update 3.0.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
696
Ik heb gisteren Mozilla FIrefox geupdated, en heb er een paar vraagjes over:

- in alle berichtjes die ik schrijf, komen er onder engelse woorden rode streepjes.
Volgens mij is dat een ingebouwde spellingscontrole. Weet iemand hoe ik dat
uit kan zetten?
- Mijn harddisk gaat enorm tekeer als ik browse in de nieuwe versie. Het lijkt wel of ie honderden bestanden aan het verplaatsen of aan het copieren is. Iemand enig idee wat dit is? (zodra ik Mozilla afsluit wordt het weer rustig)

Laatste vraag lijkt hier off-topic, maar omdat ik voor 99% zeker ben dat dit probleempje begon na de update ben ik zo vrij het hier te vragen:
Ik heb in mijn snelstarten tab, naast de start knop, altijd ruimte gehad voor 5 pictogrammen. (al 2,5 jaar op dezelfde computer en dezelfde XP)
Nu opeens is er nog maar ruimte voor 3 pictogrammen, is ie dus te vol, en krijg het >>
tekentje om de 2 overige te openen. Weet iemand een oplossing? Het is geen onoverkomelijk probleem, maar als het makkelijk te verhelpen is, dan heel graag.
Plaatje bijgevoegd. Zeer bedankt voor evt. reakties!
 

Bijlagen

  • snelstarten-1.bmp
    92,4 KB · Weergaven: 17
Beste jimmy,

De eerste vraag: wanneer je rechts klikt in het berichtvenster waar je typt kan je onderaan de taal kiezen en het afvinkje bij Spelling Controleren eventueel weghalen tot je het nodig hebt.

De taakbalk kan vergrendeld worden. maak zeker, door er rechts op te klikken (het context menu bijna onderaan), dat deze niet vergrendeld is. Dan worden de afstandhouders zichtbaar. Dat zijn verticale streepjes met aan weerszijden puntjes (het is moeilijk te zien). Hiermee kan je bepalen hoeveel ruimte de iconen krijgen door ze te slepen.

Je kunt de afstandhouder van de taken trouwens ook, naar links, over al de snelstarticonen heen slepen. De geopende programma's komen zo links te staan met daarnaast rechts de snelstarticonen. Met de afstandhouder bepaal je vervolgens weer hoeveel ruimte de snelstarticonen krijgen. Als je met de muis te veel verticaal gaat bewegen dan krijg je een grotere taakbalk, die kan je door aan het randje te trekken weer kleiner maken.

De activiteit van de harde schijf kan ik niet thuisbrengen jimmy. Ik adviseer je om hierover een nieuwe en duidelijke vraag te stellen als je deze topic dan markeren wilt als opgelost.
 
Alfred, het heeft even geduurd voor ik reageer, omdat ik nog wat dingen
zelf wilde uitproberen, i.p.v. direkt er weer vragen over te stellen.

- het aantal van 5 incoontjes links bij mijn start-knop is weer terug,
en is dank zij je heldere uitleg geheel opgelost!
- het gerammel van mijn harddisk als ik netscape draai, wordt minder.
Laten we dat ook maar als opgelost zien.

Ik had nog een naar probleem met steeds die taalkeuze rechts in
mijn taakbalk; de taaLbalk. Maar die heb ik ook weg kunnen krijgen,
met uitproberen. Via de eigenschappen van dat ding zelf, is het me
uiteindelijk gelukt.

Eigenlijk zit ik nog met één probleem, oftewel vraag n.a.v. je reaktie.
Het lukt inderdaad om in het berichtenvenster van een forum, die
spellingscontrole uit te zetten. Maar iedere keer moet ik dat opnieuw
doen, zelfs als ik op hetzelfde forum in dezelfde sessie nog een
bericht schrijf. Zou er een mogelijkheid zijn, om die hele spellings-
controle weg te halen? Want dit is toch een tikkeltje vermoeiend.
En ik heb 'm ook echt niet nodig.

Tot nu toe zeer bedankt voor je hulp! Erg blij dat mijn taakbalk weer
in orde is!
 
Op de engelse versie:

Tools - Options
Sectie Advanced - Tabblad General - onder Browsing het vinkje "Check my spelling as i type"
 
De spellingcontrole zal dan wel steeds horen terug te komen. In het menu Extra Opties kiezen, geavanceerd en daaronder op het tabblad Algemeen bij de groep Navigeren het afvinkje weghalen bij "Mijn spelling controleren tijdens het typen." Inderdaad zoals Ellasar schreef.

Ik wist niet dat je ook Netscape had. Heb ik trouwens niet meer. Tijdelijke internetbestanden zijn vaak heel erg klein. Ik kan me voorstellen dat hiervoor meer schijfruimte gebruikt wordt en het aan de schijfactiviteit goed te merken is. Hoe meer er in de map met tijdelijke bestanden komt, des te minder wordt er geschreven. Probeer maar eens of het hieraan ligt door in het menu van de browser de tijdelijke internetbestanden weg te halen. De ruimte hiervoor kan je trouwens ook verkleinen tot 0. Je kunt deze instellingen vinden bij Extra - Opties, tabblad Geavanceerd in de groep Offlineopslag.
 
Sorry, dat Netscape sloeg natuurlijk nergens op!
Ik bedoelde Mozilla Firefox. Mijn fout!

Mijn cache grootte heeft altijd op 800 MB gestaan.
Bevalt me prima, en zo eens in de maand maak ik
'm leeg.

Spellingscontrole uitzetten is me eindelijk gelukt.
Lijkt erop dat nu alles is opgelost.

Ik wacht nog heel even af, om dit topic op "opgelost"
te zetten, om te kijken of nu alles goed gaat.
Zeer bedankt voor je deskundige hulp, ook aan
Ellasar.
 
Laatst bewerkt:
Da's mooi jimmy. Je begrijpt dat dit is wat ik bedoel met de tijdelijke internetbestanden. Je haalt ze steeds weg en dan moeten ze opnieuw geschreven worden. Hierbij ook telkens door de virusscanner gecontroleerd. Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan