Update fout

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wok
  • Startdatum Startdatum

Wok

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Hoe lost ik dit op?
Chatgtp geeft zulke enge oplossingen
Ik weet niet precies wat ik nu moet doen, wie helpt?
Knipsel.JPGKnipsel.JPG

Heb je al gezocht op die foutmelding? dat lijkt me de beste oplossing i.p.v. ChatGPT.

En maak voor de zekerheid backups!

Dat betekent dat de schijf als MBR is geformateerd en Win11 wil GPT.
Volgens MS moet u die schijf dus omzetten naar GPT.
Nu is het omzetten naar GPT niet zonder gevaren. Ik heb meerdere keren gehad dat dat fout ging (alles weg) of niet werkte.
Dus altijd eerst een system backup maken!!!

Nu is het interessante dat als je de upgrade m.b.v. de Rufus methode doet dat die schijf gewoon op MBR kan blijven en dat werkt gewoon goed met win11 (in de praktijk zo gedaan).
Zie hier voor de Rufusmethode: https://www.sr-pc-hulp.nl/Windows11upgraderufus.pdf

Rufes zie de schijf helaas niet.
Volgens Microsoft moet de schijf fat32 zijn (en blijven)
Omzetten mbr2gpt geen een foutmelding over de sectorgrote
Wat nu?

Bijlagen

• schijf.JPG
    schijf.JPG
    51,2 KB · Weergaven: 7
De windows schijf kan gewoon MBR blijven. Dat moet u wel aangeven bij het maken van de installatie set met Rufus (zie handleiding).
Ik snap de opmerking niet dat Rufus de schijf niet ziet.

Als u de hierboven door mij aanwezen handleiding volgt, dan start u de pc met win10, plaats een USB-stick van minimaal 8GB in de PC, download een iso-versie van Windows 11 op de PC, download en installeer Rufus, start Rufus en maak met de gedownloade ISO en windows 11 installatie set op de USB-stick (met daar aangegeven, vinkje gezet, dat het een MBR betreft) en start dan, vanuit de win10 pc, de win11-installatie van de USB-stick.

Dus als u stelt dat Rufus de schijf niet ziet, welke schijf bedoelt u dan?

Terug
Bovenaan Onderaan