johndewitte
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 mei 2009
Beste forumleden,
Ik wil graag een update uitvoeren van een column in een sql server database met sql server management studio 2008.Ik heb de gegevens van de column in mijn local database (sql server 2008) en wil een column update in een andere database (met een connectionstring) zodat de data vanuit mijn local column worden geupdate in de sql server die zich in een andere fysieke server bevind.
De SQL moet er ong. zo uitzien:
Update Database1.Klant Set Huisnummer = (Select Klantnummer, Huisnummer From Database.Column.Local) where Klant.Local.Klantnummer = KlantDatabase1.Klantnummer
Maar hoe kan ik de gegevens in T-SQL
uit de local database halen en updaten naar de andere database.
Ik veronderstel dat ik de connectiestring ook moet verwerken in T-SQL?
Kan er iemand me op weg zetten?
John
Ik wil graag een update uitvoeren van een column in een sql server database met sql server management studio 2008.Ik heb de gegevens van de column in mijn local database (sql server 2008) en wil een column update in een andere database (met een connectionstring) zodat de data vanuit mijn local column worden geupdate in de sql server die zich in een andere fysieke server bevind.
De SQL moet er ong. zo uitzien:
Update Database1.Klant Set Huisnummer = (Select Klantnummer, Huisnummer From Database.Column.Local) where Klant.Local.Klantnummer = KlantDatabase1.Klantnummer
Maar hoe kan ik de gegevens in T-SQL
uit de local database halen en updaten naar de andere database.
Ik veronderstel dat ik de connectiestring ook moet verwerken in T-SQL?
Kan er iemand me op weg zetten?
John