Update KB980182 kan niet geinstalleerd worden

• Onderwerp starter Onderwerp starter max1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

max1

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Ik heb een probleem met de laatste update voor Windows XP, beveiligingsupdate voor Explorer 8. Betreft: KB980182. (9,6 MB)

Deze kan niet geinstalleerd worden. D.w.z. ik installeer hem wel maar hij blijft als niet geinstalleerd op mijn PC staan. Ik start na installatie uiteraard de PC opnieuw op. Het gele schildje staat echter nog steeds onderaan. En bij afsluiten komt telkens de vraag of de update geinstalleerd moet worden.

Mvg., Gerrit

1. Heb je wel SP2 of SP3 voor XP geïnstalleerd? In de bijbehorende documentatie worden XP met SP1 of XP zonder SP niet genoemd, dus die kunnen blijkbaar niet met deze update worden verzorgd.
2. Indien ja op vraag 1: Download de update eens handmatig, en kijk of je het dan wél kunt installeren of dan in ieder geval een heldere melding kunt krijgen: hier

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank je voor je snelle antwoord.

Ik heb Windows XP Home Edition officiele versie, alle updates zijn tot nu toe zonder problemen geinstalleerd. Dus ook Servicepack 2 en Servicepack3.

De KB980182 heb ik van de Microsoft website gedownload en geinstalleerd.

Ik krijg deze melding in een klein venster:
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Setup van KB980182 - Fout
De integriteit van het bestand Update.inf kan niet worden gecontroleerd.
Ga na of de Cryptografie-service op deze computer actief is.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mvg., Gerrit

Laatst bewerkt:
Daar kunnen we wat mee:
Download, pak in zijn geheel uit, en start: Dial-a-fix
[Je zult enkele meldingen bij het starten krijgen die met Internet Explorer 8 te maken hebben. Die meldingen kunnen voor de volgende instructie genegeerd worden]
a. Klik op Flush SoftwareDistribution. Op de vraag die je krijgt geef Yes (of Ja, wat maar verschijnt).
b. Vink aan: Empty temp folders, Fix Windows Installer, Fix WU/WUAU en druk op Go.
[Even iets van orde: Als je ZoneAlarm (Free) gebruikt, geef die dan vooraf even een Shutdown, want die blokkeert het stoppen van de Cryptografische service (Cryptsvr) in dit reparatieproces.]

Probeer daarna opnieuw die gedownloade update te installeren.

Succes,

Tijs.

Beste Tijs,

ik krijg een foutmelding in het gedownloade zip-bestand: Kan niet geopend worden.
Daarna nog een keer gedownload met dezelfde melding.

Mvg., Gerrit

De link is goed: Hier geen enkel probleem om 'm te downloaden en uit te pakken.

Misschien even op een andere pc downloaden, daar dan uitpakken naar memory-stick en die memory-stick dan overbrengen naar de computer met het probleem?

Tijs.

Beste Tijs,

prima gelukt hoor. Ik heb geen memory-stick, wel een externe hd die vrijwel altijd uit staat.
Echter de zip-file kon ook niet geopend worden op de externe hd, toen even gezocht op i-net en heb de dial-a-fix gedownload van een andere site:
http://downloads.phpnuke.org/nl/download-item-view-x-a-g-b-z.htm

Dat ging prima, ZoneAlarm shutdown, bestand uitgevoerd, PC opnieuw gestart , KB geinstalleerd, PC opnieuw gestart, en de update is geinstalleerd. Het gele wapentje met uitroepteken is weg en Explorer 8 doet het prima.

Dank je voor je duidelijke uitleg en goede hulp.

Mvg, Gerrit

Fijn dat het gelukt is en bedankt voor de complimenten.

Graag nu de vraag op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Daar kunnen we wat mee:
[Je zult enkele meldingen bij het starten krijgen die met Internet Explorer 8 te maken hebben. Die meldingen kunnen voor de volgende instructie genegeerd worden]
a. Klik op Flush SoftwareDistribution. Op de vraag die je krijgt geef Yes (of Ja, wat maar verschijnt).
b. Vink aan: Empty temp folders, Fix Windows Installer, Fix WU/WUAU en druk op Go.
[Even iets van orde: Als je ZoneAlarm (Free) gebruikt, geef die dan vooraf even een Shutdown, want die blokkeert het stoppen van de Cryptografische service (Cryptsvr) in dit reparatieproces.]
Ik heb gisteren iets gelijkaardigs meegemaakt de updates van microsoft KB981332, KB980232 en KB979683 werden wel gedownload meer de installatie mislukte hiervan.
Door hier even rond te speuren ontdekte ik deze oplossing, echter ook nadien lukte het niet. Ik sloot de computer dan maar af en ging slapen. Bij het opstarten deze morgen haalde hij simpel weg de updates terug binnen en installeerde deze probleemloos.
Dus na Dial a fix te hebben uitgevoerd is het misschien een goed idee om te computer te herstarten.
Mvg,
Jeanmi

Mooi dat het is gelukt, inderdaad even de pc herstarten na het uitvoeren van dial-a-fix. Overigens ook altijd na installatie van KB-update-files.

Overigens nog een tip: voor elke installatie van software even een Herstelpunt maken, gaat het mis dan kun je nog terug naar "toen hij het nog deed" ;-)

Mvg., Gerrit

Daar kunnen we wat mee:

Probeer daarna opnieuw die gedownloade update te installeren.

Succes,

Tijs.

Bedankt Tijs ! :thumb::thumb::thumb:, bij mij lukte het ook niet om deze update te installeren .
Ben eerst naar de Microsoft help site gegaan , maar daar werd ik niet veel wijzer van ,
daar komen ze nou niet echt met oplossingen vind ik . Anyway nu is het gelukt !
Bedankt ! ik vind zo,n security update toch heel belangrijk .

Groetjes leen

@leen123: Hallo Leen,
Fijn dat je een reeds geposte oplossing hebt kunnen hergebruiken. Bedankt voor de terugmelding. :thumb:

@jeanmi: Ik heb nog nooit de pc hoeven herstarten na het gebruik van dial-a-fix om resultaat te krijgen, maar mooi dat het i.c.m. een herstart nóg meer kans van slagen blijkt te hebben.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan