Update hulpprogramma System Update Readiness (KB947821) [september 2009] mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woobles

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2006
Hallo,

ik had wat problemen met Vista en een paar keer systeemherstel gebruikt.
Nu zie ik bij Updates staan dat sommige mislukt zijn.

Bijv.
hulpprogramma System Update Readiness (KB947821) [september 2009].
Foutcode WindowsUpdate_800706BE
http://support.microsoft.com/kb/947821

Hoe krijg ik deze en andere updates nu weer erop? Moet dat handmatig of komt dat vanzelf weer (bij zoeken naar updates zie ik hem niet verschijnen).

groetjes,
Woobles

Hallo,

ik had wat problemen met Vista en een paar keer systeemherstel gebruikt.
Nu zie ik bij Updates staan dat sommige mislukt zijn.

Bijv.
hulpprogramma System Update Readiness (KB947821) [september 2009].
Foutcode WindowsUpdate_800706BE
http://support.microsoft.com/kb/947821

Hoe krijg ik deze en andere updates nu weer erop? Moet dat handmatig of komt dat vanzelf weer (bij zoeken naar updates zie ik hem niet verschijnen).

groetjes,
Woobles

als er ng eens updates komen dan zal het er by staan

mvg bernd

Interessant: SURS (System Update Readiness) wordt (zover ik weet) normaal niet als normale update aangeleverd.

Omdat SURS mogelijk problemen met je Windows Update kan verhelpen, zou ik 'm 'handmatig' downloaden en draaien van die link die je gaf.

PS: SURS heeft de irritante gewoonte op een bepaald moment heel 'lang' zo te staan waarbij het groene balkje wel activiteit aangeeft, maar er geen 'vooruitgang' lijkt te worden geboekt. Gewoon geduld hebben in dat geval (reken op max. een uur op een redelijk recente computer voor het draaien van SURS).

Zodra gedraaid kijken of nieuwe updates gewoon te downloaden en te installeren zijn via het normale update-systeem. Zie ook in je link dat er een logboek-registratie is die je evt. kunt gebruiken als Windows Update na het draaien nog problemen geeft (laatste paragraaf in je link). Verder kun je in dat geval (o.a.) op deze pagina kijken voor een hulpprogramma ("Fix it") dat je verder zou kunnen helpen.

Succes,

Tijs.

Tijs,

bedankt voor je uitgebreide en duidelijke antwoord.
Ik ga kijken of het zo wil lukken.

Ik heb trouwens geen problemen met Windows Update zelf; ik heb vandaag nog wat automatisch gekregen voor Windows Defender.

Hoe kan het dat dan deze specifieke SURS handmatig moet?

Groetjes,
Woobles

[...]Hoe kan het dat dan deze specifieke SURS handmatig moet?

Groetjes,
Woobles

SURS is geen integraal onderdeel van Windows Vista. Wordt alleen gebruikt om Windows Update problemen in kaart te brengen en (indien mogelijk) direct op te lossen (bijv. als je Microsoft helplijn belt).
Zoals ik al eerder zei ben ik verbaasd dat SURS blijkbaar als update aan je is aangeboden. Als je verder geen problemen hebt met Windows Update hoef je omtrent SURS dus ook niets te doen (niet downloaden, niet draaien, helemaal niets)! :)

EDIT: Misschien wordt het automatisch (via Windows Update of anderszins) toegediend vóór of tijdens installatie van SP1 of SP2 van Vista (bijv. om problemen bij de installatie van SP1/SP2 voor te blijven).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Dat laatste @Tijs, is mij ook opgevallen: op PC's waarbij een SP1/2 update niet direct lukte staat automatisch kB 947821 in de update-lijst !

Heb er verder weinig lectuur over kunnen vinden, dus als jij wat weet houd ik me aanbevolen.

Greetz,

Harry.

@Harry Snor: Ik heb er ook niet veel info over. Overigens kan ik me er (vanuit Microsoft) wel iets bij voorstellen dat ze SURS 'verplicht' stellen, anders blijven ze maar gratis telefonische support m.b.t. Windows Update moeten leveren terwijl tijdens die telefonische support de klanten tóch altijd die SURS moeten downloaden en gebruiken. [Ik heb zelf voor een klant ook met die gratis telefonische support te maken gehad].
[Speculatief]: Ik ken de inhoud van SP2 voor Vista niet, maar het zou me niet verbazen dat het daarin (tijdens de SP2 installatie) wordt geïnstalleerd/uitgepakt én gebruikt, waarmee dan hopelijk de 'echte' installatie van SP2 meer kans op succes heeft.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi !

@Tijs, bedankt voor die informatie !

Welterusten,

Harry.

Zoals ik al eerder zei ben ik verbaasd dat SURS blijkbaar als update aan je is aangeboden. Als je verder geen problemen hebt met Windows Update hoef je omtrent SURS dus ook niets te doen (niet downloaden, niet draaien, helemaal niets)!

Oeps; ik had hem al handmatig geinstalleerd voor ik dit zag.
Kan dat kwaad??? Moet ik hem weer verwijderen?
SURS KB947821 is bij mij trouwens inderdaad aangeboden als update.

SP2 is bij mij wel gelukt heb ik nagekeken; dit is volgens mij KB48465
SP1 kan ik niet vinden; is dat erg? Moet ik dat dan alsnog installeren?

groetjes,
Woobles

Hoi !

Nope, SP2 bevat alle update's tot dan incl. SP 1 !

Greetz,

Harry.

Oke; thanks.

Moet ik die van SURS nog verwijderen? (zie eerdere vraag)

Groetjes,
Woobles

SURS verwijderen hoeft niet: Kan altijd nog nuttig zijn op momenten dat je problemen krijgt met Windows Update.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan