update internetexplorer 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Banned
Lid geworden
26 nov 2001
Berichten
16.735
hoi
ik kreeg vanmorgen bij mijn windows updates aangeboden
de internet explorer versie 8
maar ik heb hem niet geinstalleerd
reden: teveel problemen die ik lees op dit forum over deze versie
mijn vraag : heb ik er goed aan gedaan om het niet te installeren
:thumb:
 
Ik denk dat je er niet onverstandig aan gedaan hebt, al hangt het behoorlijk af van welke software op je systeem aanwezig is.
Ik heb een week of wat geleden ook al een ervaring over IE aan het 'Helpmijbeeldscherm' toevertrouwd. Die ging over IE in combinatie met Yahoo.
Yahoo adviseert op een webpagina ook om nog even niet te upgraden (v.w.b. sommige van hun games)
Mensen die bijvoorbeeld het programma gebruiken dat hier wordt beschreven zouden er ook goed aan doen om even te 'wachten'.

Aan de andere kant is het ook wel weer zo dat IE8 te verwijderen is:

Niet iedereen blijkt gelukkig te zijn met de nieuwste versie van Internet Explorer. Verwijderen kan wat verwarrend zijn, zeker omdat Microsoft daarbij een onderscheid maakt tussen Windows Vista en Windows XP.

Overigens is het - volgens de documentatie van Microsoft - niet nodig om de Release Candidate te verwijderen voordat je de nieuwste versie installeert. Aan de andere kant kan het als voorzorgsmaatregel nooit kwaad.

Verwijderen onder Vista
In Vista staat Internet Explorer 8 niet in de lijst met geïnstalleerde software. Het wordt door het systeem beschouwd als een update. Ga daarom in het Configuratiescherm onder de optie Een programma verwijderen naar de taak Geïnstalleerde update weergeven. In de lijst staat onder de Microsoft Windows-categorie een vermelding van Internet Explorer 8. Klik op deze vermelding en kies Verwijderen.

Verwijderen onder XP
In XP ga je in het Configuratiescherm naar Software. Hier kun je Internet Explorer 8 terugvinden in de lijst met geïnstalleerde programma's. Selecteer Internet Explorer 8 en kies voor Verwijderen.

Bron
 
Laatst bewerkt:
pasja ik dank je vriendelijk voor je duidelijke uitleg :thumb:
 
Ik zou zeggen probeer IE8 zelf eens. Elk systeem is anders en reageert anders.

Jij weet niet wat anderen op de pc hebben staan waarbij IE8 niet goed of wel goed werkt. Bevalt het niet deinstalleer je het.

Draai zelf toch al wat weekjes tevreden met IE8.
 
Ik zou zeggen probeer IE8 zelf eens. Elk systeem is anders en reageert anders.

Jij weet niet wat anderen op de pc hebben staan waarbij IE8 niet goed of wel goed werkt. Bevalt het niet deinstalleer je het.

Draai zelf toch al wat weekjes tevreden met IE8.
Ik vermoed dat je één van de hierboven gelaatste linkjes nog niet hebt bekeken? Het daar genoemde progje is in de 'wereld' redelijk populair en wordt mogelijk door miljoenen 'gedraaid'. Zelfs microsoft geeft toe (in de link te lezen) dat hun nieuwe browser langzaam kan gaan laden of zelfs helemaal stopt met laden wanneer dat progje (resident) op een machine aanwezig is, wat niet wil zeggen dát het gegarandeerd mis moét gaan.

Ik denk daarom dat de gemiddelde leek (waartoe Bertus m.i. niet behoort) er wellicht handig aan doet wanneer hij Yahoo applicaties draait en / of spybot Search & Destroy op zijn machine heeft staan, om even te wachten met het downloaden en installeren van IE8.

Als het nu een recht toe recht aan progje was dat even met een uninstaller verwijderd kan worden ala, maar IE8 nestelt zich links en rechts diep en ondanks het feit dat Micorsoft schrijft dat het zich weer laat verwijderen, zou ik als leek mij even over de bol krabben wanneer ik nu een prima functionerende IE7 zou draaien en ik de vele 'signalen' lees op het w w w . Ook hier op de helpmij heb ik sinds de release van 8 een verhoogde stroom aan (mogelijk) IE8 gerelateerde vragen / problemen voorbij zien komen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het zeker gelezen en ben wellicht koppig maar ik blijf erbij dat je pas iets kan concluderen als je hetzelf geprobeerd hebt.
 
Ik was het in je vorige bericht reeds met je eens v.w.b. Bertus en ben het ook nu weer met je eens, maar ben het minder met je eens als je het bekijkt vanuit de positie van een gerenommeerde Helpmijer die een algemeen advies geeft aan niet alleen deskundigen, maar ook naar absolute leken op pc gebied. Met name deze laatste groep zou zijn hele Windows installatie om zeep kunnen helpen als het echt mis gaat. Dus idd. ook over het koppig zijn ben ik het met je eens ( ;) )

Ik zou ze zo 1,2,3 niet even kunnen traceren, maar ik ben voor en na de pinksteren redelijk wat op het forum aanwezig geweest en herinner mij in ieder geval van 2 topicstarters dat IE opstartte en in dezelfde seconde weer afsloot zonder dat het op te lossen was. Dit -en een relatief verhoogde activiteit over IE problemen de laatste 2 a 3 weken.

Er is dus kennelijk toch 'iets' niet helemaal stabiel door de installatie van IE8 op systemen met ?? software.

Daarom ben ik het in grote lijnen met je eens, maar ben ook ik koppig en blijf ik dientengevolge van mening dat mensen waaraan mogelijke leken een voorbeeld nemen, nu op dit moment mogelijk IE nog niet zouden moeten aanbevelen, ook niet als try-out. De gemiddelde en gevorderde user doet dit toch wel. (8 uitproberen)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het ook met je eens zijn. Ook wat betreft koppig wederzijds :p zolang de omgang maar prettig blijft is het niet erg....

Maar inderdaad als je niet geheel de werking van een pc kent is het beter om te wachten. If it ain't broken don't fix it
 
Ik kan het ook met je eens zijn. Ook wat betreft koppig wederzijds :p zolang de omgang maar prettig blijft is het niet erg....

Maar inderdaad als je niet geheel de werking van een pc kent is het beter om te wachten. If it ain't broken don't fix it
Gelet op enkele ervaringen die ik de laatste 2 maanden met een user hier op het forum heb gehad had ik toch even de behoefte om een reactie te plaatsen.

Met jouw laatste opmerking (blauw) kan ik het 101% eens zijn, een omschrijving van deze tekst met één woord zou ook kunnen luiden : 'discussie'.

Helaas zwerven er ook 'koppige' mensen op dit forum rond die denken dat zij Onze Lieve Heer (zelf) zijn.
 
Laatst bewerkt:
@m@rio
dit is volgens mij ook een 'veeg' teken over de beleving / ervaring van de gemiddelde leek met IE8............?
 
Dat zijn alleen de verhalen die je hoort. Hoeveel mensen hebben IE8 die er tevreden over zijn? Die zul je geen vraag zien openen.
 
Nee, ik schrijf niet wat ik wilde schrijven.....................

Ik schrijf wat anders: het kán je als Helpmij oudgediende onmogelijk zijn ontgaan dat sinds de Nederlandse release van IE8 de hoeveelheid 'berichten' rond IE en dan natuurlijk versie 8, zeer fors omhoog is gegaan.
 
Dit kan oneindig worden net als de discussie over Acer en andere merken.

Ik kom dan weer met percentages. Hoeveel procent van de IE8 gebruikers heeft een probleem?

Vaak na een release van een nieuw pakket komen er vragen cq problemen. Dat zag je bijvoorbeeld met win9x, w2k, xp, vista en nu ook met win7 (even de microsoft produkten).

Wat mij de laatste tijd opvalt dat er ook veel vragen over De Sims worden gesteld. Voorstel die dan niet meer te kopen of te installeren?

Ik blijf er toch bij dat je pas kan weten of iets wel of niet naar jouw behoeften werkt om het te installeren en te gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan