Update mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaldo

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2000
Ik gebruik NAV Corporate Edition 70.60.926 en XP.
Krijg de melding: Fout 6002. LiveUpdate kon de update niet verwerken. Zorg dat er voldoende ruimte op de schijf is. Ik heb 38 GB 3/4 is nog vrij.

Amaldo

online scannen

Nee dat lukt niet: Error #102 Unable to read Virus Pattern File.
Ook met Symantec lukt het niet, ActiveX zou niet ingeschakeld zijn of ik zo niet IE 6 gebruiken. Maar de internet instellingen zijn goed, aan de hand van Symantec nog eens nagegaan en ik gebruik IE6

Amaldo

Ik heb het idee dat je een virus hebt. Ik heb dat probleem ook eens gehad, m'n pc takelde met de dag af en uiteindelijk was formatteren de oplossing. Ik wil je niet afschrikken ,maar maak nu maar vast een back-upje van je belangrijke bestanden voor de zekerheid.

Kijk eens bij Start --> Uitvoeren --> msconfig invoeren --> tabblad Opstartprogramma's of er ook vreemde bestanden bij staan, vink die dan eens uit en start je pc opnieuw op.

Tja, maar hoe krijg ik dat binnen als ik Norton gebruik, regelmatig AD-aware en vooral wie, wat waar is het ?
In msconfig kwam ik P_981116 tegen C:\windows\P_981116, had ik al uitgezet.

Amaldo

Als je altijd direct de updates binnen haalt en voorzichtig bent met bestanden binnenhalen (Kazaa, attachments enz.) dan is de kans wel erg klein ja dat je een virus hebt.

Ik kan het je nog sterker vertellen. Ik heb 2 pc's.
Met beide hetzelfde probleem.
De ene draait met Norton, de andere met Norman, maar met beide kan ik niet updaten, terwijl de updates automatisch binnen komen.
De Norman computer draait steeds slechter, vooral de muis. De muis is schoon en de batterijen heb ik vervangen.
Norman heeft een mogelijkheid om bestanden te repareren, heb ik al eens gebruikt. Nu kom ik niet eens zover, maar wordt Norman zonder meer verwijderd.

Ik ben mijn belangrijke bestanden aan het veiligstellen en ga waarschijnlijk over tot Format C: autotest/s.
Wat betekent dat autotest /s eigenlijk ?

Waar ik tegenop zie is het opnieuw registeren bij Microsoft. Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk ? Kan ik gewoon XP er weer opzetten en dan binnen 30 dagen aanmelden ?

Amaldo

Ik kan het je nog sterker vertellen. Ik heb 2 pc's.
Met beide hetzelfde probleem.
De ene draait met Norton, de andere met Norman, maar met beide kan ik niet updaten, terwijl de updates automatisch binnen komen.
De Norman computer draait steeds slechter, vooral de muis. De muis is schoon en de batterijen heb ik vervangen.
Norman heeft een mogelijkheid om bestanden te repareren, heb ik al eens gebruikt. Nu kom ik niet eens zover, maar wordt Norman zonder meer verwijderd.

Ik ben mijn belangrijke bestanden aan het veiligstellen en ga waarschijnlijk over tot Format C: autotest/s.
Wat betekent dat autotest /s eigenlijk ?

Waar ik tegenop zie is het opnieuw registeren bij Microsoft. Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk ? Kan ik gewoon XP er weer opzetten en dan binnen 30 dagen aanmelden ?

Amaldo

Norman niet te updaten

Inmiddels draait deze computer redelijk.
Maar ben ik toch terug bij het begin probleem. Ik kan Norman niet updaten, ik krijg de melding Onjuiste handtekening voor MD5-overdracht.
Dit probleem heb ik eerder gehad, via configuratie - software ga je dan naar Normen 5.4 en klikt op wijzigen, dan krijg je de mogelijkheid om te repareren. Nu wordt Norman zonder meer verwijderd. Opnieuw installeren geeft het zelfde resultaat.

Daarom heb ik HouseCall nog eens geprobeerd.
Aanvankelijk de melding Error #102 Unable to read Virus Pattern File, wil je afsluiten ?
Ik dacht einde verhaal, maar als je opnieuw voor scannen kiest wordt de computer alsnog gescand, onderaanstaat wel Engine 0 Pattern 0.
Maar er worden geen virussen gevonden.

Van Norman heb ik de mogelijkheid gekregen om NVC55_R2NLD te downloaden en te installeren. Dit lukt niet, melding Dit zelfextraherende, uitvoerbare bestand is beschadigd. De installatie wordtbe%indigd. waarbij de onderste 0 van het % teken uit twee nullen bestaat.
Ook als het bestand via een andere computer download en wegschrijf op cd krijg ik dezelfde melding.

Kan jij hier iets mee ?

Groet van Amaldo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan