Update drivers MB Medion Akoya

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Op de website van Medion wordt het serienummer van mijn pc niet herkend (Medion Akoya P536D).

Heb een bericht gestuurd, maar de reactie viel tegen: "daar uw garantie afgelopen is etc... blablabla..

Op de site van Medion worden de typenummers en serienummer niet herkend!

Weet iemand een site waar je drivers van het moederbord kunt downloaden?

Als je de pc opstart moet je een keer F12 indrukken en dan start hij verder correct op. Als je dat niet doet blijft het scherm hangen op het "Medion" scherm.

De vorige eigenaar heeft Windows 10 geïnstalleerd. Misschien bron van het probleem?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Wat ik zie is dat alle pc's van Medion een 4 cijferig nummer hebben.
Klik.
Dus b.v. P5363d i.p.v. het 3 cijferig nummer dat je hier hebt neergezet.
Met het juiste type e/o MSN nummer zal het je vast wel lukken.
Voorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Mik,

Zie deze site van Medion:

https://www.medion.com/nl/service/download/stuurprogramma.php


Ik heb van de sticker de cijfers genoteerd en ingevoerd. volgens Medion moet het een 8 cijferig getal zijn. Ook bij de search functie wordt het nummer niet door het systeem herkend.

Of Medion kent de kalnt niet meer als de garantieperiode afgelopen is.

grtzzzzz............
 
Hoi Mik,

Zie deze site van Medion:

https://www.medion.com/nl/service/download/stuurprogramma.php


Ik heb van de sticker de cijfers genoteerd en ingevoerd. volgens Medion moet het een 8 cijferig getal zijn. Ook bij de search functie wordt het nummer niet door het systeem herkend.

Of Medion kent de klant niet meer als de garantieperiode afgelopen is.

grtzzzzz............
 
probeer eens : Medion Akoya P5360, een 'nul' ipv een 'D'

Edit: Het MSN nummer, soms aangeduid als "Art.-Nr", "P/N" of "Article number", is een 8-cijferig nummer dat u op het identificatieplaatje kunt vinden op de onderzijde of achterzijde van uw notebook, netbook of All-in-One PC.
 
Zo staat het inderdaad beschreven in de link in bericht #5. :d
 
probeer eens : Medion Akoya P5360, een 'nul' ipv een 'D'

Edit: Het MSN nummer, soms aangeduid als "Art.-Nr", "P/N" of "Article number", is een 8-cijferig nummer dat u op het identificatieplaatje kunt vinden op de onderzijde of achterzijde van uw notebook, netbook of All-in-One PC.

ook geprobeerd, niet gevonden
 
Ik kan dr ook niets over vinden ...
Misschien zou een programmaatje, zoals SPECCY, je kunnen helpen ..
 
Geen drivers terug te vinden via de Medion website, enkel de handleiding ... kom je vooruit met de drivers die op de D-partitie aanwezig zijn ?

Benieuwd of je hier antwoord gaat krijgen.
 
Geen drivers terug te vinden via de Medion website, enkel de handleiding ... kom je vooruit met de drivers die op de D-partitie aanwezig zijn ?

Benieuwd of je hier antwoord gaat krijgen.

dan ben ik dus niet de enige die ze niet vindt. als ik via Medion een oplossing krijg zal ik ze uiteraard hier posten
 
Met Speccy (https://www.piriform.com/speccy) het moederbord type en nummer achterhalen en daar dan mee gaan zoeken naar de juiste drivers.
Let op! Bij voorkeur de drivers downloaden van de web site van de fabrikant van het moederbord (dat is NIET Medion) want de meeste down load sites/tools bevatten malware.
 
Heb een bericht gestuurd, maar de reactie viel tegen: "daar uw garantie afgelopen is etc... blablabla..

Wat heb je in de mail precies gevraagd?

Ik kan mij maar heel moeilijk voorstellen dat wanneer jij in een mailtje vraagt om de vindplaats van drivers bij Medion, je met een kluitje het riet wordt ingestuurd?

Het is trouwens wel een 'bijzondere' machine die je hebt. Ik ben in de USA, Duitsland en Nederland aan het 'shoppen' geweest op hun resspectievelijke servicewebsites en het wemelt van P machines, tientallen types zelfs, behalve die van jou (P5360D).

Onderaan de pagina waarvan ik een screendumpje heb gemaakt lees ik dat wanneer je je product niet kunt vinden, je een mailtje kunt sturen naar Medion.

medion.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je in de mail precies gevraagd?

Ik kan mij maar heel moeilijk voorstellen dat wanneer jij in een mailtje vraagt om de vindplaats van drivers, je met een kluitje het riet wordt ingestuurd?

de helpdesk vertelt je dan dat de garantietermijn verlopen is en dat je hen op een (betaald) nummer moet bellen. doet me een beetje denken aan bepaalde klachten van mensen bij Radar. Je krijgt geen antwoord. Maar via het gebruikersforum heb ik een reactie ontvangen die bevestigt dat bepaalde modellen niet te vinden op de website van Medion.

Curieus.

Ik zal de tip van srpchulp volgen en op zoek gaan naar de fabrikant van het moederbord. Alleen zoals ik al zojuist zei dan moet ik de "nieuwe" pc aansluiten. En er is een kans dat het psi slot defect is en dan duurt het nog even voordat ik de Medion kan gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan