upc modem wordt niet meer herkent.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbaart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Hoi allen,
Sinds kort heb ik geen draadloze verbinding meer.
Bij het inschakelen van mijn laptop wordt uiteraard automatisch gezocht naar modem UPC*****
Dan zijn er wisselend een paar mogelijkheden wat er dan gebeurt.
1: de modem wordt in zijn geheel niet gevonden er is dus geen netwerkverbinding
geen netwerk.JPG
of
2: er is verbinding met een onbekend netwerk, bijzonder genoeg staat er dan bij draadloze netwerkverbindingen wél mijn UPC modem, maar geen pictogram met thuisnetwerk/UPC*****

onbekend netwerk.JPG

Wanneer ik een netwerkcontrole uitvoer, is er soms een oplossing (helaas geen idee welke) want ik heb opeens weer verbinding. Jammer genoeg is die verbinding meestal binnen 15 minuten weer verdwenen, ik ben dan weer terug bij 1 of 2 (zie boven)
Ook komt het voor dat mij wordt aangeraden de modem te resetten door 30 sec van stroom af te halen en volledig opnieuw op te starten. dit heb ik uiteraard al een paar maal gedaan maar het probleem blijft bestaan.

Ook heb ik gekeken naar mijn drivers, met name mijn draadloze netwerkadapter. deze zijn up-to-date. Als test heb ik een oudere driver geïnstalleerd om te zien of het misschien aan de nieuwste driver ligt. Maar ook dan blijft het probleem bestaan.
Nu werk ik via de netwerkkabel en dat gaat natuurlijk prima, maar is niet echt handig voor een laptop.
Volgens mij ligt het niet aan het modem. Smartphones en tablets kunnen de modem zonder problemen vinden.
waarschijnlijk een instelling maar heb geen idee welke,
Iemand een idee.

Ik werk met W7, home premium sp1

@gerardbaart,

Als je wel verbinding hebt, hoe is het dan gesteld met de ontvangst ? Kun je misschien een screenshot maken van het statusvenster van je draadloze verbinding en hier neerzetten.

status:
status.JPG

signaalsterkte lijkt me prima. (moet ook wel, met mijn tablet heb ik tot aan de zolder bereik.)
maar geen verbinding met internet.

status 2.JPG

@gerardbaart,

De signaalsterkte ziet er prima uit. Kun je ook nog een screenshot maken met de details vanuit het statusvenster

bedoel je dit:?
netwerk3.JPG

de bovenste verbinding is via netwerkkabel.
die daaronder is mijn UPC997300, maar dit wordt weergegeven als onbekend netwerk
gek genoeg wordt daaronder weer wél aangegeven dat de laptop is verbonden met UPC997300

Wat hier nu ook opvalt is dat er sinds kort ook een andere UPC modem in de buurt zit. Hier staat het hokje automatisch verbinding maken standaard aangevinkt.. Dit kan ik weghalen maar even later staat het er weer. zou dit het probleem kunnen zijn.?

@gerardbaart,

Ik bedoel:
src2.jpg

Dit is te krijgen door te klikken op de knop zoals aangegeven op onderstaande image;
src1.jpg

Je zou even kunnen kijken of de andere verbindingen in de buurt op hetzelfde kanaal zitten, zowiezo het automatisch verbinding maken uitschakelen op onbekende netwerken. Als andere netwerken op hetzelfde kanaal zitten zou ik jou verbindingen wijzigen naar een kanaal die 3 hoger of lager zit.

Laatst bewerkt:
Hoi TDis
ik kan de bijlagen niet openen, weet dus niet precies wat je bedoelt.
het uitschakelen van "automatisch verbinding maken" lukt dus niet zoals al gezegd. wanneer ik het vinkje weghaal staat het er even later gewoon weer. mogelijk moet ik ergens anders een vinkje weghalen maar zou niet weten waar.
In "draadloze netwerken beheren" staat maar 1 modem, namelijk de mijne.

netwerk4.JPG

@gerardbaart,

Probeer nu nog eens mijn bijlagen in het eerdere bercht te openen...

en
hoe kan ik zien op welk kanaal mijn modem uitzend, en hoe zie ik dat op de modem van een ander.
ik kan uiteraard inloggen op mijn eigen modem. maar natuurlijk niet op een ander.

Heb je het modem al even van het stroom gehaald, en weer aangesloten?

P.S. Dit bovenstaande kan ook gelden voor een eventueel externe router, indien hier sprake van is.

oke
de inSSIDer geeft aan dat ik op kanaal 1 zit in de buurt zijn er 2 anderen ook op kanaal 1 maar met zeer matige ontvangst/bereik.

metageek.JPG

metageek2.JPG

@pete1800
modem heb ik meerdere malen van stroom gehaald en weer aangesloten, in de afgelopen weken.
van ext. router is geen sprake.

Wat mij ook opvalt is dat in inSSIDer te zien is dat er heel veel modems in de buurt zitten. maar dat ze allemaal op de 2,4GHz netwerk zitten. en niet één op 5GHz netwerk. volgens de gebruiksaanwijzing van mijn modem zou ik kunnen overschakelen naar 5GHz. zou dit zinvol zijn??

@gerardbaart,

Ziet er op zich allemaal prima uit, toch eens proberen om op bv. kanaal 3 te gaan zitten. Deze lijkt vrij in de buurt zodat je pc geen moeite zal doen in de omgeving een andere verbinding te maken. Mogelijk heb je te maken met een typisch windows aspect dat deze constant om zich heen blijft kijken naar andere verbindingen.

Ander kanaal geprobeerd. Heeft jammer genoeg geen effect. Heb nog stééds, soms wel, soms geen draadloze verbinding. Dat windows aspect, constant zoeken naar nieuwe verbindingen, kan ik dat ergens uitschakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan