Update Scriptje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daancomp

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Ik heb verschillende programmatje gemaakt in VB maar hoe kan ik er voor zorgen dat als er een nieuwere versie is dat hij na een melding de gebruiker op ja of nee hoeft te klikken en dan download hij de nieuwe versie?

Heel simpel: je maakt een webservice die reageert op je request door een versie nummer terug te sturen, je vergelijkt die met de huidige versie en als die kleiner is dan is er blijkbaar een nieuwere versie. Je kan die dan downloaden door de http link mee te geven.
Dit alles mits je een internet verbinding hebt natuurlijk.

Weest gegroet,
Guus

kan je het mss wat beter uitleggen omdat ik net een beginner ben wil ik dat mensne die mijn zelfgemaakt messenger (oud vasilaki source) een nieuwe versie maar ik weet hier er 0% van!

Ik snap niet wat je schrijft. Heb je een messenger geschreven? En wil je dat mensen eventueel een nieuwere versie kunnen downloaden? Ik ben heel slecht met afkortingen. Dus graag in abn alsjeblieft.

Weest gegroet,
Guus

Ik heb op internet een source code gevonden van een soort MSN messenger plus een server nu kunnen er mensen aanmelden op die messenger server en dan kunnen ze met andere gebruikers chatten

nu wil ik als er een nieuwe versie beschikbaar is dat de mensen daar een melding van krijgen en eventueel de nieuwe versie kunnen downloaden.

Lijkt mij dat als je neen messenger kan schrijven of onderhouden die webservice en de interactie die ik omschrijf een peulenschilletje moet zijn.

Begin in VB.NET om een webservice aan te maken die een versie nummer teruggeeft.
Ik kan het je niet duidelijker vertellen zonder dat het me veel tijd en geld kost.

Weest gegroet,
Guus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan