UPC Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcorijk

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2007
Beste lezer,

Ik heb sinds kort ( een weekje... ) problemen met mijn UPC internet.
Het probleem : Het internet valt steeds uit, moet na ongeveer 2 dagen 1x de router resetten........

Ik heb upc hierover gebeld, en ik krijg verschillende antwoorden ;

-- Het was zondag --

- Over een weekje klaar hoor, ~
- Het is maandag wel weer klaar hoor ~
- Nee, er is niets mis, trek je router er voor 30 sec. uit

Het abbonement is UPC,
Details : UPC Totaalpakket, Telefoon + Internet, Internet + bellen onbeperkt

-- Het internet, waar het dus om gaat, is hetzelfde als UPC Power

--- > ik heb dit bericht ook gepost onder internetproblemen < --- (gesloten door mod)

Bij voorbaat dank,

Marco

Laatst bewerkt door een moderator:
UPC gaf aan dat er iets over een weekje klaar was, wat was dat precies?
Hebben ze de verbinding ook doorgemeten?

Heb je een router aangelsoten op hun modem?
met je die dan resetten, niet het modem?
Kun je dan nog wel bellen als het probleem optreedt?
mvg leo

Verplaatst naar Kabelinternet (geen adsl)
UPC is duidelijk geen adsl verbinding.

Bericht van Leofact hier toegevoegd uit andere (gesloten) topic.

Laatst bewerkt:
Als router resetten helpt, dan zou ik eerst daar het probleem zoeken en
niet bij upc.

Internetprobleem....

Beste Leofact,

Ze hadden de verbinding doorgemeten toen het nog werkte,
daarna nooit meer !

En ja, alles is van UPC, zelfs de router....
Allebij moet je resetten zeggen ze.
en heel soms valt de telefoon lijn ook plat...

Beste Kaballes

Ik heb al 2 routers aangesloten, waarbij het probleem allebei voorkomt
Dus zoek ik het daar wel :)

Marco

Even een uitleg hoe je met de helpdesk van UPC (en iedere helpdesk van een Internet provider) moet omgaan.
Haal de router tussen de pc en de kabelmodem uit en laat het zo zitten totdat de de problemen optreden. Bel dan direct UPC en confronteer hun er mee. Je zult zien dat ze je nu wél komen helpen.
De UPC helpdesk is werkelijk slecht en zij geven in de meeste gevallen foutieve informatie. Bijvoorbeeld: een router reset je niet door alleen 30 seconden de stroom eraf te halen! En daarnaast is een reset van de router VOLSTREKT ONNODIG in deze fase van het probleem! Met andere woorden: UPC helpdesk = Slecht.

Als u op deze manier te werk gaat weet ik zeker dat het goed komt ;).

Groeten :)

Laatst bewerkt:
beste 3lit3

Ik zal het gaan proberen, nu nog even wachten totdat de router uitvalt ;)

In ieder geval bedankt :thumb:

Marco

Als je de router er tussenuit haalt en de PC dan direct op het modem aansluit, zal de verbinding niet gaan werken en daar is een reden voor.

Omdat het mac-adres van het vorige aangesloten apparaat in de modem onthouden wordt, zal eerst het modem gereset moeten worden voordat je een ander apparaat aansluit.
Dus het zal zijn:

- Router loskoppelen
- modem van de stroom
- 30 - 60 seconden wachten
- Modem weer aansluiten
- Wachten tot er minimaal 4 lampjes branden
- PC aansluiten

Dan hoort de verbinding gewoon te werken.

Daarnaast, als het een netgear router is, welke je bij UPC weghebt, dan zal er ook (telefonische)ondersteuning op geleverd moeten worden. Dit staat ook in de voorwaarden welke er voor zijn.

Mochten er problemen met de router blijven, dan kan er ook een andere geleverd worden. Omdat er 2 jaar hardwaregarantie op zit.

beste killermenace,

Helaas werkt ook dit niet,
maar nu krijgen wij ook het probleem dat telefoon ( soms ) uitvalt
dan moeten wij even het modem resetten,
maar het is toch niet gewoon dat je dat om de 3 uur moet doen ?

extra info : -- Mijn UPC streek is NB --

Iemand nog andere ideeën ?

Alvast bedankt,

Marco

zelf heb ik ook telefonie van UPC en heb daar eigenlijk nooit problemen mee (NH)
één keer een wat langere storing.
Helpdesk gaf toen aan dat de tefoonverbinding van het modem naar het eerste toestel niet te lang moet zijn en van goede kwaliteit.

Telefoon rpoblemen kun je zelf verder niets aandoen en liggen aan de verbinding of het modem.

de helpdesk moet je daar mee kunnen helpen, zij kunnen vanf hun kant het eea doormeten, maar mogelijk moet er gewoon eens een monteur langs komen om het signaal aan jou kant door te meten of eventueel het modem te vervangen.
Je kunt bij de helpdesk contacten de router gewoon laten zitten, daar wordt niet moeijlijk over gedaan.

Hoort niet te gebeuren nee.
Van wat ik weet zijn er in de regio NB wel een aantal storingen geweest maar niet echt grote.

Wat ook een mogelijkheid is, is dat je bekabeling last heeft van de warmte (of dat de kast in de straat daar last van heeft)
Als het warmer wordt en dan ook snel weer kouder, dan gaan je kabels uitzetten en krimpen. Indien de temperatuurverschillen te groot zijn kan dat fataal zijn voor de kern van de coax-kabel.

Je kan ook zelf op je modem inloggen om de signalen te bekijken.
Dan zal je 1 computer direct op het modem aan moeten sluiten.
Vervolgens een verkenner venster openen en gaan naar 192.168.100.1

Daar kan je ook signaalgegevens opvragen en je kan ook de eventlog bekijken.
Dat eventlog zou je eens kunnen plaatsen, dan kan ik eens zien of er ook wat in staat wat niet goed is. (er staan geen gevoelige gegevens in de eventlog, dus daar hoef je niet bang voor te zijn)

Het zelfde probleem heeft mijn klasgenoot ook hij heeft ook van UPC geen internet en geen tv.
En hij kan ook niet inloggen op het UPC website zelf ik denk dat UPC een grote storing heeft die ze niet willen toegegeven om hun reputie op het arbeids markt niet verslechtren.

zelf ik denk dat UPC een grote storing heeft die ze niet willen toegegeven om hun reputie op het arbeids markt niet verslechtren.
Hmm, dat betwijfel ik. Het klinkt alsof al deze klachten liggen aan upc.

In ieder geval als internet het niet doet, ook niet als de router er tussenuit gehaald is, kun je het beste de klantenservice van UPC bellen. Mochten hun er ook niet uit komen, dan zullen ze een monteur langs sturen om dit op te lossen.

Groeten :)

Voor een probleem met een UPC router zal je geen monteur krijgen. Deze hebben daar geen training in gehad (zullen ze ook niet krijgen omdat het niet officiële UPC apparatuur is)
Je zal, mochten de problemen blijven, een nieuwe router opgestuurd krijgen.

Voor een probleem met een UPC router zal je geen monteur krijgen. Deze hebben daar geen training in gehad (zullen ze ook niet krijgen omdat het niet officiële UPC apparatuur is)
Je zal, mochten de problemen blijven, een nieuwe router opgestuurd krijgen.

Zou het niet eerder aan het modem/verbinding liggen, daar de telefonie ook problemen geeft en dat staat toch los van de router, of zie ik iets over het hoofd?

klopt, daar lijkt het ook meer op. Daarom dat ik ook even om een uitdraai van de eventlog vroeg.
Daarin is meestal na te kijken is of er ook zo problemen te vinden zijn in het modem :)

zelfde probleem

Date Time Event ID Event Level Description
***** 18000200 3 UCD invalid or channel unusable
***** 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
***** 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
***** 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
***** 17000400 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period
***** 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
***** 17000400 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period
7/22/2011 6:51 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID

Mijn modem valt uit. Power brand en DS knippert dan. Arris..UPC vervolgens, haal ik de kabels eruit en duurt het ongeveer een half uur voordat hij weer online is. Ik heb nu ook de reset knop ingedrukt en dan doet hij het voor een tijd weer. Eerst blijft US knipperen(het derde lichtje gaat aan) en daarna, na dat half uur doet de rest het weer..totdat hij weer uitvalt..helaas..misschien kan iemand mij hierbij helpen. De tv die doet het gewoon en UPC on demand is niet beschikbaar. De telefoon en internet doen het dan niet..dinsdag komt de monteur. De helpdesk zei dat het waarschijnlijk tijd wordt voor een nieuwe modem..

Welkom op Helpmij.nl.:)

Je reageert nu in een topic van 2008, deze is lang niet actueel meer. Daarbij is het niet toegestaan om mee te lefinten in iemand zijn / haar topic, ook al heb je hetzelfde probleem.

Graag even een eigen topic aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan