Update 8 naar 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zieron

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2013
Hallo iedereen!

Ik heb sinds zaterdag een nieuwe laptop, met uiteraard windows 8.
Vind het heel leuk enzo maar ik zit met een probleem bij het upgraden naar 8.1.

Ten eerste heeft dit al de hele dag in beslag genomen, het balkje waarbij je de vooruitgang ziet ging met moeite vooruit! Wat volgens mij niet normaal is?
Ten tweede nu blijft de update al een geruime tijd hangen op 58% 'compatibiliteit controleren'.

Ik kan mij echt niet voorstellen dat een update van 3GB een hele dag in beslag neemt...
Ik heb ook nog geen enkele aanpassing gedaan aan het systeem, de laptop is nog helemaal zoals toen hij uit de winkel kwam.

Als iemand mij hiermee kan helpen dan hoor ik het graag!

Heb je wel eerst alle updates geínstalleerd?

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/update-from-windows-8-tutorial

4: Ontvang de meest recente essentiële en belangrijke updates. Er zijn enkele updates die u wellicht nodig hebt voordat u Windows 8.1 kunt installeren. In de meeste gevallen worden de nieuwste updates automatisch geïnstalleerd met Windows Update. Maar als u automatische updates niet hebt ingeschakeld en u handmatig op updates moet controleren of u wilt controleren wanneer de laatste updates zijn geïnstalleerd, kunt u dat doen vanuit Windows Update. Zie Windows Update: veelgestelde vragen voor meer informatie

Automatische updates zijn ingeschakeld :) dus dit was niet het probleem... Deze heb ik trouwens vanaf het begin al geinstalleerd...

Toch bedankt!

met windows 8.1 zijn er nog veel problemen tijdens het ophalen van de update bestanden.

soms werk het de pc tijdens het haperen af te sluiten opnieuw op te starten, ccleaner alles netjes laten opruimen.
en dan een 2de poging ondergaan om de update te installeren.

maar als je de pc recent hebt gekocht in de winkel kan je ook met je laptop eens langs gaan , om de update te laten installeren.
hier heb je trouwens recht op , je zal enkele de werkuren moeten betalen dat het personeel moet investeren om de update te installeren.

Heropstarten heb ik reeds geprobeerd. De update begon terug vanwaar deze geëindigd was maar liep dan terug vast op 58%.
Ik heb wel de installatie nog niet ongedaan gemaakt dus dit kan misschien helpen.

Ik ben bekend met ccleaner maar had hier nog niet bij stilgestaan.

Ik zal het eerst testen door de installatie ongedaan te maken en dan de laptop uit/aan te zetten. Indien dit niet helpt probeer ik de ccleaner.

Bedankt voor de nuttige tips!

Is het niet zo dat je eerst alle updates voor Windows 8 moet uitvoeren, en dat dan ter zijnder tijd wordt aangeboden om naar 8.1 te upgraden?
Heb je handmatig naar updates voor je Windows 8 gezocht?

Hey lutz!

Ik heb de laptop eens opnieuw opgestart omdat ik mij herinnerde dat ik een bericht kreeg dat ik de laptop binnen de 2 dagen opnieuw moest opstarten voor essentiële updates te installeren.
Deze zijn reeds geïnstalleerd dit was eigenlijk toevallig want mijn start menu ging plots veel trager dan normaal, dus had ik besloten de laptop opnieuw op te starten. Na de updates is dit weer als te voren.

Nu nog eens proberen om de windows 8.1 erop te krijgen. Als dit niet lukt ga ik afwachten of er nog updates komen die ik eerst nodig zou kunnen hebben.

Alvast iedereen bedankt voor de hulp!

Ik heb het opnieuw geprobeerd en nu lukt het! De updates die ik binnen de 2 dagen moest installeren waren blijkbaar essentieel voor deze update.
Ik vind het een heel leuke nieuwe aanpassing die windows 8(.1) alleen jammer dat alles nog zo vaag is, zoals je eigenlijk geen informatie krijgt over de fout die er zich voordeed en ik denk dat ik dit nog wel zal tegenkomen... Ik ben geen computer expert, maar ik kan wel zeggen dat er betere besturingssystemen zijn...

Als er iets veranderd dan laat ik het zo snel mogelijk weten :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan