Update installeren lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
KB951847: Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 en .NET Framework 3.5 Family Update x86 voor .NET-versies 2.0 tot en met 3.5
krijg ik niet geinstalleerd. Ik heb nu dus al lange tijd een geel schildje met ! rechtsonder.
Iedere keer bij het afsluiten probeert ie het weer.

Wat kan de reden zijn en hoe los ik dit op?????

XP Internet Explorer Avast

Eerste wat je kunt proberen is de update 'handmatig' te installeren. Je vindt de update hier.

Helpt dat niet, dan zou je even hier kunnen kijken of die overeenkomt met jouw melding. Er staat ook een oplossing bij die je kunt proberen.
Als de foutmelding inderdaad dezelfde is, dan kun je er zelfs gratis ondersteuning van Microsoft voor krijgen (zie eerste paragraaf).

Succes,

Tijs.

Ik heb de update geinstalleerd maar dit wordt een puinhoop, later krijg ik de melding om te repareren naar .1 ipv de .2 die niet wil.
Bovendien, heel vreemd, er staat BELANGRIJK: nadat u het pakket .NET Framework 3.5 SP1 (de bootstrapper of het volledige pakket) hebt geïnstalleerd, moet u direct de update KB959209 installeren om een aantal bekende compatibiliteitsproblemen voor toepassingen te verhelpen.

Alleen die update is er niet. Als je dat aanklikt krijg je veel info maar niet die update.

Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd volgens de aanwijzingen de oude .network programma's te verwijderen maar dit lukt niet en er treedt onherstelbare schade op....

Iets specifieker graag:
1. Eerst geprobeerd via Configuratiescherm -> Software?
2. Daarna geprobeerd met "Automated cleanup tool to remove the .NET Framework 1.0, 1.1, 2.0, 3.0 and 3.5"? Met inachtneming van de volgende opmerking van Microsoft daarbij:
Opmerking Met dit opschoonprogramma verwijdert u gedeelde bestanden en registersleutels die worden gebruikt door meerdere versies van .NET Framework. Om ervoor te zorgen dat alle versies van .NET Framework juist werken, moet u bij gebruik van het opschoonprogramma om .NET Framework te verwijderen, eerst alle geïnstalleerde versies van .NET Framework verwijderen door dit opschoonprogramma te gebruiken. Vervolgens moet u alle eerder geïnstalleerde versies opnieuw installeren, te beginnen met het laagste versienummer.

Stel dat .NET Framework 1.1 en .NET Framework 2.0 zijn geïnstalleerd op de computer en dat u dit opschoonprogramma wilt gebruiken. In dat geval moet u het opschoonprogramma eerst gebruiken om .NET Framework 1.1 te verwijderen en vervolgens om .NET Framework 2.0 te verwijderen. Nadat u beide versies hebt verwijderd, installeert u eerst .NET Framework 1.1 opnieuw en vervolgens .NET Framework 2.0, in die volgorde.
Komt in jouw geval erop neer dat je eerst .Net Framework 1.1 moet deïnstalleren, dan 2.0 (als je die geïnstalleerd ziet staan), daarna 3.0 (als je die geïnstalleerd ziet staan), dan 3.5.
Zodra gedaan eerst weer .Net Framework 1.1 installeren, dan 2.0, dan 3.0, dan 3.5.
Zie in dat MS-artikel waar die versie te downloaden zijn voor (her-)installatie.

Succes,

Tijs.

Eerst handmatig geprobeerd te installeren, die kan ie niet uitpakken.

Toen naar config > software en van laag naar hoog verwijderd, maar bij .2 liep het vast, kon niet verwijderd, er zou onherstelbare schade zijn. Toen kon er toch een herstelprogramma.
Tja

Eerst handmatig geprobeerd te installeren, die kan ie niet uitpakken.[...]

Probeer het volgende: Download, pak in zijn geheel uit, en draai Dial-a-fix
Foutmeldingen over .DLL bestanden bij het opstarten ervan mogen genegeerd worden, want we gaan daar niets mee doen.
Klik op Fix Windows Installer, Fix Windows Update (en Fix SSL/HTTPS/Cryptsvc), druk daarna op Go.
Kijk of je daarna de versie 2 van .Net wel kunt deïnstalleren (hetzij via Configuratiescherm->Software, danwel via die speciale tool, danwel via Windows Installer Cleanup).

Het lijstje afwerken zoals aangegeven.

Wellicht een beetje teveel van het goede, maar m.b.t. specifiek .Net framework 2.0 staat hier informatie die je kan helpen. Windows Installer Cleanup wordt daar ook genoemd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor je moeite maar

Helaas uitpakken lukt niet : programma reageert niet.

.2 kan ik ook niet verwijderen krijg daar ook een melding van.

Heeft Microsoft een telefoonnummer? het is tot slot hun fout. Dit wordt alleen maar steeds erger zo.

Hartelijk dank voor je moeite maar

Helaas uitpakken lukt niet : programma reageert niet.

.2 kan ik ook niet verwijderen krijg daar ook een melding van.

Heeft Microsoft een telefoonnummer? het is tot slot hun fout. Dit wordt alleen maar steeds erger zo.

Wat kun je niet uitpakken? Dial-a-fix?

Telefoonnummer Microsoft: Je aanmelden voor gratis ondersteuning (=je te laten terugbellen etc.) over je Windows Update-probleem kun je hier doen.

Succes,

Tijs.

Dial fix lukt wel maar de networks update niet...

Wat bedoel je met networks update? Bedoel je Windows Update?

Als je Windows Update bedoelt: Start weer Dial-a-fix, en klik op Flush SoftwareDistribution. Op de vraag die verschijnt, klik op Yes, zodat de historie van updates bewaard blijft.

Levert dat niets op, dan kun je altijd nog kijken wat een upgrade van de WindowsUpdateAgent oplevert. hier kun je 'm downloaden, en daarna installeren. Werkt dat niet, kopieer het bestand dan even naar de hoofdmap van C: en doe het volgende:
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsUpdateAgent30-x86.exe /WUFORCE

Dan kun je daarnaast nog een update doen van de Windows Installer. Die staat hier gelinkt. Je zult wel de volgende versie nodig hebben:
Windows XP Service Pack 2 and Windows XP Service Pack 3 (32-bit platforms):
x86 Platform: WindowsXP-KB942288-v3-x86.exe

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als ik Dial a fix draai krijg ik de melding 'de gecomprimeerde map is beschadigt' en stopt ie ermee.

Ik heb de Microsoft lijn gemaild, zouden binnen 1 werkdag bellen, ben benieuwd.
Voorlopig wordt het alleen maar erger.

Als ik Dial a fix draai krijg ik de melding 'de gecomprimeerde map is beschadigt' en stopt ie ermee.

Ik heb de Microsoft lijn gemaild, zouden binnen 1 werkdag bellen, ben benieuwd.
Voorlopig wordt het alleen maar erger.

Je bedoelt als je Flush SoftwareDistribution start? Indien ja, dat zou dat een verklaring kunnen zijn waarom je de hele tijd met het uitpakken en installeren van de updates problemen krijgt.

Tijs.

Ik bedoelde Dial a Fix zoals je aangaf, heb de link aangeklikt en het programma is gaan draaien vervolgens kreeg ik de melding dat de map beschadigd is
...is zoiets nog te repareren??

Het duurt ook extreem lang nu als ik een link uit een mail aanklik om deze te openen (een link naar een webpagina...) of dat er iets mee te maken heeft...

Anders maar naar de Pcwinkel. Da's wel erg duur en veel gedoe. Zou het liever zo proberen op te lossen maar ik heb het idee dat ik die map al beschadigd heb met mijn gedoe.

In ieder geval heel hartelijk dank voor je moeite!!!

Ik bedoelde Dial a Fix zoals je aangaf, heb de link aangeklikt en het programma is gaan draaien vervolgens kreeg ik de melding dat de map beschadigd is
...is zoiets nog te repareren??

[...]

Ja het is te repareren, maar dan moet je No geven op de vraag die je krijgt als je het start.
Nadeel is dat je dan de historie van de updates verliest. Dat heeft overigens geen invloed op de updates die nu nog uitkomen en zo.

Beter is denk ik dat je even wacht tot Microsoft je gecontacteerd heeft. Het zou overigens best kunnen dat zij precies dezelfde stap gaan voorstellen (dan wel via een andere methode, maar met hetzelfde resultaat).
Beste dat je alvast ter voorbereiding van het gesprek met die lui even opschrijft wat je allemaal al gedaan hebt: Open kladblok, schrijf op wat je gedaan hebt. De links die je gebruikt hebt uit deze discussiedraad kun je opslaan d.m.v. erop rechtsklikken, kiezen voor "Snelkoppeling kopieren" en daarna plakken in Kladblok.

Tijs.

Hartelijk dank voor die handige tip! Ze hebben nog niet gebeld.

Zelfs de informatie verzamelingstool van Microsoft loopt vast... misschien dat ze daarom niet bellen. Binnen 1 werkdag is nu nl voorbij. Helaas. Misschien straks maar weer eens alles doorlezen en zelf proberen met alle aanwijzingen die hier staan.

WindowsUpdateAgent krijg melding 403 forbidden....

Ik ben enigszins abuis: De link hierboven is naar de nieuwe versie van Windows Installer (zie eerdere posting).

De directe link naar de UpdateAgent is: hier

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan