Update blijft terugkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat een Windows update KB947864 steeds terug blijft komen.

Ik kan hem installeren, maar als de PC opstart, wordt hij weer aangeboden. Ik kan hem annuleren en aanvinken dat ik van deze update geen melding meer wil, maar ook dan staat hij binnen 10 min weer als update rechtsonder aangeboden.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan stoppen (buiten het uitzetten van automatische updates) ?

Alvast bedankt :)

Het steeds opnieuw moeten installeren wijst op een niet goed geïnstalleerde update. Je kunt deze beter eerst weghalen in de lijst van Configuratiescherm - Software, als die daar in staat tenminste.

Bij Vista: naar updates gaan op de update pagina en rechts klikken op de update. Verbergen kiezen. Voor herstellen moet je in het linker gedeelte van het scherm zijn.

Bij XP: op de update pagina (Configuratiescherm - Software - Nieuwe programma's toevoegen - Windows Update) kan je "Deze update niet meer weergeven" inschakelen.

Volgens Microsoft:
Wat gebeurt er als ik 'Deze update niet meer weergeven' selecteer?
Windows Update vraagt u dan niet meer om de update te controleren of te installeren. Als u daarentegen een essentiële update verbergt, wordt u eraan herinnerd dat een update ontbreekt die essentieel is voor de beveiliging van de computer.
Hoe kan ik een update weergeven nadat ik deze heb verborgen?
Klik op de Windows Update-website op Verborgen updates herstellen en controleer en installeer vervolgens de gewenste updates.

Ik kan daarbij ook een advies geven. Het probleem wordt mogelijk veroorzaakt doordat er iets niet meer origineel of compleet is. Daarom zou je Windows in ieder geval de gecertificeerde systeembestanden moeten laten controleren. Start op in veilige modus en gebruik de opdracht sfc /scannow (spatie voor de slash). De Windows CDRom kan gevraagd worden.

Het lijkt een update te kunnen zijn voor Internet Explorer, eentje die ook een aantal eerdere updates overbodig maakt. Zou het bovenstaande niet helpen dan kan je Explorer 6 of Explorer 7 opnieuw kunnen installeren of zelfs overgaan op versie 7, afhankelijk van waar de update nu eigenlijk voor bedoeld is, om het probleem te verhelpen. Let op: bij versie 7 moet je die eerst deïnstalleren voor dat je een eventuele herstelinstallatie van Windows doet. Anders werkt Explorer 6 niet meer en kan je ook met Firefox niet internetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan