Update BIOS ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruno-01

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2002
Ik heb 2 USB aansluitingen. Aan de ene hangt een Nokia (werkt allemaal prima) Aan de andere wil ik een sony DSC-p31 fotocamera.
Bij apparaatbeheer zie ik dat de USB-controller niet goed werkt (geel rondje met zwart uitroepteken)De melding daar is: " De systeem-firmware van de computer bevat onvoldoende informatie om dit apparaat correct te configureren en te gebruiken. Neem contact op met de computerfabrikant voor een update van de firmware of BIOS, als u dit apparaat wilt gebruiken. (Code 35)"
Gegevens bios: Award Software International, Inc 4.51 PG 13-5-1999 SM Bios-versie 2.2.
De vraag: Moet ik mijn bios update en hoe doe ik dat en kan dat zomaar zonder verdere problemen .m.b.t. instellingen ?????

Heb je de driver geïnstalleerd? Zoja, kijk dan even op de site van de fabrikant. En anders zul je idd je BIOS moeten updaten. Dit kan prima zonder problemen, zolang je maar zeker weet dat je de goeie hebt, en de stroom niet uitvalt terwijl je update. Daarna moet je je BIOS opnieuw configuren en het zal prima werken :)

ik ben geen kei in dit soort dingen maar welke drivers bedoel je. Heb ik voor die Intel(r) 82371 ab/ebpci nog aparte drivers nodig ??

helemaal begrijpen doe ik het niet. Als ik ga kijken bij beheer ( zonder dat die camera is aangesloten) zie ik al dat er iets niet goed is met die USB controller. Op een andere pc wordt die camera direct herkend.

Als je ziet dat er iets niet goed is met de USBcontroller, installeer daar dan even een geupdatete (is dit goed nederlands? :p) driver voor. (Ik dacht dat je camera niet goed werd herkend bij AppBeheer.)

zag bij apparaat beheer iets waar ik helemaal niets van begrijp. Het gaat dus over die USB controller. Hoe kan het dat ik die op 2 plaatsen zie ??

Bijlagen

• usb2.jpg
    usb2.jpg
    61,2 KB · Weergaven: 62
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan