Update "Hulpprogramma voor schadelijke software" blijft terug komen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichCapich

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Hallo!

Ik heb dat ik al een hele, hele lange tijd last heb van het volgende;

Op de update-site (en automatisch) van MS kun je vanalles op z'n tijd (belangrijke) XP-updates downloaden. Het is aanklikken en/of installeren aanklikken en het is even later gewoon af (na evt. een herstart). Maar ook "Hulpprogramma voor schadelijke software" moet je normaal gesproken even installeren en pas na een maand komt ie terug voor een maandelijkse nieuwe geupdate versie.

Maar nu het "leuke" bij mijn XPtje:
Zodra het "hulpje" geïnstalleerd is, krijg ik na ong 1 a 2 min. weer de melding, dat er een nieuwe update klaarstaat. Blijk ik weer "Hulpprogramma voor schadelijke software" te moeten installeren. Weer gedaan en wederom na ong 1 a 2 min. weer de melding, dat er een nieuwe update klaarstaat. Blijk ik weer "Hulpprogramma voor schadelijke software" te moeten installeren. Weer gedaan en wederom na ong 1 a 2 min. weer de melding, dat er een nieuwe update klaarstaat. Blijk ik weer "Hulpprogramma voor schadelijke software" te moeten installeren. Weer gedaan en wederom............. ENZOVOORT ENZOVOORT!!! :eek:

Kortom: XP ziet maar niet dat die hulpprogramma geïnstalleerd is!

Vanalles geprobeerd, maar ook herstarten helpt niet. Deïnstaleren kan je het ook niet (staat niet onder 'software' in configuratie). Wellicht dat die fout mee gewist zou worden?

Heb ten einde raad maar 'automatische update's maar uitgezet. Maar ik en Windows XP zijn er uiteraard niet blij mee. Anti-spyware ziet ook niets.

Staat er misschien een fout in het register? WIE WEET RAAD?!?! Alvast bedankt! :thumb:

Installeer DiskCleaner es, vink daarin alles aan en klik op Clean en dan Exit. Probeer nu diezelfde update opnieuw te installeren, weer DiskCleaner draaien en dan ff de pc opnieuw opstarten. Houdt ie nu op te zeuren?

DiskCleaner:
http://www.diskcleaner.nl/download.php

wanneer gaat je pc nou piepen, bij updaten van wat van microsoft...

Laatst bewerkt:
wanneer gaat je pc nou piepen, bij updaten van wat van microsoft...

Allebei. Zolang ik Automatische updates aan houd, krijg ik continu na het wederom opnieuw installeren na ong. 2 min. weer die gele schild, dat ik het moet installeren en op de update-site komt het ook steeds terug.

Zet gewoon Automatische updates dan maar uit en check zelf zo nu en dan es de Windows Update, doe ik zelf ook want die meldingen steeds zijn wel zo vervelend.

Wat je wel kan proberen om eens met de hand te updaten.

Explorer, extra, windows update kiezen en daarna voor aangepast. Deze moet je aantoetsen en dan kun je zien hoeveel updates er staan en kun je handmatig een voor een downloaden.

Als ik Automatische Updates uitzet (wat ik nu ook al maanden doe) krijg ik steeds de melding dat het onverstandig is om het uit te hebben. Dus dan is die weer vervelend en je mist andere updates zo natuurlijk.

Handmatig is dus updaten via de MS-site. Ook 'aangepast' kies ik altijd al, om zo ook alle onbelangrijke updates te bekijken. Dus die optie werkt ook al niet.

Weet iemand of je die Hulpprogramma kan deïnstalleren? Wellicht dat je het euvel dan ook meeneemt? Onder software (via configuratiescherm) staat ie niet in elk geval.

Die melding dat het onverstandig is, is gewoon een standaard ''waarschuwing'' en kan je gewoon negeren als je regelmatig zelf een windows update doet via Windows Update in je Start-menu.

Het kan dus geen kwaad om het uit te zetten.

Ja maar je kan niet alle updates weg laten die jij niet wil updaten, zoals beveiligingsupdate van microsoft zelfs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan