update videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenneken07

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
hallo iedereen,

ik heb on lang fifa09 gekocht, een nogal vrij zwaar spel. ik kan ealles installeren enzo maar het spelletje is traag :( . eerst dacht ik dat mijn processor niet snel genoeg was, maar ik heb het eens aan iemand gevraag die spelletjes verkoopt. die zegt dat ik de software voor mijn grafische kaart moet updaten op de site van dell.

de vraag is hoe ik dit? en hoe weet ik nou welke grafische videokaart ik voor de moment heb?

of kan mijn probleem op andre manier opgelost worden?

grts
kenny

PC of laptop?

Met "software voor je grafische kaart" worden de drivers bedoeld. Het is, zeker bij de aanschaf van een nieuw spel, aantebevelen deze te vernieuwen.
Dit doe je door naar de site van je grafische kaart te gaan en te zoeken naar drivers of downloads voor jouw type kaart en het door jouw gebruikte besturingssysteem.

Welk besturingssysteem heb je?
Merk en type computer?

Grtz.

download pcwizard,daarmee zie je alles wat erin jepc kast zit
dan kijk je bij je video wat voor kaart je hebt,en dan ga je naar de fabrikant van die kaart en download de driver
installeren en klaar
of je moet een merk pc hebben dan op hun site kijken naar de driver ,en die installeren

http://www.cpuid.com/pcwizard.php
succes

of ga ff naar www.canirunit.com en selecteer fifa 09 en kijk wat de bottleneck is van jouw systeem, want volgens mij is fifa niet zo zwaar. Aangezien het nogsteeds een PS 2 port is:(:mad:

PC of laptop?

Met "software voor je grafische kaart" worden de drivers bedoeld. Het is, zeker bij de aanschaf van een nieuw spel, aantebevelen deze te vernieuwen.
Dit doe je door naar de site van je grafische kaart te gaan en te zoeken naar drivers of downloads voor jouw type kaart en het door jouw gebruikte besturingssysteem.

Welk besturingssysteem heb je?
Merk en type computer?

Grtz.

laptop: dell inspirion 1501 en hij speelt spijtig genoeg op vista
op deze site: http://support.euro.dell.com/suppor...D=INS_PNT_1501&hidos=WW1&hidlang=DU&TabIndex=
heb ik de update geprobeerd (bij video) , het is merkbaar wat beter maar nog altijd niet zoals het zou moeten zijn..

greets

download pcwizard,daarmee zie je alles wat erin jepc kast zit
dan kijk je bij je video wat voor kaart je hebt,en dan ga je naar de fabrikant van die kaart en download de driver
installeren en klaar
of je moet een merk pc hebben dan op hun site kijken naar de driver ,en die installeren

http://www.cpuid.com/pcwizard.php
succes

laptop: dell inspirion 1501 en hij speelt spijtig genoeg op vista

ik heb op de site van dell zelf geprobeerd -> dan mijn type laptop aangeduidt en de updates die normaal voo rmijn laptop zijn geinstalleerd (op de onderstaande site)

op deze site: http://support.euro.dell.com/support...g=DU&TabIndex=
heb ik de update geprobeerd (bij video) , het is merkbaar wat beter maar nog altijd niet zoals het zou moeten zijn..

wat kan ik nog doen?
toch de manier proberen waarop jij het doet?

greets

of ga ff naar www.canirunit.com en selecteer fifa 09 en kijk wat de bottleneck is van jouw systeem, want volgens mij is fifa niet zo zwaar. Aangezien het nogsteeds een PS 2 port is:(:mad:

ik heb dat eens geprobeerd...
alles staat als pass aangeduidt..
en toch...

CPU
Minimum: Pentium III or higher, 2.6 GHz CPU(single-core)
You Have: 2 processors running - AMD Turion(tm) 64 X2 Mobile Technology TL-56
PASS
CPU Speed
Minimum: 2.6 GHz CPU(single-core)
You Have: 1.79 GHz Performance Rated at 3.63 GHz
PASS
System RAM
Minimum: 512 Megabytes of RAM (1 GB required for Windows Vista™)
You Have: 1.9 GB
PASS
Operating System
Minimum: Windows XP SP2 or Windows Vista™
You Have: Microsoft Windows Vista Home Premium Edition, 32-bit (Build 6000)
PASS
Video Card
Minimum: NVIDIA GeForce 6600 or greater, ATI Radeon 9800 Pro or greater, DirectX® 9.0c Compatible 3D accelerated 128 MB video card or equivalent (must support Shader Model 2.0 or above)
You Have: ATI Radeon Xpress 1150 (ATI Radeon Xpress Series (0x5975))
PASS
Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card

Video RAM: Required - 128 MB , You have - 132 MB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - Yes
Vertex Shader Ver.: Required - 2.0 , You have - 2.0
Pixel Shader Ver.: Required - 2.0 , You have - 2.0

Video Card Driver Version (DirectX)
Your driver version number is: 7.14.10.449
FYI: Your video card driver version is provided for your information, but it is not part of this analysis. But proper video card driver versions are important to the proper operation of your product.
Sound Card
Minimum: Yes
You Have: Luidsprekers / Koptelefoon (Sig
PASS
Sound Card Driver Version
Your driver version number is: 6.0
FYI: Your sound card driver version is provided for your information, but it is not part of this analysis. But proper sound card driver versions are important to the proper operation of your product.
Free Disk Space
Minimum: 4.26 GB free hard disk space for DVD-ROM format (additional space required for saved games and DirectX® 9.0c installation)
You Have: 48.1 GB
PASS
DVD
Minimum: 8x or faster DVD-ROM drive
You Have: PIONEER DVD+-RW DR-K17Y ATA Device

Ziet er goed uit.
Misschien kan je wat prutsen met de grafische instellingen van fifa dus bij opties en dan de kwaliteit op de resolutie wat omlaag zetten.

Ziet er goed uit.
Misschien kan je wat prutsen met de grafische instellingen van fifa dus bij opties en dan de kwaliteit op de resolutie wat omlaag zetten.

die staat al op het laagste bij ieder onderdeel...
ik begrijp het niet..

grts

ik heb de laatste nieuwe drivers geinstalleerd voor mijn pc ( van ati )..
en het spelletje loopt nog altijd niet goed.
zou ik mijn pc moeten laten bijwerken? als dat mogelijk is met een laptop?
of zijn er andere mogelijkheden?

grts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan