Update Desktop Board DH61BE.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oeps, ben ik een dagje aan het klussen geweest, gaat men elkaar hier bijna te lijf.

Inmiddels heb ik bereikt dat mijn mobo wel een bios versie 120 heeft van intel.
Bij opstart krijg ik ook een mooi Bios beeld met de opties F2, F7 en F10.

Echter de via windows7 ge-update windows10 start nu gedurende een uur of twee en zo ongeveer een 20 pogingen gewoon niet op.

Heb wat prachtige fotos gemaakt van mijn Bios hoofdscherm, configuratiescherm, boot configuratei, en van mijn F10 Boot menu.
Krijg ze echter hier niet geplaatst.
 
Ja gezellig zo'n "inbreng":eek:

Heb je die IDE/AHCI wel weer goed staan?

En... :thumb: je bent met het bios verder dan ik verwacht had.
Welke route heb je gevolgd, direct naar 120 of via 48-99-120?
Dat werd nog wel eens gedaan.
Je hebt iig nu de volledige Win8 ondersteuning. Vaak pikt Win10 dat wel aardige drivers op, maar er is geen win10 support dus volgens diverse websites is het voor dit moederbord zonder garantie op succes. Dus varen op wat je ziet oa gele uitroeptekens, gebruik van tools als speccy om alles te controleren.

Welke melding oid krijg je bij het niet opstarten?

Plaatjes probleem?
In de normale tekst editor staat een icoontje naast de wereldbol met het rode kruis, daarmee zou het moeten lukken.
In de geavanceerde editor is die wereldbol wat vaag.
 
Laatst bewerkt:
Heb je die IDE/AHCI wel weer goed staan?

Net als bij jouw vorige opmerking stond deze op AHCI.
Naar IDE gezet.
Maakt overigens geen verschil.

Welke route heb je gevolgd, direct naar 120 of via 48-99-120?
Ongeveer die route, met als extra tussenstation de 109.

Als foutmelding krijg ik bij de opstart van windows10
image.png.4ad83e11b83a2773fe97d82940291c89.png

Maar dan in het Nederlands.
Plaatje geleend vanaf externe website, d2dlu7cvcon2o.cloudfront.net/

Na vertoon van dit scherm., start windows opnieuw op en krijg ik uiteindelijk de keuze om de pc opnieuw op te starten of geavanceerde opties.
Beide geprobeerd, waarbij bij geavanceerd de optie herstel en veilige modus is gekozen, maar ook dan keert de foutmelding terug.


De andere plaatjes krijg ik nog niet geplaatst, maar heb hier een link naar online opslag waar ze alle vier staan.
https://postimg.cc/gallery/3dwj4v5za/
 
Laatst bewerkt:
Ben nu bezig om met behulp van een USB stick waarop ik gelukkig windows setup via de creation tool had gezet, de computer proberen aan de praat te krijgen.
Computer is nu de bestanden voor installatie aan het voorbereiden.
 
Das een goede keuze, er is zoveel gebeurd je kunt beter even herinstalleren oid. Anders blijft een mogelijke fout je achtervolgen.
 
Ben nog even in afwachting hoe het verloopt.
Was waarschijnlijk niet snel genoeg met de USB er uit te halen tijdens de herstart, en kreeg het riedeltje nog een keer.
Besefte te laat dat het waarschijnlijk niet de bedoeling is om windows 2 eer vanaf stick te installeren, en heb het onderbroken.

Bij de herstart zag ik twee keuzes voorbijkomen van waaruit gestart kon worden, maar was niet snel genoeg om precies te zien wat er getoond werd, of wat er mogelijk was.
 
Laatst bewerkt:
Ach... je hebt aardig geoefend... een keer extra installeren is dan een eitje...
Maar kies dan wel voor handmatig of zo, zodat je de net aangemaakte partitie weg kunt gooien en schoon kunt beginnen.
Data backup heb je tuurlijk al gedaan....;)

De bios update strategie heb je echt netjes gedaan!
Ik was van plan om daar bij het 1e antwoord al mee te beginnen maar toen zat er zoveel ruis op de lijn en ik moest me deels nog inlezen tav dit bord, dat het me beter leek om het gefaseerd te doen en dat heb je vervolgens zelf een heel net vervolg gegeven!:thumb:
 
Ach... je hebt aardig geoefend... een keer extra installeren is dan een eitje...
Maar kies dan wel voor handmatig of zo, zodat je de net aangemaakte partitie weg kunt gooien en schoon kunt beginnen.
Data backup heb je tuurlijk al gedaan....;)

Backup had ik al gedaan, mede omdat dit updaten al een paar dagen in mijn hoofd zat.:D

Dat handmatig moet ik even goed opletten tijdens de installatie wanneer dat voorbijkomt.

Het verwijderen van de aangemaakte partitie kan dan tijdens de installatie van windows, of moet dat later handmatig met een partitie manager?
 
Ik doet het tijdens de installatie van windows. Voor de zekerheid verwijder ik ook de extra partities (vaak 1 soms 2) die aangemaakt worden, zodat er geen resten achter blijven, zeker als de data veilig zijn lijkt me dat de beste aanpak.
 
Ben helaas nog wat hulp nodig.
Kreeg tijdens de nieuwe setup de vraag waar ik de nieuwe versie wilde installeren.
Had daarvoor vier keuzemogelijkheden;
Station 0 partitie 1 Door systeem gereserveerd / systeem
Station 0 Partitie 2 /primair
Station 0 Partitie 3 / OEM (gereserveerd)
Station 0 Partitie 4 /primair

Partitie 1 snapte ik dat het daar niet op kan worden geïnstalleerd, maar ook bij de andere drie kreeg ik de melding dat er niet kon worden geïnstalleerd.

Niet bang, dus de optie gekozen om partitie 2,3 en 4 te formatteren.

Alleen, wanneer ik nu op 1 van de drie partities wil installeren krijg ik de melding;
Kan windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf bevat een MBR-partitiedeel. Op EFI-systemen kunt u windows alleen op GPT-schijven installeren.
:eek::eek:
 
Laatst bewerkt:
Dit gedeelte is gelukt, nu verder met installeren:thumb:
 
Installatie gelukt.
Ongemerkt is er tijdens de installatie van windows10 wel iets gewijzigd wat schijnbaar nodig is.
Zoals ik kan nagaan is er nu een UEFI gedeelte geactiveerd, wat ik voorheen niet zag.
Zag het ook pas bij het opnieuw indelen van de startvolgorde, waar ten op zichte van voorheen gewoon de harde schijf naam nu een UEFI harde schijfnaam werd getoond.

Verder uiteraard wat niet compatibel programma's tegengekomen waar ik opnieuw iets voor moet installeren.

Indruk van de gebruiker hier thuis na een paar uurtjes gebruik, "Tis net of tie wel iets trager is geworden dan toen ie nog op 7 draaide, of de eerste keer toen je 10 over 7 had gezet."
Kan zijn, ik ben niet de vaste gebruiker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan