update sp3 geeft toegangvraag outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

amelk

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Na het updaten van het office pakket SP3 krijg ik bij het openen van outlook 2003 XP de volgende vraag
'Er wordt vanuit een programma geprobeerd toegang te verkrijgen tot e-mailadressen die u in Outlook hebt opgeslagen. Wilt U dit toestaan?
Als u deze bewerking niet had verwacht, is er mogelijk sprake van een virus en moet u Nee kiezen.

Daarna kan ik ja, nee of annuleren ingeven en de tijd dat het toegestaan is." (max 10 minuten)

Deze vraag geeft mij de mogelijkheid de komende X minuten mijn mail te lezen maar na die x minuten komt de vraag weer.
Leuk voor je bescherming maar ik krijg er behoorlijk genoeg van om elke keer die vraag te moeten beantwoorden. Ik heb al gekeken in de help maar zie nergens iets die deze optie kan uitschakelen.
Zijn er mensen die de vraag herkennen er weten hoe dit te omzeilen is?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door amelk
Zijn er mensen die de vraag herkennen er weten hoe dit te omzeilen is?

Ja, ik herken het: heb dat ook sinds de installatie van SP3 voor Office XP.
Nee, ik weet evenmin hoe je dat kunt omzeilen. Ook ik heb nog geen optie kunnen vinden om het uit te zetten.

Ook ik hoop dus dat iemand deze vraag kan beantwoorden.

Geplaatst door Arthur de Smet
Ik vond deze link: http://www.accountview.nl/support/common/q03070313.htm. Het zou iets te maken hebben met Accountview. Geen idee wat dat is, maar wie weet kunnen jullie er iets mee.

Arthur

De melding die op die site staat is inderdaad dezelfde melding. Maar AccountView (een softwarepakket voor bedrijfsadministratie) heb ik niet, ook nooit gehad. Dit biedt dus helaas niet de oplossing, maar bedankt voor het meedenken.

De link die je gaf werkt trouwens niet, omdat er een punt in de url is terechtgekomen. De werkende link is: http://www.accountview.nl/support/common/q03070313.htm

Gezina, dankzij jouw link vermoed ik dat het probleem bij mij te maken heeft met de samenwerking van Adobe Acrobat Professional met MS Office. Nu de oplossing nog... Zal eens gaan zoeken of ik hier bij Adobe iets over kan vinden.

Nou ja, echt een probleem is het niet want alles werkt gewoon perfect, maar steeds dat schermpje moeten wegvinken (ook bijv. elke keer als ik een nieuw mailtje ga schrijven) is wel irritant.:(

Adobe 6.0 prof

Ter info: Ook ik heb adobe prof 6.0 op mijn pc. Op de link las ik alleen dat de melding er is. Maar niet hoe je het kan voorkomen. Dus ik blijf in afwachting van jullie hulp.
Maar volgens mij is accountvieuw niets anders dan het binnen halen van mail via Outlook. "je account"

Het weghalen is tot zover maar ik moet ook altijd 2 a 3 keer klikken.

Laatst bewerkt:
Re: Adobe 6.0 prof

Geplaatst door amelk
Ter info: Ook ik heb adobe prof 6.0 op mijn pc. Op de link las ik alleen dat de melding er is. Maar niet hoe je het kan voorkomen. Dus ik blijf in afwachting van jullie hulp

Aha, dat maakt het in ieder geval des te waarschijnlijker dat het met Acrobat Professional te maken heeft. Ik blijf zoeken en zal eens kijken of ik Adobe hierover kan mailen.

Geplaatst door amelk
Maar volgens mij is accountvieuw niets anders dan het binnen halen van mail via Outlook. "je account"

Nee hoor, blijkens de site is AccountView een softwarepakket voor bedrijfsadministratie. Dat pakket bevat klaarblijkelijk ook een bepaalde add-on voor Outlook waarop Outlook XP met SP3 reageert met dat zinloze waarschuwingsvenstertje.

Laatst bewerkt:
Oplossing

:) Oplossing gevonden! Eén heel klein veranderingetje in het register (een 3 veranderen in een 2) en weg is het stomme venstertje:

You might need to make one additional registry change if users have installed Adobe Acrobat and use its PDFMaker component to create .pdf files from Word documents. The PDFMaker program includes an Outlook COM add-in that triggers a security prompt each time the user starts a message using WordMail as the email editor. If you don't want to disable WordMail, you can disable the add-in with a registry change. Go to the HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Office\Outlook\Addins\PDFMOutlook.PDFMOutlook registry subkey and change the LoadBehavior entry's value from 3 to 2. Restart Outlook, and the PDFMaker COM add-in won't load in Outlook. The PDF functions will still be available in Word and the other Office programs, though.

Bron.

Voor alle duidelijkheid: dit is van toepassing voor mensen die dit probleem in Outlook hebben en die tevens Adobe Acrobat (niet de reader, maar het 'echte' programma om ook pdf'jes mee te maken) op hun pc hebben staan.

Dat is idd het wonderlijke van een antwoord, het brengt je soms bij oplossingen die je je zelf doet verbazen. :D Nou Amelk nog. :)

helaas

Ik heb datgene gewijzigd wat er stond.
Alleen outlook gesloten maar nog steeds melding.
Daar ik geen comp.freak ben vind ik dit maar eng.
Kan ik niets verkeerds doen?

Laatst bewerkt:
Het zou bij jou ook moeten werken, tenzij je naast Acrobat nog eens ander programma hebt waar Outlook deze reactie op geeft (bijv. een anti-spamprogramma, of een programma voor icoontjes in je mail, of wat dan ook: het kan van alles zijn).

Dit is wat je moet doen (en misschien ook gedaan hebt). Sluit eerst Outlook, Word en Acrobat af, mochten die open staan. Doe dan dit:

1) Klik Start -> Uitvoeren, type "regedit" (zonder de aanhalingstekens) en doe Enter.

2) Navigeer naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Office\Outlook\Addins\PDFMOutlook.PDFMOutlook. Markeer die door er één keer op te klikken. Je ziet nu zoiets:

summers-OutlookAcrobat1.jpg

3) Dubbelklik op het woord LoadBehavior. Een schermpje verschijnt:

summers-OutlookAcrobat2.jpg

Verander daar bij Waardegegevens de 3 in een 2 en klik OK. Sluit de register-editor af.

Nu is het scherpje verdwenen als je Outlook opent, tenzij je naast Acrobat nog een ander programma geïnstalleerd hebt waar Outlook op deze wijze op reageert.

EDIT: ik nam dit topic nog een keer door en kwam nog de volgende opmerking van je tegen:

Geplaatst door amelk
Het weghalen is tot zover maar ik moet ook altijd 2 a 3 keer klikken.
Dit zou kunnen betekenen dat je inderdaad naast Acrobat nog meer programma's hebt die ervoor zorgen dat dit schermpje in Outlook verschijnt. Het zou daarbij trouwens ook best om spywareprogramma's kunnen gaan, waarvan je misschien niet eens weet dat ze op je pc staan.

Laatst bewerkt:
adware

Ik heb gedaan zoals jij mooi weergeeft. Heeft alleen (nog) niet geholpen. Ik denk dat het misschien hadnig is om adware te installeren om te kijken naar Spyware want ik kan mij geen ander programma voorstellen die dit probleem geeft.

Re: adware

Geplaatst door amelk
Ik heb gedaan zoals jij mooi weergeeft. Heeft alleen (nog) niet geholpen. Ik denk dat het misschien hadnig is om adware te installeren om te kijken naar Spyware want ik kan mij geen ander programma voorstellen die dit probleem geeft.

Ad-Aware de boel even laten schoonmaken is zeker een goed idee. Vergeet niet voor het scannen even te kijken of er updates zijn.

Om ook de spyware die door Ad-Aware niet verwijderd wordt kwijt te raken, kun je vervolgens even een HijackThis-log laten nakijken: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=157005. In het eerste bericht van dat topic vind je uitleg. Nog meer uitleg vind je hier: http://home.planet.nl/~kleyn080/hijackthisuitleg.html.

Veel succes, ik hoop dat jij dat stomme venstertje ook kwijtraakt.

adware toch nog melding

Na adware scan helaas nog schermpje
Ik heb nog een addin bij outlook te weten outlook VBA met ook een loadbehavior. Die staat op 9.
zegt dat iets.

Bijlagen

• out 2.jpg
    out 2.jpg
    14,3 KB · Weergaven: 60
Incredmail

Ik heb de vraag toegang nog steeds maar ik gebruik ook gelijkertijd incredmail voor outlook.
Nu was het laatst niet werkend en toen kreeg ik geen melding. zou het daaraan kunnen liggen en hoe kan ik het dan verhelpen zonder incredmail weg te halen. (heb ik er wel voor over)

Re: Incredmail

Geplaatst door amelk
Ik heb de vraag toegang nog steeds maar ik gebruik ook gelijkertijd incredmail voor outlook.
Nu was het laatst niet werkend en toen kreeg ik geen melding. zou het daaraan kunnen liggen en hoe kan ik het dan verhelpen zonder incredmail weg te halen. (heb ik er wel voor over)

Jammer dat je die melding nog steeds niet kwijt bent.
Ik snap niet helemaal wat je met bovenstaand bericht bedoelt. Heb je het stand-alone programma Incredimail, of de Incredimail add-on voor MS Outlook? (Het laatste zou veel verklaren, denk ik.) Dus: heb je het volledige Incredimail programma, of alleen de Incredimail add-on voor Outlook?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan