UPC mediabox-opnamen en uitzendingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanveelen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Hoi,

Ik heb twee vragen over digitale tv van UPC:
1. Je kunt gemiste uitzendingen (van de niet-commerciële zenders) tot een x-aantal dagen nog bekijken bij UPC. Die uitzendingen kan je echter niet meer opnemen op hun mediabox. Wat heb ik nodig om die uitzendingen wél nog op de kunnen nemen?
2. De schijf van de mediabox raakt vol. Er zit geen aansluiting op om (een gedeelte van) de inhoud te kopiëren. Is daar een oplossing voor?

Zelf zit ik te denken aan een mediabox van A.C.Ryan, of een DVD/HD speler, maar ik weet niet of dat een oplossing is.
Dat zou betekenen dat ik: ofwel een opgenomen uitzending op de mediabox nogmaals afspeel en dan niet rechtstreeks op de tv, maar via één van bovengenoemde opties laat lopen.
Ofwel een gemiste uitzending van UPC rechtstreeks (dus zonder eigen tuner) op zou moeten kunnen nemen op één van bovengenoemde apparaten.

Iemand hiermee bekend?

Laatst bewerkt:
Een antwoord op je tweede vraag. Ik heb zelf een UPC mediabox en heb daarop een USB aansluiting aan de achterkant. Heb het nog niet uitgeprobeerd, maar het schijnt dat je via USB dingen naar de pc over kan zetten.

Een antwoord op je tweede vraag. Ik heb zelf een UPC mediabox en heb daarop een USB aansluiting aan de achterkant. Heb het nog niet uitgeprobeerd, maar het schijnt dat je via USB dingen naar de pc over kan zetten.

Hoi,
Beide aansluitingen: USB én UTP werken niet. Ook navraag bij UPC leverde op: deze worden door de huidige software in de mediabox niet ondersteund .......

Van UTP wist ik het, maar had van iemand begrepen dat USB wel zou moeten werken. Jammer want het zou wel handig zijn.

[edit]Wist dat ik er eerder mee bezig was geweest
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=431561[/edit]

... ja, Puppie beweert dat de 'uitgang' van de mediabox een 'vierkante' zou zijn (dus een apparaataansluiting zoals op een externe harde schijf) maar dat klopt niet.

ik heb het over de originele recorder van upc.
ik zal navragen welk type dat is.
Ik heb het voor mijn zwager netjes in orde gemaakt en hij haalt de opgenomen programma's van de harddisk af via de verkenner.

ik heb het over de originele recorder van upc.
ik zal navragen welk type dat is.
Ik heb het voor mijn zwager netjes in orde gemaakt en hij haalt de opgenomen programma's van de harddisk af via de verkenner.

dat zou wel heel cool zijn.
Ik had zelf al het idee om binnenkort mijn mediaplayer (waarop de kinderfilms staan) eens aan de upcbox te hangen om te kijken of het signaal ipv naar de tv niet naar de mediaplayer wil.Signaal is signaal lijkt me. die UPC box ziet niet of er een plasma of een opnameapparaat aan hangt. (hoop ik ;) )

Het digitale signaal van UPC is encrypt en wordt door de decoder decrypt.

Even voor alle duidelijkheid:

Het gaat om de mediabox zoals die er 'van voren' alsvolgt uitziet (zie bijlage 1); met de USB-aansluiting uit bijlage 2; en het typenummer DC162UPC van Thomson (zie bijlage 3)

Bijlagen

• IMG_0008.jpg
    IMG_0008.jpg
    92,5 KB · Weergaven: 156
  • IMG_0006.jpg
    IMG_0006.jpg
    91,2 KB · Weergaven: 109
  • IMG_0007.jpg
    IMG_0007.jpg
    89 KB · Weergaven: 113
Maar dan zou je toch wel het uitgaande signaal moeten kunnen afvangen?

Tja ... zo zie maar: alleenstaande kerels zien wellicht minder stof.

En mijn vraag gaat inderdaad over dat 'uitgaande signaal'
Wat betreft die A.C.Ryan: kan je direct daarmee afgespeelde signalen opnemen (zowel bij het afspelen vanaf de mediabox van UPC áls de gemiste uitzendingen via UPC-digital)

Of kan je met een DVD/HD-recorder dit ook rechtstreeks doen.
Wat betreft dat laatste: zo'n recorder heeft een 'eigen' tuner waarmee je in de regel opnamen 'direct' maakt van tv-uitzendingen of gepland. Maar het gaat dan nog steeds om opnamen die lopen via de eigen tuner van de recorder.
Welnu: bij het afspelen via de mediabox van UPC of 'uitzendinggemist' via UPC gaat het niet om uitzendingen die je via de 'eigen' tuner'van de recorder opneemt.
En mijn vraag is dus: kán dat met zo'n DVD/HD-recorder .......
Met mijn 'ouwe' Sony videorecorder kan dat wel: Ik speel een film af die op m'n mediabox staat, of een gemiste tv-uitzending (zeg bijvoorbeeld dwdd) en vervolgens druk ik op de 'record'-knop van de videorecorder en hij neemt direct het afgespeelde signaal op.

Ik denk dat dit zo duidelijk genoeg is .... tóch?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan