UPC kabel moden en Linksys

Status
Niet open voor verdere reacties.

lisalady

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Hey all!

Ik zelf heb dus volgende netwerk

UPC kabel modem -> vaste pc met 2 netwerk kaartjes -> linksys routertje

Dus heb dan via die vaste pc wireless!

Maar is het volgende mogelijk-->

Direct van kabelmodem utp kabeltje (straight through )naar linksys en dan wireless verbinding hebben incl kunnen internetten?

Want volgens mij kan dat niet omdat je dan in die kabel modem van UPC nog een ingang mist om het heel simpel te zeggen.

Dus in die Linksys router moet kabel van kabel modem in internet poortje en nog een kabel in die ethernet port die dan verbonden is met kabel modem ..Maar als er maar 1 ingang is in die kabel modem moet er een pc tussen..

Of heb ik dit verkeerd en is het dus wel mogelijk maar moet ik met NAT of proxy gaan werken ofzo?

Tnx alvast!

Je constructie moet anders, en dat kan ook makkelijk:

1. Haal de stroom van de UPC modem, en laat hem 30 minuten uit (minder kan ook genoeg zijn, maar 30 minuten is aan de veilige kant).
2. Verbind ondertussen de LAN aansluiting van de UPC modem met de WAN aansluiting van de Linksys. Zet de Linksys gerust aan alvast.
3. Zet de UPC modem weer aan, en wacht een minuut of 15.
4. Kijk daarna of bekabeld en draadloos pc's/laptops via de Linksys kunnen Internetten.

PS: Hierbij zijn alleen straight through netwerkkabels voor nodig.

Succes,

Tijs.

Kabel vanuit de muur in je modem die je hebt meegekregen van je provider.
Past er ook maar op 1 manier in en is ook maar 1 aansluiting voor.

werkt bij casema zo:
kabel onderuit de telefoonstekker in je modem, let erop dat je hem in de ethernet input steekt.

Dan netwerkkabel vanuit een poort van de modem naar je draadloos router.
eventueel van je draadloos router kan je ook kabels naar pc's toevoeren, maar is niet voor niks draadloos lol.

Je hebt nu een verbinding.

ps:
Eerst modem aanzetten. Uit laten werken totdat alle lampjes groen branden.
Dan draadloos modem aanzetten. Voer op je hoofdpc een wizard uit voor je firmware van de draadloos modem. Dan zou je internet moeten hebben.

Ok! Ik moet dus die Mac Adres 'flushen' dus het is wel mogelijk om vanaf UPC modem verbinding te maken met Linksys router direct! Met een normale straight through kabel ( utp geen cross over ).

Mischien vandaar die ip nummer 169. bla bla

Nou goed ik moet het nog x proberen dan doe ik wel thuis testen inplts van die vriendin van me!

Thanks he ik laat jullie het wel weten!

Nou vanochtend maar ff vroeg thuis zelf uitgeprobeerd.

Zelfde opzet heel easy

UPC kabel modem <=> Linksys routertje (straight through UTP cable ) <=> Laptop

Kabel modem laten flushen en het werkt Prima!

Ik denk dat ik gewoon te ongeduldig was met dat flushen van Mac Addres bij die vriendin van me! Dacht al dat het niet klopte want alles stond goed...

Need more patience!

Hey bedankt he want was te veel aan het twijfelen daarna te moeilijk aan het nadenken! Dus mensen thanks!!!

:thumb::D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan