Update niet actief maar wel aangevinkt

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Een hele tijd terug had ik een virus op de PC en een dusdanige dat ik de PC professioneel heb laten bevrijden hiervan.
Nu is het beveiligingscentrum gedeactiveerd en heb ik Avast.
De update service staat aangevinkt maar ik krijg de melding dat de update niet kan worden geinstalleerd omdat 'de windows update niet actief is, u moet mogelijk de PC opnieuw opstarten".
Maar dat werkt niet.
Kan dit onherstelbaar vernielt zijn? Of kan ik hier iets aan doen? Ik heb nu een verouderde versie van IE namelijk 9.0.8112.16448 en de nieuwste is 9.0.8112.16464.

dit kan beschadigd zijn inderdaad, nog ff een tipje: de nieuwste IE is inmiddels al: 10.0.9200.16521
ga eens naar run en typ dan services.msc
ga dan in de lijst naar Windows Update
en kijk of hij automatisch staat ingesteld en of hij is gestart. zo niet verander dat dan, en probeer het opnieuw.
ik raad ook aan je pc met malewarebytes te scannen, dat is een van de betere stand-alone scanners

Windows update staat niet in de lijst moduler wel heb die van handmatig naar automatisch gezet

Malwarebytes gedraaid volledige scan. Fout blijft kan ie niet updaten....

Is hier nog iets aan te doen? Windows opnieuw installeren? Fix It gaf problemen aan en verwijst naar fabrikant. PC is van dec 2009.
RegCurePro is dat wat? Deze vind ik 1057 problemen.

Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik chrome en firefox gedownload. Kan ik die gebruiken ipv IE. Dan is het probleem ook weg of zie ik dat verkeerd.

Niemand? Ik denk dat ik windows opnieuw moet gaan installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan