Update query geeft fout op komma-getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Mijn UPDATE-query ziet er zo uit:
Code:
sqlsubfrmAandachtspuntenUpdate = "UPDATE tblAandachtspunten " & _
   "SET tblAandachtspunten.ABaO = " & Me.txtTotaalDagenMaanden & " " & _
   "WHERE (((tblAandachtspunten.AandachtspuntenID)= " & Me.txtAandachtspuntenID & "));"
Me.txtTotaalDagenMaanden is een berekend veld en kan een kommagetal zijn: enkel de waarde tot op 0,5 wordt toegestaan. Zolang de totaalwaarde niet eindigt op 0,5 is er geen probleem. Wordt er een waarde tot op een half ingevoerd (bijvoorbeeld: 25,5) wordt er een syntaxfout op de query gegeneerd. De eigenschap op de berekende waarde "TotaalDagenMaanden" staat op notatie: "Standaard" en het aantal decimalen op 1. Moet dit anders? :confused:

Je houdt van onoverzichtelijke (want lange) namen zo te zien; ik niet :). VBA werkt altijd met Amerikaanse instellingen, en dat betekent dus ook dat je waarden in de Amerikaanse manier moet wegschrijven. En een komma als decimaalteken werkt dan niet. Je zult dat moeten omzetten naar een punt. Dat kan overigens vrij makkelijk:
Code:
    strSQL = "UPDATE tblAandachtspunten " _
        & "SET ABaO = " & Replace(Me.txtTotaalDagenMaanden, ",", ".") _
        & " WHERE AandachtspuntenID= " & Me.txtAandachtspuntenID

Geweldig! Het werkt prima. :thumb:. Ja, ik gebruik lange namen. Misschien eens over nadenken om in de toekomst kortere namen te gebruiken (nu vind ik die lange nog het meest duidelijk).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan