UPC , Trage verbinding bij downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Skyline

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
He allemaal,

Ik heb weer eens een probleem. Deze keer met het kabelinternet van UPC. Zoals iedereen weet doet UPC aan 'traffic shaping' . Ik geloof dat ze door gesprekken met COAX , ermee gestopt zijn maar dat weet ik niet zeker. Buiten dat ik het belachelijk vind dat ik niet normaal kan donwloaden ( wat ze in de reclame wel zeggen ) is mijn internet erg traag.

MSN gaat gewoon snel maar bijvoorbeeld YouTube gaat echt ontzettend traag. De site niet maar de filmpjes wel. 60 Mbps geschikt voor HD-video ? mooi niet dus.

In ieder geval mijn internet is dus traag bij bijvoorbeeld YouTube. Ik heb dit nu al sinds ik terug ben van vakantie en het word steeds erger. Voor de vakantie kon ik dus gewoon alles wel snel doen en nu is alles dus wel heel traag.
Downloaden gaat met 60 kbps als ik geluk heb.
YouTube HD of HQ filmpje duurt echt minstens 20 seconden voordat ie gestart is. En hij buffert niet zegmaar. Normaal word het lijntje dus gevuld met een rode kleur maar dat gebeurt niet nu. Hij stopt dus regelmatig met afspelen.

Wat ik al heb geprobeerd :

Router aan uit
Modem aan uit
Computer zovaak aan uit

Ik ben er vrij zeker van dat het aan UPC ligt.
Wie heeft een idee?

Laatst bewerkt:
Als je zeker bent dat het aan UPC ligt heb je waarschijnlijk ook al contact met ze gehad. Wat zeggen zij?

Nou dat heb ik nog niet gedaan. Ik dacht misschien dat andere mensen er ook last van hebben. Vorige keer was ik 3 kwartier aan de telefoon waarvan minstens de helft in de wacht.
En toen schoot ik ook niks op , maar dat ging over wat anders.

Heeft iemand dit probleem ook?

Nou dat heb ik nog niet gedaan. Ik dacht misschien dat andere mensen er ook last van hebben. Vorige keer was ik 3 kwartier aan de telefoon waarvan minstens de helft in de wacht.
En toen schoot ik ook niks op , maar dat ging over wat anders.

Heeft iemand dit probleem ook?

Allereerst de vraag natuurlijk waarom je denkt dat het probleem bij UPC ligt...

Als je toch echt een oplossing hiervoor wil zal je ook eerst met UPC moeten bellen omdat zij kunnen zien of er misschien iets is met je verbinding zelf of als het toch bij je PC zou liggen.

Dit ook ja... het is veelal dat mensen meteen naar de provider wijzen terwijl er nog niet eens iets nagekeken is..

[edit]
Titel van de vraag aangepast. Maakt het wat duidelijker waar de vraag over gaat.
[/edit]

Laatst bewerkt:

Dat denk ik omdat UPC ook torrentverkeer enzo afknijpt. Misschien knijpen ze gewoon mijn hele verbinding af ? Waarom zou ik trouwens niet weten. Maar er waren laatst ook al problemen met de factuur enzo dus volgens mij gaat het daar niet helemaal goed :O

De enige reden waarom ze jouw complete verbinding zouden blokkeren is een achterstand in de betaling of n.a.v. abuse.

Als ik jou was nu eerst maar even bellen... dan kan je er misschien nog achter komen wat het probleem dan wel is...
Hoef je niet te blijven raden.

achterstand in betaling is er niet alles is betaald.
Met de speedtest gaat alles dus wel snel maar met bijvoorbeeld filmpjes naar YouTube uploaden en filmpjes van youtube laden gaat ontzettend traag.

Ja , ik wist al dat UPC afkneep. Ben ik ook helemaal niet blij mee.
Maar het gaat dus hier vooral om YouTube en ander HTTP-verkeer . En voorzover ik weet knijpt upc HTTP verkeer niet af en we hebben ook geen achterstand in betaling. Er is dus geen reden dat UPC me hele verkeer zou afknijpen

Dit zijn trouwens speedtest resultaten , er is niks vreemds

Iemand nog een idee ?

Geen last van "afknijpen" van UPC, heb Fibre Power 60. Download met nieuwsgroepen via SSL verbinding. Overdag rond de 39Mbit en 's avonds rond de 55Mbit met Eweka. Eweka geeft zelf aan 40Mbit aan te bieden.

Internetten met zowel FF als IE7 gaat lekker vlot, met youtube fims kijken ook geen last.

Heb je de pc al eens laten scannen op Spyware?;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=389661

Ik vind het wel vaag.
Ik heb tot nu toe niet echt last gehad van het afknijpen want ik download vrijwel altijd met een snelheid van ongeveer 20-100 Kbp/s met µTorrent.

Soms werkt het wel goed , en best vaak dus ook niet ( YouTube )
Ik denk niet dat mijn computer geïnfecteerd is want hij word elke dag automatisch gescand en ik heb nog niks gezien.

Laatst bewerkt:
Ik heb niet echt bepaald zin om weer een half uur in de wacht te staan . En ze hebben eigenlijk nooit een echte oplossing.

Als je je probleem opgelost wil hebben, dan zal je toch echt bij UPC moeten zijn...
Als het zo is zoals jij het zegt en het bij hen ligt.

Ik heb er nu niet meer last van ( ook niet bij torrents , is UPC gestopt met afknijpen ? )
Iedereen bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan