update probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

thenan

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Als ik de updates van windows xp wil downloaden wordt na enkele minuten de cpu 99% belast en de svchost.exe gaat naar 100%. Na het stoppen van de automatische update-service wordt alles weer normaal.
De windows fix-it tool heeft enkele onderdelen kunnen repareren, maar niet de volgende items:
- Registratie van service ontbreekt of is beschadigd.
- Windows update-fout 0*800B0100 (2013-11-03-T-10_15_02)
- Cryptografieprovidercomponenten (CSP) zijn niet geregistreerd.

Wie kan mij verder helpen?

Bedankt voor de reacties.
Vraag: Ik heb XP Home Edition met service pack3. Moet ik nu eerst het service pack verwijderen voor dat ik de 4 stappen uitvoer?

Helaas heeft dit niet het gewenste resultaat opgeleverd.
Ik heb handmatig naar updates laten zoeken (scannen op mogelijke updates duurt erg lang).
Gedurende dit proces werd de svchost.exe plotseling weer 99% en kon alleen "gereset" worden door de automatische update-service te stoppen.
Nog andere suggesties?

Ook deze fix lost het probleem niet op.
Ik kan natuurlijk de automatische update-service permanent uitschakelen (microsoft stopt immers binnenkort toch met support), maar mijn antivirus wordt hierna niet meer geupdate.
Er zal dus toch een oplossing moeten komen

1. Microsoft Fix it!
Microsoft heeft een eigen programma ontwikkeld om Windows(update) problemen op te lossen.

Sla het programma op op het bureaublad. Open vervolgens Microsoft Fix it en volg de stappen van het programma op. Microsoft Fix it! zal windows update onderdelen waar nodig herstellen. Dit kan even duren. Het programma zal je computer, met jouw goedkeuring, opnieuw laten opstarten.

2. Herinitialiseer Windows Update Componenten
1. Klik op de downloadlink hieronder om het onderstaande bestand te downloaden.

2. Bewaar het .bat bestand naar je bureaublad.
3. Rechtsklik het en klik op Uitvoeren als administrator.
4. Indien Gebruikersaccountbeheer reageert, klik op Ja.
5. Je zal nu een opdrachtregel met beheerdersrechten zien. Wanneer het klaar is, zal het automatisch afgesloten worden.
6. Herstart de computer
7. Als bovenstaande niet geholpen heeft, voer dan SURS (32-bit) of SURS (64-bit) uit,
8. daarna deze Fix it: Windows Update herstellen en CheckSUR.

Schakel de virusscanner tijdelijk even uit voor een nieuwe updateronde.
Kijk ook wat de 'Veilige Modus' voor je kan betekenen.

3. Zet je computer terug in de tijd met Systeemherstel
  1. Open Systeem door te klikken op de knop Start, met de rechtermuisknop te klikken op Computer en vervolgens te klikken op Eigenschappen.
  2. Klik in het linkerdeelvenster op Systeembeveiliging.
    18abb370-ac1e-4b6b-b663-e028a75bf05b.jpg
    .
  3. Klik onder Beveiligingsinstellingen op de gewenste schijf en klik vervolgens op Configureren.
  4. Als je systeeminstellingen en eerdere versies van bestanden wilt kunnen herstellen, klik je op Systeeminstellingen en vroegere bestandsversies herstellen.
  5. Als je alleen eerdere versies van bestanden wilt kunnen herstellen, klik dan op Alleen vroegere bestandsversies herstellen.
  6. Klik op OK en klik vervolgens nogmaals op OK.

Tijdens de installatie van microsoft fixit50202 krijg ik de volgende melding:
"Kan de intelligente achtergrondsoverdrachtservice-service (BITS) niet starten. Controleer of u voldoende rechten hebt om systeemservice te starten."
SURS en CheckSUR zijn niet van toepassing op WinXP

Ok, combineer [windowstoets & r] → typ: services.msc
Zoek Background Intelligent Transfer Service op en rechtsklik → Eigenschappen.
Kijk of de service gestart is en klik anders op Starten en klik bij Opstarttype op Automatisch.

Hallo thenan, heb exact hetzelfde probleem, heb je inmiddels een oplossing gevonden?

vervolg:

Ik heb internet explorer 8 verwijderd,

Start - Uitvoeren: %windir%\ie8\spuninst\spuninst.exe

Daarna zakte het CPU gebruik terug en kwam er binnen 5 minuten het gele schildje en begon de pc updates te downloaden.

De 126 updates, waaronder IE8, werden vervolgens probleemloos geinstalleerd!!!

Probleem opgelost.

Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels Windows XP opnieuw geïnstalleerd incl servicepack 3 en IE 8.
Enkele minuten na het downloaden van updates had ik weer 100% cpu en 99% svchost.
Ik zal de tip van SenY nog even proberen.

Ik heb inmiddels ie8 verwijderd waarna ie6 actief werd.
Na 5 minuten weer hetzelfde probleem: cpu 100% en svchost 99%.
Pas na stoppen van de update-service werd de zaak weer stabiel

Jammer dat het jou niet heeft geholpen, het enige wat ik nog kan bedenken is dat ik na het installeren van XP SP3 vanaf CD, SP3 heb gedownload vanaf de microsoft website en vervolgens heb geinstalleerd. (Bij SP3 vanaf de CD mistte ik de intelligente achtergrondsoverdrachtservice-service (BITS).).

Succes

Laatst bewerkt door een moderator:
Probleem opgelost na downloaden en installeren van KB2888505.
Bedankt voor jullie inbreng.
Case closed.

Ik had hetzelfde probleem, nadat ik Windows XP zonder Service Packs had geïnstalleerd. Als eerste heb ik Service Pack 2 geïnstalleerd, en daarna Service Pack 3. Daarna heb ik Internet Explorer 8 geïnstalleerd, en daarna heb ik update KB2898785 geïnstalleerd. Daarna kreeg ik een foutmelding op de Microsoft Update website, en heb ik bij Uitvoeren dit ingetypt: services.msc
Daar heb ik de service Automatische updates gestopt, even gewacht en daarna heb ik de map C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\ geleegd. Daarna opnieuw naar de Microsoft Update website gegaan, en daarna werkte het weer.

Update KB2898785: http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=41404

@TheKnight: Ik had het al opgelost voordat ik de oplossing van jouw las. En bij mij hoefde ik niet een nieuwe versie van Windows Installer te installeren. Wel ik heb de hele SoftwareDistribution map geleegd, omdat ik een foutmelding kreeg op de Windows Update website.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan