Update Query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gasmask

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
In Access probeer ik een query te krijgen die een cel update met een bepaald percentage als een ander veld groter is dan 8. Is dat veld kleiner dan 8 dan moet hij hem updaten met een ander percentage.

Het is mijn wel gelukt om het ieder apart te doen, nu wil ik graag die query samen vagen maar krijg het niet voor elkaar, iemand die hierbij kan helpen?

Query1:
UPDATE PRODUCTEN SET PRODUCTEN.Prijs = [Prijs]*1.1
WHERE (((PRODUCTEN.Alcoholpercentage)>"8"));

Query2:
UPDATE PRODUCTEN SET PRODUCTEN.Prijs = [Prijs]*0.78
WHERE (((PRODUCTEN.Alcoholpercentage)<"8"));

Gebruik een IIF in het bijwerkveld. Zo te zien is je veld [Alcoholpercentage] een tekstveld. Daar moet je mee uitkijken, want daarmee is 12 < 8...

Zodra ik van Alcoholpercentage het veld als Number opgeef werken de huidige querys ook niet meer.

Krijg het niet voor elkaar met IIF

Moet er ongeveer zo uitzien:
IIf(CLng([Alcoholpercentag])>8;[Prijs])*1.1;[Prijs])*0.78)

Krijg een error dat IIF geen geldige SQL-Statement is :confused:

Ik heb zelf dit voorbeeld gebruikt:
Code:
UPDATE Artikelen SET Artikelen.MinimumVoorraad = IIf(CLng([MinimumVoorraad])<8,CLng([MinimumVoorraad])*12,CLng([MinimumVoorraad])*8);

De IIF functie is een standaardfunctie van Access. Als je daar foutmeldingen op krijgt, kan het zijn dat er iets mis is met je bibliotheken. Die kun je checken in het vba venster:
<Alt>+<F11>, <Extra>, <Verwijzingen>. Kijk eens of daar een verwijzing staat naar een ontbrekende bibliotheek. Andere check die je kunt doen in vba: <Foutopsporing>, <db compileren>. Daar mogen ook geen fouten in worden geconstateerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan