Update driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucaldo

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Hoi,

Ik ben er na lang zoeken uit welke geluidskaart ik heb, het gaat om de volgende:

Realtek ALC101 @ Intel 82801DBM ICH4-M AC'97 Audio Controller [B-1]

Nu was ik aan het zoeken naar updates, maar kon deze nergens vinden, weet iemand een site
waar ik deze zou kunnen vinden en waar ik deze dus kan updaten.

a.Waarom wil je de driver updaten als het (blijkbaar) nu al goed werkt?
b.Drivers zou je ook gewoon bij de leverancier/fabrikant van je moederbord moeten kunnen updaten. Ik vraag me dus af hoe serieus je gezocht hebt?
c.Welk besturingssysteem?
d.Wat is de weergegeven VEN_XXXX, DEV_XXXX en SUBSYS_XXXX codering als je Apparaatbeheer start, dubbelklikt op je audiochip en dan in tabblad Details kies voor Hardware ID's ?

Tijs.

a.Waarom wil je de driver updaten als het (blijkbaar) nu al goed werkt?
b.Drivers zou je ook gewoon bij de leverancier/fabrikant van je moederbord moeten kunnen updaten. Ik vraag me dus af hoe serieus je gezocht hebt?
c.Welk besturingssysteem?
d.Wat is de weergegeven VEN_XXXX, DEV_XXXX en SUBSYS_XXXX codering als je Apparaatbeheer start, dubbelklikt op je audiochip en dan in tabblad Details kies voor Hardware ID's ?

Tijs.

Bedankt voor je reactie,

de volgende zaken even op een rijtje.

A: Mijn geluid werkt niet, dus daarom wilde ik graag updaten, dit had ik idd beter kunnen vermelden
B: Ik ben via Everest gaan zoeken naar de leverancier van mijn moederbord, hier vond ik BIOS leverancier, dat is Insyde software Corporation en bij moederbordfabrikant MTC
C:Ik werk met windows XP
D: Ik kan in apparaatbeheer de audiochip niet vinden.

Moet ik dan op de site van Insyde een update kunnen vinden?

MTC stelt zelf geen drivers beschikbaar, zover ik kan zien.

Je zou minstens in Apparaatbeheer de audiochip met een geel uitroepteken of met een rood kruis moeten zien. Is dat niet het geval, dan zal je nooit een driver kunnen installeren, omdat Windows je hele audio-gedeelte niet vindt! [Ik vraag me dan ook af hoe je gekomen bent op die Realtek ALC101 @ Intel 82801DBM ICH4-M AC'97 Audio Controller [B-1]?]

Misschien heb je in de BIOS van het moederbord de audio-chip wel uitgeschakeld? Indien ja, weer inschakelen.
Als in de BIOS de audio-chip wél is ingeschakeld, dan zal het moederbord kapot zijn (toch minstens voor het audio-gedeelte).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bij apparaatbeheer staat onder het kopje besturing voor geluid, video en spelletjes
geen kaart, dus ik denk dat deze kapot is dan.

Allen bij overige apparaten zie ik gele uitroeptekens staan, verder nergens, maar dat zal er niet
veel mee te maken hebben.

Dan zal idd mijn moederbord niet meer goed werken, bedankt voor je hulp iig.

Geef ons de informatie (VEN_XXXX, DEV_XXXX etc.) van die Overige apparaten met een geel uitroepteken ervoor (zie mijn eerste posting). Het zou best kunnen zijn dat dáár ook de audio-chip tussen zit! :)

Tijs.

Sorry, maar ik kan die codes niet vinden, zit in appartaatbeheer en als ik bevoorbeeld bij overige apparaten op multimedia-audiocontroller klik kan ik die codes niet vinden.

Pak nu even alleen de apparaten die onder Overige apparaten staan (dus die met een geel uitroepteken ervoor).
Geef ons van díe apparaten met geel uitroepteken de VEN_XXXX etc. informatie.

Ik ben zelf even een paar uur weg, maar hopelijk kan iemand anders tussendoor alvast reageren o.b.v. die VEN_XXXX informatie.
Ik vermoed zelf overigens dat de driver hier staat, maar dat kan ik pas zeker weten als ik die VEN_XXXX etc. codering heb van het audio-apparaat. Je kunt natuurlijk het wel alvast proberen; ik neem aan dat als het niet overeenkomt met jouw apparaat dat je dan wel een melding krijgt van het driver-instalatieprogramma.

Succes,

Tijs.

Ik heb m dan toch aan de praat gekregen. Ik kwam er op uit dat ik een realtek ac97 had, hierna
heb ik een update gezocht en geinstalleerd en dit werkte.

Bedankt voor de hulp

Mooi dat het gelukt is.

Graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan