteller geen antwoord gekregen.

en eventueel de fout automatisch laten repareren door windows?
Heb je dat al gedaan?

kan de driver niet updaten ....geen internet ! maar weet 99% zeker dat de driver recent is.
het andere moet ik ff proberen. het resultaat zal ik posten.
1/gebruik je een recente driver voor je draadloze netwerk adapter?
2/doet het probleem zich ook bekabeld voor? Dus als je de laptop dmv een kabel op de router hangt.
3/ post eens het resultaat van een ipconfig/all

je hoeft geen internet connectie op de probleemmachine zelf te hebben om de driver up te graden. Als je naar de site van de fabrikant vd netwerk adapter gaat met een andere pc en je slaat de desbetreffende driver op op een usb-stick kan je dit ook realiseren.

Beste chiel1974,

Fijn dat alles perfect werkt maar wel vervelend dat het op 1 laptop niet lukt.

Kun je een e-mail sturen naar webcare@upc.nl onder vermelding van "reactie helpmij forum" met je postcode en huisnummer? Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op en kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen.

Met vriendelijke groet,
Marcel

Laatst bewerkt:
Hoi marcel, dank voor je bericht. Heb je net een mail gestuurd met de gegevens. [IQUOTE=UPC Webcare;4849922]Beste chiel1974,

Kun je een e-mail sturen naar webcare@upc.nl onder vermelding van "reactie helpmij forum" met je postcode en huisnummer? Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op en kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen.

Met vriendelijke groet,
Marcel[/QUOTE]

Marcel, namens mijn moeder hartelijk dank. Alles werkt prima. En ook namens mij bedankt, scheelt mij uren zoniet dagen gepiep en frustratie.

Beste chiel1974,

Met vriendelijke groet,
Marcel

en wat was de oplossing ?
Dat is ook leuk om te weten.

Hoi Puppie, ik zou het niet weten. Er is een monteur geweest omdat de rest ook weer uitgevallen was. Maar die monteur is er wel snel gekomen dankzij Marcel. Schijnt iets in se software te zijn geweest .
en wat was de oplossing ?
Dat is ook leuk om te weten.

Toch wel een antwoord waar je iets mee kunt.

Ik kan eigenlijk niet ontdekken hoe ik op dit forum een nieuwe vraag moet stellen. Ik kan alleen maar reageren op een bestaande. Dus daarom toch een vraag van mij op deze al gesloten vraag. Ik heb namelijk een soortgelijk probleem als jou chiel1974. de software die bij jou is geïnstalleerd is dit op internet te vinden.

Bij mij is dus ook het geval dat een aantal apparaten werken en op een laptop (mac) kan ik 9 van de 10 keer het UPC netwerk niet vinden. Kan ik hem wel vinden en koppel ik hem dan gooit het netwerk mijn bluetooth muis en toetsenbord in de war, zodat ik eigenlijk niet meer kan werken. Op dit moment gebruik ik daarom nog het oude netwerk. Daarop werkt alles nog allemaal prima. Mijn grote zorg is alleen, dat dit netwerk met ongeveer een week daadwerkelijk beëindigt wordt. Ik heb ook een mail gestuurd naar webcare op 18 maart, maar tot op heden nog niets vernomen. Blijkbaar moet je een hulpvraag stellen op een forum om antwoord te krijgen. Heeft iemand een idee hoe het kan dat ik het netwerk soms wel en niet kan vinden en hoe het kan dat mijn bluetooth verbinding verstoord wordt? Ik kan maar niet achterhalen, waardoor dit probleem veroorzaakt wordt.

Ik kan eigenlijk niet ontdekken hoe ik op dit forum een nieuwe vraag moet stellen. Ik kan alleen maar reageren op een bestaande. Dus daarom toch een vraag van mij op deze al gesloten vraag. Ik heb namelijk een soortgelijk probleem als jou chiel1974. de software die bij jou is geïnstalleerd is dit op internet te vinden.

Bij mij is dus ook het geval dat een aantal apparaten werken en op een laptop (mac) kan ik 9 van de 10 keer het UPC netwerk niet vinden. Kan ik hem wel vinden en koppel ik hem dan gooit het netwerk mijn bluetooth muis en toetsenbord in de war, zodat ik eigenlijk niet meer kan werken. Op dit moment gebruik ik daarom nog het oude netwerk. Daarop werkt alles nog allemaal prima. Mijn grote zorg is alleen, dat dit netwerk met ongeveer een week daadwerkelijk beëindigt wordt. Ik heb ook een mail gestuurd naar webcare op 18 maart, maar tot op heden nog niets vernomen. Blijkbaar moet je een hulpvraag stellen op een forum om antwoord te krijgen. Heeft iemand een idee hoe het kan dat ik het netwerk soms wel en niet kan vinden en hoe het kan dat mijn bluetooth verbinding verstoord wordt? Ik kan maar niet achterhalen, waardoor dit probleem veroorzaakt wordt.

Allereerst: Een nieuwe vraag stellen doe je door in het overzicht van de onderwerpen bovenin op "een nieuwe vraag stellen" te klikken. Misschien toch even handig om te doen aangezien ik bijna niet had verder gelezen toen ik zag dat het opgelost was.
Ten tweede is mijn eerste gok verouderde drivers, omdat meteen je BT in de war raakt.

Dus als je je vraag stelt is deze info mooi meegenomen: type laptop, besturingssysteem, welke draadloze kaart etc etc. Dan kunnen een aantal mensen je hier iig verder helpen;)

Redslayer230 wat fijn dat je mijn vraag gevonden hebt en reageert. Ik krijg die optie dus niet of ik kijk helemaal verkeerd. Krijg wel een optie voor privé bericht, maar dat mag ik als gebruiker niet. Zie hier in ieder geval een printscreen van wat ik zie. Praat wellicht iets makkelijker. ;) Schermafbeelding 2013-04-04 om 10.37.06.jpg. Ik zal nog even wachten met aanvullende informatie hier geven. :)

Ik zie het al, ik moet helemaal doorklikken binnen de structuur naar een topic, dan krijg ik de vraagbutton pas. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan