Update voor Mobo ECS K7S5A?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarionF

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2002
Ik heb de laatste tijd nogal last van een flikkerend beeld op mijn monitor (lcd). Nu las ik dat een update van je bios dit soms verhelpt. Iemand een idee waar ik deze update kan vinden/downloaden?

Waar las je dat? Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk en zeker niet zonder risico.
Heb je al andere acties ondernomen om na te gaan waardoor het flikkeren komt?

@Raymond: ik las dit bij de probleemoplosser in Windows XP:
-----------------------------
"Is uw versie van het BIOS verouderd?
Het BIOS op uw computer is een onderdeel van het moederbord. Het BIOS bevat de basisinstructies aan de hand waarvan uw computer communiceert met de hardware die u op de computer installeert.

Problemen met het beeldscherm kunnen worden veroorzaakt door een verouderde versie van het BIOS dat niet alle beeldschermfuncties van uw versie van Windows ondersteunt.

De problemen die zich kunnen voordoen na een upgrade van Windows, kunnen ook worden veroorzaakt door een verouderd BIOS.

Neem contact op met de fabrikant van het moederbord en vraag of er een bijgewerkt BIOS beschikbaar is.

Is het probleem opgelost nadat u het BIOS hebt bijgewerkt?"
---------------------------------------
@Pasja: bedankt voor de link! Ik ga kijken of ik daar wat mee kan en laat nog weten of het gelukt is.

Mischien eigenwijs maar ik lees dit;

Problemen met het beeldscherm kunnen worden veroorzaakt door een verouderde versie van het BIOS dat niet alle beeldschermfuncties van uw versie van Windows ondersteunt.

Lijkt mij dat dat dan vanaf het begin dat je het beeldscherm aansluit zou zijn en niet dat het opeens ontstaat. Maar ik kan het natuulrijk mis hebben. Veel succes en doe voorzichtig!
Ben erg benieuwd.

Ik heb de update inmiddels gedownload en uitgepakt. Als extensie staat er rom achter het bestand. Iemand een idee wat ik hier mee moet doen? Gewoon op floppy zetten en opstarten?

Ik moet "bekennen" dat ik mijn eerste berichtje met een toelichting had moeten plaatsen. Ik moest echter snel even weg en ben zojuist teruggekeerd en las het "draadje".

Idd. het advies luidt : laat het bios vooralsnog met rust !!!

Een bios update is niet zonder risico en zelden nodig. Probeer eerst een heleboel andere dingen :

o.a.

- sluit de monitor aan op een andere pc, wat gebeurt er nu ?
- verwijder de video-adapter / monitor uit apparaatbeheer van Windows en start opnieuw op. Wat gebeurt er nu ?

Maar wacht met die update!

...en last but not least, weet je heel ZEKER dat het door mij geplaatste linkje ook idd. het juiste bios bevat? In het linkje wordt geschreven over het PRO model. Heb jij dat ?

Laatst bewerkt:
Zo te zien mag ik me hier eerst wel gedegen in verdiepen:eek: ! En misschien is een nieuw moederbord ook een optie (de makkelijke weg;) ) In elk geval bedankt voor het meedenken! Als ik het één en ander heb doorgevoerd (of gekocht) laat ik het jullie weten.

Nog een aanvullinkje :

start eens op in de veilige modus (F8), flikkert de monitor nu ook ? Zo nee, kom dan hier nog eens terug want dan is het NIET de hardware en betreft het mogelijk eerder een driverkwestie.

In de veilige modus flikkert het scherm niet! Het scherm flikkert overigens niet altijd, alhoewel het de laatste tijd wel erger wordt en vaker voorkomt. Maar in de veilige modus is het dus een verademing:)

OK, da's dan helder. Het probleem zit 'm dus niet echt in je monitor.

Ga maar eens naar apparaatbeheer en verwijder (de-installeer) je monitor en start de pc opnieuw normaal op. Wat doet 'ie nu ?

Ik heb de monitor gedeinstalleerd en opnieuw opgestart. Op dit moment flikkerd het beeld niet! Hopelijk is het probleem hiermee opgelost! Hatstikke bedankt voor de hulp:thumb:

Vermoedelijk staat nu je monitor niet meer met naam en toenaam in apparaatbeheer maar dat is geen probleem, zolang het maar goed werkt.............. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan