update pc, welke processor nodig voor games etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuls

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2006
Hoi,
Korte vraag: Ik heb al een inmiddels oudere pc met een Processor: AMD ATHLON64 X2 4200 2.2GHZ BOX

Nu wil ik wel eens weer wat gamesoftware installeren, maar de nieuwste games worden niet meer herkent door de pc (komt nergens voor onder Deze Computer en blijft maar ronddraaien in de dvd-driver).

Wat zou ik echt moeten vernieuwen voor huidige games?
Ik neem aan de processor. Iemand tips voor welk type? (( ik zag bv AMD Athlon 64 X2 6000+ Tray, Score: 4 Socket AM2 dual-core proc. van 3GHz))

(Ps, uiteraard liefst niet al te dure hardware)

Onderstaand mijn gegevens,
Alvast bedankt,
Schuls

Behuizing: CODEGEN E6099-CA(BRIZA)400W ZWART
Moederbord: ASUS M2N-SLI DELUXE AM2
Processor: AMD ATHLON64 X2 4200 2.2GHZ BOX
Ventilator: THERMALTAKE ULTRA SILENCE
Memory: 4x1024MB 800MHZ
DVD-ROM schijf: SAMSUNG SH-S182M LS 18+/-BULK ZWART
Harde schijf: SAMSUNG 200GB 7200 S-ATA
Videokaart: XPERTVISION 7600GT 256MB TV-OUT

hallo ,
(komt nergens voor onder Deze Computer en blijft maar ronddraaien in de dvd-driver).
dat heeft niks met je hardware te maken , je pc zou elke cd/dvd ( als het een cd/dvd reader is ) moeten kunnen lezen.
Zo niet dan is hij kapot of heb je je software mishandeld :p

Om welke cd's / dvd's gaat het datie niet kan lezen ?
Kan hij andere cd's wel lezen ?

Hallo,

Andere oudere games, cd's en overige software pakt het gewoon wel.
Gaat in dit geval of the godfather2.

Half jaar terug dezelfde game geinstalleerd via een externe dvd drive. Toen pakte die het wel, maar het grafische geheel was zeer slecht met zowel de laagste als hoogste instellingen in de game.

Wil je gaan gamen, dan moet je toch echt een andere grafische kaart aanschaffen.
De 7600GT is nog een oldtimer :) Maar je hebt een 400W voeding die zul je dan hoogst waarschijnlijk ook moeten vervangen

Je zou met een bios (5001) update nog athlon quad cores kunnen plaatsen. bron => http://www.asus.nl/Motherboards/AMD_AM2/M2NSLI_Deluxe/#CPUS
bv de athlon x4 640

Betreft het lezen van de DVD's nijgt naar een defecte DVD speler. Die dingen gaan wel vaker kapot.
Als een externe wel werkt. heb je dit eigenlijk al uitgesloten. Je kunt je oude nog proberen te fixen met een cleaning CD. / lens schoonmaken.

Ik weet niet wat je budget is.. maar voor een degelijke graka / cpu en voeding tik je de 200,- alweer snel aan.

Destijds gebruikte je een externe dvd-speler en nu de interne?
Weet je dan zeker dat het wel een dvd speler is die in je pc zit en geen cd speler?

SH-S182M LS 18+/-BULK zou een DVD brander moeten zijn

@Woutertjuh88,

Nee destijds gebruikte ik de interne, maar als test de externe.

Voor alle hulp hier verder bedankt, ik zal er over nadenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan