• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Update Lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheCartridgeSho

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2012
Berichten
10
Eerst wil ik verwijzen naar : http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/669527-Update-prijslijst-in-excel

Dan heb ik een vraag, ik zou graag enkel dat in mijn Blad "Bestand A" kolom O en P zich updaten en dus andere kolommen leeg blijven. Ik heb hier een basis Macro,

Code:
Sub tst()
Const Systeemblad = "Bestand A - uit systeem" 'wijzig hier de naam van systeemblad
Const Updateblad = "Bestand B - prijslijst update" ' wijzig hier de naam van updateblad
With Sheets(Systeemblad)
    For i = 2 To .Range("A1048576").End(xlUp).Row
        If .Cells(i, 6) <> "" Then
           If Sheets(Updateblad).Columns(6).Find(.Cells(i, 6).Value, , xlValues, xlWhole) Is Nothing Then
                .Cells(i, 2).Value = 1
            End If
        End If
    Next
End With
On Error Resume Next
With Sheets(Updateblad)
    For i = 2 To .Range("F1048576").End(xlUp).Row
    FRow = Sheets(Systeemblad).Columns(6).Find(.Cells(i, 6).Value, , xlValues, xlWhole).Row
        If FRow <> 0 Then
            For j = 1 To 17
                If .Cells(i, j) = "" Then
                Else
                    Sheets(Systeemblad).Cells(FRow, j) = .Cells(i, j).Value
                End If
            Next
        Else
            Sheets(Systeemblad).Range("F1048576").End(xlUp).Offset(1, -5).Resize(, 17) = .Cells(i, 1).Resize(, 17).Value
        End If
    FRow = 0
    Next
End With
End Sub

Als ik deze macro gebruik, dan neemt hij alle 17 kolommen over.

Graag uw hulp, danku
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zonder testen:

Code:
For j = 15 To 16
 
Bedankt Wher,

Maar als ik bijvoorbeeld Kolom A en Kolom C wil updaten, zonder kolom B te update?
 
Ok Bedankt,

Nu heb ik een andere probleem. Ik probeer een kolom te maken met automatische nummering. Daarbij gebruik ik +1 methode bij de volgende artikel. Maar wat als door de bovengeschreven vba, ik een zelfde artikel terug vindt en dus lage artikel nr krijg. Waardoor mijn volgende nummering niet klopt. Hebt u enige idee hoe ik dat kan oplossen of misschien gebruik maken van andere functie?
 
Daar heb ik niet zo direkt een zicht op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan